Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz repvez #26543 üzenetére

    Azért, mert a pixeles kép nagysága relatív. Akkor lehetsz egy méretben biztos, ha olyan formában mented, amilyenben nyomtatni akarod. Teszem azt kell neked egy A4-es kép 210×297 mm, igen ám, de képernyőre elég a 72 képpont/hüvelyk felbontás, nyomtatásra meg kell a 300. Viszont a képpont nem egy olyan fix mértékegység, mint a milliméter. Egy képpont lehet kicsi is, és nagy is. Egy tévének más a pixelsűrűsége, mint egy telefonnak, ez gondolom, nyilvánvaló. Ha az A4-es plakátot A3-asra nagyítod, nem szükséges a képpontok számát növelni, amennyiben kétszer olyan távolról nézed, mert ugyanakkorának fog tűnni. Ezért is becsapós, amikor valaki óriásplakátot akar szerkeszteni, és nekiáll 4 m×3 m-esben 300 dpi-ben kínlódni és csak kínozza a gépet, mert lehet, hogy a 100 dpi is bőven elég lenne. Tudniillik messziről nézik.

    Egy szó mint száz, a képet a lehető legnagyobb felbontásban kell kirenderelni. A 3D modellezőben meg a textúrát lehet skálázni, de ha kicsi felbontású képpel dolgozol, akkor ha belezoomol a kamera a modellbe, akkor szétpixelesedik, széthomályosodik az egész. Ezért kell olyan tervezőprogram, amely mutatja neked a modell valós méreteit is, meg rajta a képet is, mert mondjuk egy Blender vagy 3D Max nem csinálja meg neked. Nem is csinálhatja, mivel a 3D is vektoros program, totálisan relatív a méretezés. Görbék vannak benne, meg vertexek, meg vektorok. És kész. Ha nagyítunk, akkor interpolál.

    Tehát ha egy vektoros modellre, ami relatív méretű próbálsz meg egy szintén relatív méretű (képpont) akármit méretezni, akkor az nehéz lesz. AutoCad kéne neked szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák