Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Grillo

    senior tag

    válasz deny330 #65019 üzenetére

    Nekem egy MFT 8 mm (FF16mm) nem halszem üvegem van, ezzel fotóztam most sok épületet kívül-belül. Bazi nehéz, főleg ott, ahol sok a párhuzamos-függőleges él. Egyrészt mifel flipscreenem van, így tudok felfelé nyújtott kézzel magasabb "szemmagaságból" lőni, másrészt utómunka, de akkor meg előre érdemes ezzel számolni, mert torzításnál sokat veszítesz iránytól függően.
    Nem tudtam letölteni a képed, de itt biztosan állítanék egy vízszintet/függőlegest, és picit torzítanék, bár így a bal sarok biztosan lemaradna.

    Én amúgy is inkább a részleteket szeretem, ritkán szoktam amúgy akár még 24-28 mm körül fotózni.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz deny330 #65019 üzenetére

    dr. Sevcsik Jenő Perspektíva és fényképezés című könyvét ajánlom.

    Sok dolgot segít megérteni kezdve attól, hogy térbeli tárgyak hogyan képződnek le a 2D érzékelőre, egészen addig, hogy az objektív gyújtótávolsága miért nem befolyásolja a perspektívát.

    Mindezek nélkül a konkrét képre vonatkozóan az egyik gond vele, hogy zavaró a perspektivikus torzítás, mert nem képalkotó elem. Ugyanúgy, ahogy a dőlésnél is van. Az utómunkát leszámítva két választásod van, vagy hátrébb mész, hogy a gép is vízszintesen illetve függőlegesen legyen vagy közelebbről nézel rendesen felfelé. Hogy melyik működik, ha egyáltalán működik, azt kísérletezéssel lehet eldönteni. Illetve nekem túl sok a fa. Mintha nem tudtad volna eldönteni, hogy mi legyen a kép témája.

    Azt te tudod milyen objektívet viszel magaddal, de az utólagos vágásokat amennyire lehet én kerülöm. Akkor inkább egy kicsit hosszabb gyújtótávolsággal kell a képet elkészíteni. A négyzetes arány miatt drámaian esik egy kép felbontása az utólagos vágással.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

Új hozzászólás Aktív témák