Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DS39

    nagyúr

    válasz punky10 #9937 üzenetére

    lehet hogy bántó a hsz-e de igaza van előbb tanuljon meg könyvből olvasni a gyerek, aztán a kijelzőről.

  • kymco

    veterán

    válasz punky10 #9937 üzenetére

    A két-három éves gyerek sajátítsa el a nagy motoros képességeket, sokat mozogjon, ugráljon, futkározzon, mellette sokat meséljenek neki énekeljenek vele, neki, dobálják a magasba, birkózzanak vele, ölelgessék, pörgessék. Nincs szüksége mások által leképezett vizuális világra. A mesehősök megelevenednek neki akkor is, ha azt az apa meséli, egy fadarab űrhajó vagy baba szerepét is simán betöltheti egyben. Fontos nála az, hogy a szülő közelében, a szülővel együtt élhesse meg a kisgyermekkorát. Nincs szüksége sem a baby tv-re, sem a videojátékok világára. Három gyermekem van. Kétéves korukban nem mobiloztak, és, amikor mobilra volt igényük, készítettek maguknak papírdobozból. Háromévesen nem lehet elsajátítani semmi értelmes dolgot a mobiltelefonon. Egyszereplőssé teszi őt, a kijelzőt nézi az anya és az apa minta helyett. A lányaim két-három évesen főztek, utánozva anyát, a fiam verte a műanyag szegeket a műanyag kalapácsával... talán engem utánozva.
    Amiről te írsz, az nem az óvoda előtti kor, hanem a kisiskolás kor. Ott nagyon más már a helyzet. A nagy motoros képességek már a helyén vannak, van helye a finom motoros világnak, és bár ekkor sem tartom személy szerint támogatandónak az okostelózást, de már kisebb a kár, amit ez okoz. Persze technikailag fejlettebb lesz a társainál, amit vsz secperc alatt be tud hozni később az ebben visszatartott gyermek, de sokat veszít a szocializációjából szvsz, sokat veszít a fantáziavilágából, mert készen kínálják neki a képi világot. Ezt sok esetben nem lehet forintosítani, ezért manapság nem szempont...
    Én személy szerint 10 évesen adtam a lányom kezébe okos telefont. Nagyon hamar megismerte, és kb 80%-ban ki is tudja használni, alig kellett segítenem (szinte egyáltalán nem). Nincs hátrányban azzal az osztálytárssal szemben, aki már 6 éves kora óta aktívan telefonozik.
    De a telót nem viszi magával a suliba most sem, csak ha nagyon különleges ok miatt indokolt (évi 3-4 alkalom).
    uff

    www.refujvaros.hu

  • LonGleY

    veterán

    válasz punky10 #9937 üzenetére

    A használat elsajátítása nem egy olyan dolog, amire oly különösen fel kellene valakit készíteni, pláne nem 2-3 évesen (ezt az érved inkább figyelembe se vettem). Te is sejtheted, hogy itt a kor a kirívó, nem a későbbi évekről beszéltem (azt csak a tv kapcsán). A számítógép más tészta, ahhoz idő kell (de azt sem 2-3 évesen kezdi az ember). Több oldalról látom (babysitter ismerős), mennyire rosszat tesz egy gyereknek ilyen fiatalon, ha passzívan várja a szórakozást egy dobozból, legyen az tv, vagy villogó telefon. Azután a normál tevékenységekre kevésbé lesz fogékony, nem érdekli majd úgy a rajzolás, a falevél a földön. Ezekben az esetekben minden bizonnyal kifejezetten rossz példáról van szó. Később tényleg lehet építő és kreativitást fejlesztő egy-egy program vagy játék (már jó ideje gyűjtöm az ilyesmi célokra is alkalmas játékokat, zenéket, filmeket, alkalmazásokat, és több esetben hasznosnak is bizonyultak), legyen az bármilyen gépes környezetben. De ott van pl. a TV, ami a maga közel cenzúrázatlan mivoltában a lehető legkárosabb, amivel egy gyerek/fiatalkorú találkozhat. Szóval, kétlem, hogy ez a nézőpont annyira kívülálló lenne, hogy a valódi észérveket nélkülözve, ilyen stílusban kelljen válaszolni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák