Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #45185024

    törölt tag

    válasz Milka 78 #2669 üzenetére

    Milka a felvetésednek van alapja, de mi most itt csakis a HBM memóriáról beszélgettünk mindenféle AMD Vs Nvidia vita nélkül.
    Abban igazad van hogy ha csak a shaders ek számát és a HBM sávszélességét nézzük az ember sokkal nagyobb gyorsulást várna !
    A HBM igenis segít a fogyasztás csökkentésében és a PCB drasztikus méretcsökkenésében.
    Nem véletlenül forszírozzák a Nanót is.
    A harmadik a sebesség amiről majd most beszélünk.
    A válasz az E3-on elhangzott AMD mérnök interjúban van.
    Kerestem neked mert itt PHn linkeltem, de nem találtam már meg.
    Ott arról beszéltek és most mindenféle fankodást félretéve !
    Nvidia abban jó hogy monumentális GPUkat tud gyártani, sok sok ROP-al és azt egy módosabb rétegnek el tudja adni !
    Az AMD egy más utat választott, és én ezerszer is leírtam már , nincs jobb meg rosszabb, MÁS.
    AMD szerint a ROP-nak csökkenni fog a jelentősége és a shaderek fontosabbak lesznek.
    Tudták hogy Direct x 12 alatt és Vr alatt jobbak a kártyáik.
    Összehasonlításul:
    980 ROP 64 mag: 2048
    980TI ROP 96 mag :2816
    Titán X ROP 96 mag: 3072
    Fury ROP 64 mag: 3584 (szerencsésebbeknek 3800 :) )
    Fury X ROP 64 mag: 4096

    Erről a ROP os dologról én most azért nem szeretnék vitát nyitni mert ez már megtörtént:
    15884-15894-15895
    Poén hogy pont Abu és Szaby között :D

    Abu is pont azt modja el amit ott olvastam, ha tőle jobban elfogadjátok akkor olvassátok őt :)
    "A 128 ROP csak most érne valamit. Erről kérdeztem az AMD-t, és azt mondták, hogy 2013-ban még tárgyalták, hogy szükséges a ROP teljesítmény növelése, de aztán látták, hogy minden új generációs motor elment a compute felé. Ray-tracing hibrid effektek stb, így több shader mellett döntöttek kevesebb ROP-pal"

    "Aztán ott vannak az olyan piacok, mint a VR. Oda nagyon kevés a nyers erő, így le kell tervezni a hardvert úgy, hogy hatékony legyen a timewarphoz."

    Ha valaki most akar kártyát venni ? Akkor azt mondom neki hogy várjon meg legalább két Direct X 12 játékot lehetőleg egy olyat amiben "ismert nagy" motor van, és várjon meg egy VR tesztet.

    Nvidiának ha lesz gondja akkor az nem azért lesz Milka mert Direct X 12 alatt működik ugyan az asyncron compute csak épp nem gyorsul... a 980TI 5-10 % gyorsabb a Directx 11 tesztekben, a legnagyobb gondja az lesz ha ez az előny elpárolog.
    Ha lesz gondja azért lesz mert hazudott,
    Mint tudjuk volt egy híres Amerikai elnök aki nem azért bukott meg mert az ovál irodába volt egy orál hanem mert hazudott utána.
    Nincsenek illúzióim az Nvidia 80% birtokolja a PC kártyáknak tehát az Nvidia supported játék most is az ő általuk jól futtatható forráskódot fogja tartalmazni.
    Mindennek káros hatása azzal lehet hogy maga a Direct X 12 nem fog annyira terjedni.
    A két nagy név Fable Legends és az AOST most is köhög a 12 vel rendesen, a dínós játékot ne is említsük.

    Menpee cikkében volt egy nagyon komoly mondat remélem ti is észrevettétek:
    Friss pletyka még az is, hogy a Pascal felhagy azzal a megközelítéssel, hogy a multiprocesszorban csak egyetlen megosztott memóriablokkot használ, és lesz egy különálló LDS, illetve egy különálló L1 adat gyorsítótár. Ezt a koncepciót az Intel és az AMD már egy ideje alkalmazza, és emiatt jóval gyorsabban tudnak üzemmódot váltani, mint az NVIDIA.

    A következőben nem lesz ez gond , de most elég nagy..

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák