- Drágább lett a Pixel 8a
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Mobil flották
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
polimorf
tag
válasz #00809728 #6884 üzenetére
Én 25 éve autófényező vagyok. Sok okos dolgot mondtál, de a következő kijelentéseddel nem tudok egyetérteni "Sajnos sokan ezt elfelejtik.Ha még gyorsba ráfújod a bázisra a lakkot úgymond mikor még nem teljesen száraz akkor egybe mosodik.
Ha totál megszárad és úgy fújod rá akkor kezd "hámlani" ." Tapasztalataim szerint ez pont fordítva működik.Tehát ha a metál rétegre nyers állapotában fújod rá a lakkot pont akkor fog lepörögni vagy foszlani róla. A metál réteget meg kell várni míg teljesen meg mattul aztán lehet a lakkot rávinni. Ez a szakmában alap. De kérlek ne haragudj a korrigálás miatt!Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6900 üzenetére
A száradás a szóró kitt típusától függ, de a legjobb ha egyik nap alapozod és majd csak másnap csiszolod és fested. Természetesen a "nedves a nedves" eljárásra ez nem vonatkozik. De ha meg infrázod a friss szórókittet akkor akár 10-20 percen belül csiszolhatod és festheted.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
Persze, hogy ki lehet és kell javítani.Csak ne várja azt, hogy tökéletes lesz a színhűség. Hiszen 10 év alatt a nap és az időjárás sokat fakított az autó eredeti színén (nem csak a lakkon).
A lakk polírozásával kifényesítheted a lakkot ez így van, de fényezésnél még plusz két réteg lakk kerül az elemre ezért mégegyszer olyan vastag a lakkréteg a festett elemen mint az eredetin, ez okozza a színeltérést. Ez vadi új autók esetében is észrevehető nemhogy egy 10 éves nap által kifaított autónál.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
-
-
polimorf
tag
Ha nem friss a fényezés akkor C 6000-es nitrohíhítót locsolcs papírtörlőre és szépen le tudod mosni, (ne maradjon semmi ragacs a felületen, ezért többször cseréld a papírtörlőt). Aztán polírpasztával szépen vissza tudod polírozni a lakkot. Kb. 1 óra és olyan lesz mint előtte.
A matricát hőpisztollyal, vagy hajszárítóval melegítsd meg (de ne égesd rá) és könnyen lehúzhatod. Az ott maradt matrica ragasztóját az előbb említett módon hígítóval és pasztával könnyen eltüntetheted.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6933 üzenetére
Ha át szeretnéd festeni az autód mindenképpen azt ajánlom, hogy menj el egy szakemberhez (autófényező, vagy színkeverő üzlet) aki mutat neked színmintákat amiből kiválaszthatod a neked legmegfelelőbbet aztán ő ki is keveri neked a kellő mennyiséget. Ez a legbiztosabb Így nem érhet csalódás.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6935 üzenetére
Ha a mercidnek 730 a színszáma akkor bemész egy autó fényezőhöz és gond nélkül kikeveri neked. De amint írtam is a fényező mutat neked színmintákat amiből te kiválaszthatod azt ami neked tetszik ez a legegyszerűbb módja. "hogy milyen festékból milyen mértékben keverendő össze" azt nem lehet megmondani mert minden festékmárka más receptúra szerint állítja össze ugyanazt a szint. Az összetevői lehet, hogy ugyan azok de a hozzá adandó mennyiség tutira más minden márkánál.
Az autófesték boltban nem tudtak neked színmintákat mutatni? Érdekes.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6948 üzenetére
Aki keveri a színedet az beüti a gépbe, hogy mercédes 737 és kiadja neki a gép a pontos receptúrát,arra a fehérre, hogy milyen színekből mennyi gramm kell. A szinszám nem típuokra vonatkozik, csak márkára. A mercinek a 737 számon fut ez bizonyos fehér esetleg variánsai lehetnek (világosabb, sötétebb, kékebb, sárgább stb.), De azok is ugyan ahhoz a fehérhez tartoznak csak árnyalat beli különbségek vannak.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6949 üzenetére
Nem árt ha mindenütt meg csiszolgatod mert idővel lepöröghet a festék ha nincs aládolgozva.
A csiszolás több okból is fontos, többek közt a fényezés szépsége is múlhat rajta de a kissebb karcok és egyenetlenségek kiigazítására is szolgál stb. stb.
Azt szeretném kérdezni, hogy a fújást is magad fogod csinálni, vagy azt már szakemberre bízod? Ugyanis kellő gyakorlat nélkül érhet pár kellemetlen meglepetés...Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6968 üzenetére
Neoluxból nincs készen mercire kevert szín tudtommal, csak bekeverni lehet.
Az a gond a kompresszoroddal, hogy folyamatosan kellene tartania legalább 2 - 2,5 bár nyomást az nem megoldható egy komplett autó fujásánál, hogy elemenként megállsz míg feltölt a kompresszor mert mire a végére érsz az eleje már meghúz és nem fog összeolvadni túl aprónarancsos lesz. Arra is nagyon figyelj oda, hogy a kompreszor ne nyomjon a pisztolyhoz se vizet se olajat (FONTOS). És mielőtt elkezded fújni zsírtalanítsd át az egész autót. Az üzletben tudnak adni neked zsírtalanítót is. Ha nem kemencében fogod festeni akkor mindenképp locsolj fel, és portalanítsd a helységet is és az autót is.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7002 üzenetére
Mi úgy szoktuk csinálni ha nagyon csúnya, hogy először Rupes géppel 400-al szárazon csiszolju, aztán 800-as csiszpapírral vizesen megcsicsoljuk, aztán 2000 vagy 2500-as csiszpapírral vizesen, végül Rupes géppel 3000-es Trajzakttal vizesen csiszolni. Ezek után jöhet a 3 különböző finomságú 3M-es polír paszta. Eddig még mindíg meg voltak elégedve a tulajok az eredménnyel.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7082 üzenetére
Nem tudom milyen festéket akarsz rá fújni de lakk csak a BC és a vizes bázisú festekekre kell.
A levegőn száradó mint pl. Neolux ezekre nem kell lakk. lehet rá lakkot is tenni de előtte meg kell mattítani, De ezekre nem szoktak lakkot fújni. Márpedig ha fehér az autód akkor gyanítom, hogy nem bázisos színt teszel rá. Egyrészt mert a sima fehér olcsóbb mintha metál szisztémában akarnád.
Ha lakkot akarsz fújni ahhoz jó világításra lesz szükséged a helységben ahol fújni fogod és ha jó világos van akkor fogod látni, hogy hova mennyi anyagot vittél fel. A lakkot is két rétegben kel felhordani a felületre, a két sor között betartva a húzási időt Ha nem tartod be akkor megfolyhat a lakk.Általában 20 perc két sor között. A felhordandó mennyiség a lakktól függ, de látni is lehet rajta, hogy mennyi a kevés és mennyi a sok. Ha kevés arra még lehet rá fújni de ha sok akkor megfolyik. A kettő közti állapotot kell eltalálnod. Erre van a rutinMár nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7096 üzenetére
Írd már meg légyszi, hogy milyen márkájú festékkel akarod lefújni az autódat, és azt is, hogy BC azaz 'base coat' vagy 2k-s, vagy vizes vagy egyáltalán milyen anyag az amivel dolgozni fogsz
Ha tudnám az anyagot talán könnyebb lenne segíteni.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7100 üzenetére
Én a 2K-s festékre nem tennék lakkot.Tök felesleges hisz számottevően több védelmet nem nyújt a plusz lakkréteg, csak több munkát, a fehér szín amúgysem mattúl olyn mértékben mint pl.a piros A 2K-s festékek úgy vannak kifejlesztve, hogy ne kelljen rá lakk. Ha lakkozni akarnám más BC festéket keresnék rá.
Ha jó minőséget szeretnél az nem olcsó, ami meg olcsó az általában olyan is. Én többnyire Standox festékkel dolgozok de a PPG sem rosz.Vagy van a De Beer ami árban is elfogadható és minőségileg is üti a szintet. Persze rengeteg festékfajta van, mindet én sem ismerem.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7109 üzenetére
Szívesen de azért a 10 évbe ne merülj nagyon bele. Előfordulhat sok érdekesség közben, pl. belűlröl eszi a rozsda kifelé amit most nem látsz de lehet 1 év múlva meglepi lesz. De nem szeretnélek letörni így inkább azt kívánom, hogy neked legyen igazad, és sok örömöt találj benne!
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7119 üzenetére
Ezeket a festményeket aibus pisztollyal készítik ilyennel: [link]
Ezeket nem 2K festékkel csinálják így nem vonatkozik rájuk a 20 perc sem.
A festmény elkészülte előtt mattitják fel a felületet aztán megfestik a képet és ezek után lakkozzák csiszolás nélkül. Az ilyen festmény készítéséhez nagyon nagy kézügyesség kell és hatalmas rutin. Ebbe nem kezdenék bele házilag, hacsak nem Te vagy Picasso.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7163 üzenetére
Festés előtti zsírtalanítóból sok márka van, de ahol a festéket fogod megvenni ott kell árulniuk zsírtalanítót is. Szinte mindegy mi a neve a funkciója mindegyiknek ugyan az márkától függetlenül.Fél liter elég az egész autódra.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7163 üzenetére
Konyhai papírtörlöt átitatod a zsírtalanítóval és áttörlöd az elemet, aztán száraz papírtörlővel szárazra törlöd. Ezt muszáj megcsinálnod mert ha nem akkor elöfordulhat, hogy a 2K festék a zsírosabb részeken (amit szabad szemmel nem látsz) ott szétugrik, amit elég macerás eltüntetni.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7168 üzenetére
Mikor már leragasztottad az ablakokat és egyebeket és már kezdenéd festeni a festés előtt közvetlen a zsírtalanítás jön,
Zsírtalanítás után ragacsos kendővel (amit szintén a festékvásárláskor vehetsz meg) jön a portalanítás. Egyik kezedben a pisztoly amivel fújod csak a levegőt a felületre a másik kezedben a ragacsoskendő amivel alaposan törölgeted a felületet. Az egész autót alaposan át kell törölgetni (inkább kétszer mint egyszer se)
Ezek után kezdheted magát a fényezést.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
-
polimorf
tag
Miért adnál ki pénzt érte ha magad olcsón meg tudod csinálni?
Egyszerű, megcsiszolgatod 400-as csiszpapírral a vázat és mattfekete spray-el lefújod.
Ehez nem kell drága szakember.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
Ha nem mostanában volt fényezve, tehát nem frissen festett az autód nyugodtan lemoshatod nitrohígítóval nem lesz semmi baja. Esetleg utána egy kis polírpasztával átkenheted.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz runner 125 #7453 üzenetére
Karosszéria lakatosok által használt szélvédőragasztó az kellően megtartja. Tuti nem jön le.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
Dodinak igaza van.
Motorháztetőnél csak öreg kacatnál fujunk foltot, akink nem számít és nem akar költeni rá, fiatal szép autónál komplett mocitetőt kell festeni.
A foltozás akármilyen ügyes a festő akkor is meglátszik főleg pár hónap elteltével.
Úgyhogy ha zavar a kavicsfelverődés muszály az egészet festeni.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Autoglym #7585 üzenetére
Valószínűleg tuti nem autófényező vagy, egy szakember ilyet nem adna tanácsként.
Ezt a feltöltéses mekk elek dolgot még a tanulómnak se engedném meg. Akármilyen ügyes a szaki akkor se lehet megcsinálni úgy, hogy ne lehessen látni rajta. Bázisban azért nem mert bázisfestékkel nem töltheted fel csak szinezheted aztán lakkal töltheted fel. Ennél a kráter a lakktól még látható. 2K festékkel feltölthetö többszöri belerakással de ha nem tökéletes a színhűség az autó szinével ami tuti, akkor azért lehet látni. Egy pár kavicsfelverődés miatt pedig egy fényező sem fog nekilátni a szín beállításához ami több órás meló és azt már nem fizeti meg az ügyfél.
Tehát egy a vége, ez a feltöltéses kókányolás nem járható út egy magára valamit is adó szakembernél.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Autoglym #7587 üzenetére
Ha már javítottál ilyen jellegű sérüléseket akkor tudnod kell, hogy a gyárilag megadott színek receptúrái szinte soha nem ülnek be 100%-an. Ha nem lehet tökéletesen eltüntetni csak olyan eredményt ér el az ember mint a jelenlegi, akkor szerintem értelmetlen, és csak saját magát járatja le az ember.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz autotuning #7615 üzenetére
Fiatoknak vagy a motorháztető alatt vagy a csomagtérajtóra szokták ragasztani.
Egy krómos matricát keress azon Color felirat és utána egy 3 jegyű számot az a színkódja.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz autotuning #7623 üzenetére
Ha nem volt piszkálva akkor ott tuti megtalálod.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Intruder A 6 #7829 üzenetére
Nitro hígító puha rongy aztán ha kell egy kis polír.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #8050 üzenetére
Legalább 24 órát de minél többet hagyod száradni akár napokat is annál jobb, (kevésbé karcosodhat vissza).
Festékeknél általában 4-8 óra a porszáradás de ez festéktípusoktól függ a jobbak 4 órásak. A csiszolható szárazság 20 fokon 24 órás 70 fokon 20-30 perc. De ezek az adatok festékenként eltérőek lehetnek, amiket írtam azok általános adatok.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #8158 üzenetére
A peremezett részeket drótkoronggal amit fúróba fogsz azzal tisztítsd meg a rozsdától amenyrire csak lehet, ha tudsz rozsdamarót folyass be közé is, illetve a belsejébe is.
Ez után mehet a rozsdagátló alapozó vagy a cinkromát ha van jó vastagon akár több retegben is. Erre mehet a filler (alap festék).
Az ajtód belsejébe filler helyett az üregvédő. De én az üregvédőt festés után kb 1 héttel fújnám bele mert az fog csorogni neked és ha pont festés alatt csorog ki azt nem tudod szépen eltüntetni de a száraz festékről már igen.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #8158 üzenetére
A festéket muszáj leszel meghígítani mert hígítás nélkül olyan lesz mint a varangyos béka.
A saját hígítója nélkül egyszerűen nem tudod kifújni szép tükörre, mert a festék maga túl sűrű.
A hígítás álltalában 5-10%. De ahol veszed a festéket ott adnak hozzá hígítót is és megmondják a hígítási arányt is.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #8180 üzenetére
Rendben értem ha valakinek nincs pénze festetni de legalább ne tenné közszemlére.
Ez a szakma sárbatiprása, megcsúfolása. Ezzel azért nem kellene kérkednie.
Egyébként kamerára van pénze, szerszámra meg nincs.? Fura.A tudásáról meg annyit, hogy ilyen hepehupás gittes alapozatlan felületre véletlenül se fújunk közvetlenül festéket akármilyen (ócska) autóról van is szó.
Ez minimum amit tudnia kellene ha egy picit is "szaki".[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #8184 üzenetére
Én 1 hónapja voltam Románián keresztül Bulgáriában autóval, nem túrista útvonalon mentem.
Romániától tartottam jobban de én nem láttam azt a szegénységet amit mindenki állít. Az útvonalam Erdélyen keresztül ment. A Bulgáriában látottak alapján állítom, hogy a Bulgárok sokkal sokkal szegényebbek mint a románok. Románia közel azonos szinten van mint Magyarország. De persze ez csak az én magán véleményem azok alapján amit átutazásom során tapasztaltam.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen