- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Huawei P Smart Z - jól nézünk ki
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
Hirdetés
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42176 üzenetére
Megvan a szigetelő anyag (hanno), de még nincs bent...ha kicsit jobb idő lesz hétvégén akkor megcsinálom aztán megmondom milyen lett.
Mcleod: csak azt tom mondani, amit tboy93...sok különbség nem lesz azonos árszinten az általa felsorolt márkák között. De mindenképp márkásat vegyél...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42178 üzenetére
5 v. 3 ajtós? Nekem utóbbi és azért be lehet férni valahogy, van pár nagy lyuk (még épp azon agyalok lezárjam-e ezeket, van még 6-os mdf-em bőven)...de még én sem csináltam ilyet. Ha tudok készítek, de nem ígérek semmit, mindig úgy megyek neki ezeknek, hogy csinálok képet de annyira bele szoktam merülni, hogy elfelejtem vagy nincs kedvem
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42187 üzenetére
Na annak jóval kisebb az első ajtaja. Arra használnám, hogy az ajtóban lévő lyukakat befedném és arra raknám a szigetelő lapokat a kárpit alá. De lehet, hogy sok lenne vele a szarakodás, nem tudom megéri-e, nem elég-e a 3 mm-es hanno önmagában.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42192 üzenetére
Én azt a tanácsot kaptam itt az elvtársaktól, hogy kell belül a külső ajtólemezre és a belső ajtólemezre is, amire a hangszóró van rögzítve, mert az ugyanúgy felveszi a rezgést. Emellett a szerelőnyílásokat is le kell zárni, hiszen ha szelel az ajtó, akkor nem jó. A lényeg, hogy minél zártabb tér legyen a hangszóró mögött (100%-ot nem lehet elérni, hiszen az üveg helyét és a vízelvezetőket sem tudod lezárni), kvázi az ajtó legyen egy zárt hangdoboz és a hang ne kerüljön a hangszóró elé vissza, mert akkor jön az akusztikai rövidzár, ergo szarul fog szólni és nem lesz elég mély sem. Tehát értem, hogy téged nem zavar, ha befele jön a hang, de a lényeg, hogy az ne az ajtóból jöjjön, hanem csak a hangszóróból.
dreizwanzig: nekem külön van egy 20 (vagy25) és egy 35-ös, így járó motornál nincs villogás.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42202 üzenetére
Először én is elszámoltam magam és négy nagyra számoltam. De 4 nm2 azaz négy darab nagy lap mocskosul sok 2 darab ajtóra (ha négyről beszélünk akkor nem szóltam). Egy ajtó nekem ~ 100x50 cm kb. (plusz mínusz pár cm) tehát nagyjából egy darab 100x100-asból kijön egy ajtó (ráadásul a belső lemez kisebb mint a külső, plusz a kárpit alá is be kell férnie tehát még beljebb kell venni a széléből).
Mindenesetre vettem 2 darab 100x100-ast meg 2 darab 500x500-asat, mert van ahova duplán szeretnék, illetve a hangszóró mögötti lemezt (egy részen belülről is meg akarom erősíteni), a merevítőre is akarok rakni stb. Na meg ha elfogy menet közben, annál szarabb nincs...biztosra mentem. A maradékot max a kárpit gyenge pontjaira rakom."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
nagyúr
válasz Snoop27 #42205 üzenetére
Kritikus pontokon több réteg kerül majd egymásra, pl. amikor be kell fedni egy lyukat vagy közvetlen a hangszóró mögött. Az ajtót belülről az utastér és a másik irányba is telibe szeretném ragasztani, illetve a kárpit és a lemez között lesz a 3. réteg ha minden igaz.
[ Szerkesztve ]
-
Osynho
addikt
válasz Snoop27 #42209 üzenetére
Mindenképpen megérte a befektetést, alap dolog a szigetelés, ha az ember komolyabban gondolja a hifit. A különbségekről nem tudok beszámolni, mert pont akkor cseréltem szettet, amikor nekiálltam, így nem tudom hogy szólna szigetelés nélkül. Egyébként nem lett tökéletes a dolog, mivel a gyári 13-as hely lett kibővítve 16cm-re, egyedi mdf karika került bele, ami sajnos nem zárt hermetikusan. Így nem is jött ki a mélyközép tudása, nem ment elég mélyre. Az autót eladtam közben, a következőben nem követek el hasonló hibát.
[ Szerkesztve ]
-
borat26
aktív tag
válasz Snoop27 #42215 üzenetére
Tartós megoldás nincs. Inkább csináld vízálló ragasztóval készített rétegelt lemezből mindazt, amit az autóba teszel, főleg az ajtóra(ba).
ASROCK B365 M Pro4 |Intel I5-9400F|Corsair Vengeance 2x8GB DDR4 2666 Kit|Gigabyte GTX 1070 Windforce 8GB OC |Thermaltake Element V3|Zalman ZM600 LXII|LG 29WN600
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42230 üzenetére
Ezzel nem értek egyet. A fejegység oldalán van a specifikus csatlakozó, az autó oldaláról általában (biztos van kivétel mostanság a hiper-szuper can-bus-os időben) ISO csatlakozó található, ami szabványos. Éppen ezért a gyártó ad a dobozban csatlakozót, hogy az ő speciális, fejen lévő csatijukat hozzá tudd illeszteni az autóban lévő szabványos csatlakozóhoz.
MOD: az általad linkelt képen is ez van: a nagy fekete a fejegységbe, a másik kettő a szabványos ISO csatiba. Semmi specifikus nincs az utóbbiban. A 2 DIN és díszkeret más tészta, azt megértem, hogy másik kell.
De se beépítőkeret, se villák, hogy mindent külön kell megvenni Ez használt?[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42233 üzenetére
Az ebayen minden szart kapni, pont azért, mert sokan elszórják ezeket a dolgokat (az olyan eseteket meg nem is említem, hogy lopott és nincs hozzá semmi...).
Egyébként meg le kell tölteni a fej manuálját és megnézni mi jár hozzá, ilyen egyszerű, és akkor nem kell találgatni"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42245 üzenetére
Nekem B corsám van, így a D-nél nem tudom mi a helyet. Amúgy szerintem minden fémkeretben van, csak a keretek sem kompatibilisek egymással, mert a fejek másképp rögzülnek, ezért kell más kiszedővilla is általában.
Ha két darabból álló ISO csati van a végén a kábelnek, akkor jónak kell lennie. Egyébként forrasztgatni is lehet de az csak a végső megoldás, ha nincs kábel."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Osynho
addikt
válasz Snoop27 #42247 üzenetére
Nem ennyire bonyolult ám a dolog. Amennyiben a jelenlegi fejegység mögött iso a csatlakozó, csak bedugod a helyére az új fejet. Ha mégsem az, akkor veszel egy pár iso dugót 500 ft-ért, kiméred a vezetékeket és bekötöd a dugókat, majd beledugod az új fejed megfelelő csatlakozójába. Ha nem tudod/szeretnéd te csinálni, egy szaki megoldja gyorsan.
-
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42337 üzenetére
Még jó, hogy időben kezdtem neki...du. 3-kor, de így is este 9 volt mire befejeztem (ugye össze kellett takarítani, elpakolni a szerszámokat stb...).
Menetzaj egyértelműen kisebb...főleg h a kárpit sem volt fent, úgy aztán tényleg minden hallani lehetett, most csend van. Nagyon jó lenne a motortér felől is szigetelni egyet, de ahhoz h leakasszam az egész műszerfalat inkább nem kezdek neki. Mondjuk a kipufogóm amúgy is hangos, szóval ha úgy nézzük megette a fene, ha nem szigetelek mindenhol...(vagy cserélek kipufogót, de azt nem fogok)."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
dseres
tag
válasz Snoop27 #42425 üzenetére
A legtöbb ajtóban (főleg kisautókban) nem fér el egy jó combos 16-os középsugárzó, mert túl magas. Emiatt alá kell tenni egy gyűrűt, ami kiemeli. Ami valóban mdf vagy műanyag is lehet. Ha nagyon nem fér el, vagy nagyon ronda lesz az összkép, akkor elképzelhető, hogy ajtópanelt is kell gyártani.
Nálam szintén nem fért el az Opel Vectra B-mbe, emiatt úgy oldották meg, hogy raktak egy kiemelő gyűrűt a 16-os hangszóró alá, kivágták a gyári rácsot, hogy a nyílás szélesebb legyen, kiférjen rajta az új hangszóró. A gyári rács egy 13-as és egy 16-os hangszórót takart (nagyon gyenge minőségűeket) és nagyobb négyszög alakú volt. Ez visszapattant a helyére + leszorította a megvásárolt 16-os hangszóró rácsa. Az ajtő funkcionális volt, de baromira ronda, emiatt a gyári rácsra vontak egy műbőr kárpitot, ami hasonlított a mellette lévő műanyaghoz.
-
nagyúr
válasz Snoop27 #42633 üzenetére
Szia! Legeloszor szigeteld ki az ajtokat, az is sokat hoz. Ha magad csinalod kb 10k-bol kijon. Aztan vehetsz egy 4 csatis erot, rakotheted az elso szettet, illetve kesobb egy ladat is. A szett sokkal szebben, dinamikusabban fog szolni mint fenrol hajtva. A ladat megcsinalhatod speak-on csatlakozosra, amit nagyon egyszeru lehuzni, igy konnyen ki-be rakhato lesz a doboz a kocsiba
-
Daywalker
addikt
-
nagyúr
válasz Snoop27 #42635 üzenetére
En legeloszor soudabandot vettem, szerintem az se rossz. Jo volt vele dolgozni, eleg vastag, de max tobb retegben viszed fel. 10m*30cm tekercsben 10k, az eleg a ket elso ajtora. A hannoval meg nem talalkoztam, igy arrol nem tudok velemenyt mondani. Itt tobben mondtak hogy jo
szerk.: ha a hanno 14k, akkor vedd inkabb azt
[ Szerkesztve ]
-
shteer
titán
-
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #42792 üzenetére
Persze, még az 500x500 sem kicsi és azokat is darabolni kell. Viszont így 500 forinttal drágább a négyzetmétere. Két táblánál már egy ezres, de ha belefér, akkor hajrá. Amúgy kis melegítés után (vagy szobahőmérsékleten, de gyakorlatilag 10 fok felett) könnyen vágható ollóval anélkül, hogy törne-repedne.
fnsteam: Ezt a kérdést passzolnám, nem tudom ki csinál ennyire slim hangszórót...kiemelő?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
opeter70
senior tag
válasz Snoop27 #42802 üzenetére
A hangszoronal kossem ki a twittert es vegyek hozza kulon egy szettet? Vagy maradjak koax-szal?
Nem igazán értem, hogy honnan akarod kikötni a twittert és mihez akarsz külön szettet venni?
Van egy koax szetted, abból akarod kikötni a magasat és mellé még egy szettet venni?
Fejtsd ki kicsit bővebben, ha lehet! (próbáltam visszaolvasni, de nem találtam, hogy miről is van szó) -
Zsocy155
őstag
válasz Snoop27 #43155 üzenetére
Sziasztok!
A napokban vettem egy Swiftet, és tenném bele a régi autóból a rádiót. A csatlakozó nem stimmelt, de rákötöttem a jót. A gondom az, hogy áramot kap a rádió viszont a kijelző nem mutat semmit. Ezt próbáltam egy régi autós-magnóval is, szintén ez a helyzet. A régebbi Swifteknél van valami trükk, vagy én csinálok valamit rosszul. Van valami ötletetek:
Köszi
-
footy
addikt
válasz Snoop27 #43353 üzenetére
A Klotz kabelt nem ismerem, nekem most ilyen Cordial van ez ar/ertek aranyban nagyon jo. Hasonloan ajanlottak a Gladen Zero kabelek is, ha nem feltetlenul akarsz forrasztgatni.
-
djTech
csendes tag
-
opeter70
senior tag
válasz Snoop27 #43517 üzenetére
Ez teljesen logikus, mivel 2X30A = 60A.
Ha ennél kisebb főbiztosítékot használnál, akkor extrém esetben előfordulhatna, hogy maximális terhelésen hamarabb kiégne a főbiztosíték, mint az erősítőé.
Mint előttem a kolléga már leírta, a főbiztosíték csak az autót védi tűzvédelmi szempontból.
Felső határt azért nem írnak, mert az a tápkábel vastagságától is függ. -
opeter70
senior tag
válasz Snoop27 #43521 üzenetére
Félreértesz. Nem biztosabb a 150-es. Csak azt mondtam, hogy maradhat, ha már azt adták hozzá.
A biztos az, ha minél kisebb, de még meghaladja az erősítő áramfelvételét.
Én speciel a jelenlegi erősítődet figyelembe véve egy 80-ast raknék be főbiztosítéknak.A csomagba csak azért kaptál 150 amperes biztit, mert nem tudják, hogy milyen erősítőt fogsz rákötni.
A 35-ös kábel 100-120 amperes áramfelvételhez is bőven elegendő, ezért adtak mellé 150-es biztosítékot. -
kigoi
senior tag
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #43606 üzenetére
Én nem tettem, mert a 3 mm-es lap nagyon vastag. Ha lett volna vékonyabb, akkor tettem volna. De ahogy kigoi mutatta, az nem rossz megoldás. Ezen felül még hangszóró gyurmával meg lehet (kell) támogatni a dolgot, biztosan ne szeleljen.
kigoi: ez miféle lap? Úgy rémlik vmi 2 mm-est mondtál.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Snoop27 #43611 üzenetére
Ja értelek. Úgy is lehet, sőt talán javasolt is, meg körbe bevonni a karikát, ha van rá lehetőség. D a hangszóró pereme és az MDF közé is kell valami feltétlenül. A lényeg, hogy minél kevesebb rezgést vigyen át az ajtóra.
kigoi:
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
kacsa7
őstag
válasz Snoop27 #43600 üzenetére
Nekem régebben a Logitech Z-560 (akkoriban THX minősítéses) szettnek a mélyládája volt bent a kocsiban, viszont a 20 cm-es 8ohm-os hangszóró helyett egy 25 cm-es SAL subcső hangszórója volt bele építve. A SAL-hoz és a doboz mérethez képest meglepően jól szólt. Annak a ládának egy olyan speciális kürt szerű tekert reflex csöve volt, pont a robbanásokhoz és egyéb mozi effektekhez, hogy nagyon jól adta.
A kép egyébként csalóka, mert kifelé egy picit tágult. Akkoriban vészmegoldásnak meglepően olcsón kijött, ahhoz képest nem szólt rosszul. A mostani Alpine 3549 erősítővel még hajtottam, meg is lepődtem rajta. Egy normális hangszóróval szerintem a mai napig jó lehetne.A Z-5300 16 cm-es hangszóróját viszont nem lehet ehhez hasonlítani. Jóval lebutítottabb az egész, így azt biztos nem próbálgatnám ilyen célra. Karcsú lenne minden szempontból. Ráadásul 8 ohmos a hangszóró, ami megint csak nem segít rajta.
-
kigoi
senior tag
válasz Snoop27 #43632 üzenetére
Nálam az erősítőtől a magashoz 2x1,5mm2-es acoustic research kábel fut és a magas gyári kábele kb 5cm után el van vágva,ott van ráforrasztva az AR.
Forrasztó ónt így is úgy is kap a cuccos így inkább így lett megcsinálva mert ha tőbe a sugárzónál forrasztod akkor fen áll a veszély hogy felmelegíted a sugárzót is.Ispy
Annál is az a baj mint Alpine-éknál,a sz@rok megvannak a WAV lejátszás meg hiányzik.
Mikor Alpine fejem volt akkor ez nagyon bírt idegesíteni,most már olyan van ami lejátssza a WAV-ot,pillanatok alatt át lehet konvertálni Flac-ből és elég komoly különbség van bizony a 320asmp3 verzió és az 50-60Mb-os WAV verzió közt.[ Szerkesztve ]
-
kigoi
senior tag
válasz Snoop27 #43647 üzenetére
Szerintem minden gyártó aszerint kábelezi fel a magasát hogy milyen minőségű.
Másként teszten egyből elvérezne hiszen gondolom nem forrasztják le és raknak sajátot rá hanem úgy tesztelik ahogy a gyárból kiadták.
Kétlem hogy azon a pár centin buknál valamit is a minőségből.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- iPhone 15 Pro Max kerestetik
- ASUS ROG Strix G15 G512LI-AL003 (15,6" 144Hz, I5 10300H, 16gb ram, GTX1650TI 4GB, 512gb SSD)
- PNY RTX 3090 24GB GDDR6X XLR8 Eladó! 199.000.-
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P15 Szép Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 16/512 QUADRO T1000 4GB
- Surface Pro 9 i5-1235U 16GB/1TB 2027.01 Alza garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen