Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoula

    senior tag

    válasz gbors #23 üzenetére

    Gyakorlati tapasztalat van, bár konkrétumokat most lusta vagyok összeszedni.
    1400 felett még hoz a memória, igaz sokat nem, kb. 100 gpuscore FS-ben 1400 vs 1500 között.
    1500vs1600 között semmi különbség (azért itt már ki van centizve, lehet hibázik és azért), 4K-ban sem.
    Fentiek 1270-1280 as gpu órajellel értendőek.
    GPU órajelre gyorsul.

    Az elméleti részével nem vagyok ennyire képben, így a sületlenségeket hanyagolnám.

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #23 üzenetére

    A 290X-et passzolom, nálam a sima 290 teljesen jól skálázódott a GPU órajelre emlékeim szerint. :F A memória nem sokat hozott rajta. Ugyanez volt a 7970-ekkel is.

    A tesztekben szerintem azért látni anomáliákat, mert 0% power limittel mérnek a legtöbb helyen, és ahol kifut a TDP-ből, ott ugrik a skálázódás.

    Ami a memory controller loadot illeti, itt egy kép pl., BF4 multiplayer, sajna csak a grafikon látszik, de elég beszédes: [link]
    900/1250MHz voltak az órajelek, és maxgrafika FHD-n és Mantle-ben, élsimítással.
    Plusz anno Valley-ben mértem végig a 7970-et: [link]. Folyamatosan hozott picit a memória-OC, de skálázódásnak azért nem nevezném, ellentétben a GPU órajelével.

    Nem teljesen alaptalan, amit írsz, bár én a ROP-ok direktben memóriákhoz kötözését nem tartom valószínűnek, inkább azt, hogy ahogy az ábrán látszik, memória-->L2-->CU blokk a ROP-al. Tehát az L2 köti össze az összes blokkot logikai szinten, és ahogy írod, 4 független Shader Engine-be vannak rendezve a dolgok. Nekem legalábbis ez a feltevésem a rendelkezésre álló infók alapján.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák