Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MrThompsoN

    csendes tag

    válasz Szalmakutya #42126 üzenetére

    Motor nélkül kereken 40kg. :) Ebben még nincs benne a menetes szár és annak a tartozékai, mint csapágyak.
    Igen, a motor a belső "doboz" hátulján lévő rétegelt lemezre lesz csavarozva, úgyhogy az mozog a többivel együtt.
    A körfűrész tengely egy darabból lett esztergálva, 42CrMo4 acélból. Középen 30mm, a tárcsa mellett 70mm az átmérője. A két csapágy külső szélén a távolság 195mm.
    A külső, U alakú részt lehet majd dönteni, de a mechanikát még nem találtam ki hozzá. Cosmas Bauer fűrésze viszont ilyen szempontból szimpatikus, szerintem hasonló irányba indulok el. Nem feltétlenül teljesen fából, elvégre motorral meg a többi dologgal nagyjából 60kg lesz a belső rész.
    40mm vastag nyír rétegelt lemezből van, de igazándiból 8 és 12mm vastag darabokat ragasztottam össze. Az U alakú rész kívül 68cm magas, függőlegesen 13cm-t lehet mozgatni a körfűrész tengelyt. 25mm-es lineáris csapágyakon mozog az emelő kocsi és a motor doboz is, a menetes szár pedig TR20x4 lesz.

    Csavarokra érdemes figyelni, sok helyen 4.8 és 5.8 szakítószilárdságú csavart adnak, de azok sajnos hajlamosak arra, hogy nyúljanak egy picit erősebb meghúzástól.

Új hozzászólás Aktív témák