Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • OhAi27

    tag

    válasz Pityu. #18039 üzenetére

    pontosan.

    Egyebkent szerintem egy szorolapon (foleg ha a flyer ket oldalas) elfer 4-6 konfiguracio ugy, hogy az izleses, egyseges es atlathato marad.

    Nezz meg elektronikus zenei flyereket (amiket viszont verprofik dobnak ossze), ott is a kissmillio logotol kezdve a jegyarusito helyeken at a kovetkezo bulin keresztul a jegyarakon es a fellepokon tul meg nem egy olyan elemet talalsz ami nem feltetlen kell a szorolapra es csak a design miatt van ott. Megis egyseges es atlathato marad az egesz...
    Tovabba en szeretem ha egy szorolap minel tobb infot tartalmaz, mivel talan ugy jobban felkelti az eredklodesemet mint egy olyan amin csak annyi van, hogy "akcio - reszletek a boltban.".

    tovabba addig amig nem is tudjuk, hogy mekkora a szorolap (lattam en mar a4-es szorolapot 4 fele hajtva ugye), addig ezt felesleges kotekedesnek erzem.

    [ Szerkesztve ]

  • BonFire

    veterán

    válasz Pityu. #18039 üzenetére


    Pityu. Mindenki azt csinál, amit akar, illetve amit tud! Nem erről van szó. Hanem arról, hogy a hirdetőnek pénze bukhat egy rosszul megszerkesztett reklámon (ugye nem felejtjük el a szórólap elsődleges célját, ami a reklám!). Nos, amíg egy babaruha börzéről van szó, amit a kismamák unalmukban csinálnak és nincs anyagi tétje, egy bármilyen rosszul megszerkesztett hirdetés megteszi, legfeljebb a kutya nem fog róla tudni.

    Viszont amikor többszázezer forint értékű eszközöket árusítunk, akkor nagyon nem mindegy, hogy két-három (vagy még több) potenciális vásárlót elszalasztunk, mert a reklámunk nem ért célba! Mindig meglepődöm, amikor az ilyen hirdetők olcsójánoskodnak, és nem hajlandók tízezer forintot egy profin megszerkesztett reklámra kiadni. Ha két órát seggel rajta a profi, akkor is megvan ennyiből, és ez a kiadás bőven megtérül. Persze egy Wordart vagy PP sablonba is bele lehet hajigálni az infót, csak aztán legyen, aki elolvassa. Mindenkinek magánügye, hogy melyiket választja. Komoly üzlet ezen nem kockáztat.


    OhAi27 „Nezz meg elektronikus zenei flyereket (amiket viszont verprofik dobnak ossze), ott is a kissmillio logotol kezdve a jegyarusito helyeken at a kovetkezo bulin keresztul a jegyarakon es a fellepokon tul meg nem egy olyan elemet talalsz ami nem feltetlen kell a szorolapra es csak a design miatt van ott. Megis egyseges es atlathato marad az egesz...” – Csókoltatlak! Akkor hát elérkeztünk a lényeghez! Profik csinálják, és átlátható marad. Na, ezért nem mindegy, hogy ki csinálja. Aki ért hozzá, az sok infót is meg tud úgy jeleníteni, hogy ne rontsa az összképet, sőt. De azért ne hidd, hogy ez pikkpakk, bárkinek megy mindenféle előtanulmány nélkül.

    Viszont az ilyen szórólapoknál, amelyek már inkább plakátnak minősülnek, az esetek 99%-ában mindben lehet olyan tervezési hibát találni, ami a lényegről eltereli a figyelmet. Amikkel én találkozok, azok között igen sok a kontármunka. A támogatók logóit nem lehet lehagyni a plakátról, a metálzenekarok olvashatatlan logóiról már nem is beszélve. De azt azért háromszor is meg kell gondolni, hogy egy szórólapon szimultán több komplett konfiguráció részletezését is kifejtjük, mert a sok bába között elvész a gyerek. Nem az a jó reklám, ami tele van firkálva, sőt. Engem például taszítanak az efféle „danceparty” flyerek, és egy PC hirdetést nem is lehet ezekkel egy napon emlegetni, mert merőben mások a követelmények.

    De már ismét nagyon eltértünk a témától, ezért lett létrehozva a Tervező és alkalmazott grafikai beszélgetős topic, hogy ott bréjnsztormingoljunk ezeken, mert már ez a hsz is nagyon off a Photoshophoz. Menjünk át inkább oda, aztán ott lehet linkelni képeket is, és kivesézni, mi mért jó, vagy miért nem jó.

    [ Szerkesztve ]

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • Met

    nagyúr

    válasz Pityu. #18039 üzenetére

    Nekem inkább az a bajom hogy az ilyen vérpistikék nyomják le az árakat.
    Amikor megkérdezik hogy mennyi a tervezés mondom xk/óra akkor felhördülnek hogy az ismerős szomszédjának az unokája azt mondta hogy egy tábla csokiért megcsinálja. Letöltötte a PS-t akkor már graphixdizájner és itt kérdezgeti hogy ezt meg azt hogy kell vagy valaki csinálja meg neki mert neki fogalma sincs róla és határidős a munka

    "If in doubt, flat out!" Colin McRae

  • ViZion

    félisten

    válasz Pityu. #18039 üzenetére

    Nem érted a lényeget. A saját hibádból tanulj úgy, h megcsinálod, megnézik, értékelik. Amikor üzlet van, akkor nem lehet ilyen gyakorlást művelni, mert a nyomda kitol 10000 sz@r szórólapot, akkor azt valakivel ki fogják fizettetni. Gyakoroljon, de ne ilyennel kezdjen, vagy legalább ott kezdjen, h az első hszt elolvassa, mert ott van benne m inden a kezdéshez. Azt kellene megérteni, hogy ez a topik nem arra van, hogy "könyvet írtam, nyomdába küldeném illusztrációkkal, mit csináljak?", vagy "fúúú, teCCik a fotosopp, hogyan kell elindítani". Tessék akkor ide jönni, ha probléma vagy kérdés van. Mert az nem kérdés, hogy 0 tudásom van, nem akarok/nincs időm elolvasni hogy működik, valaki fogja a kezem és "megcsinálom".

    Lehet, hogy nem a profik sz@rják a szivárványt, de egyelőre amíg segítünk, elvárnánk pár egyszerű dolgot.
    Jah, és még egy kis matek: hány nyomdász, hány grafikus rohangál az országban? Abból hányan görcsölnek itt, hogy segítsenek? Félre ne értsd, szívesen segítünk. BonFire is, csak kicsit nyersen fogalmaz néha, jah, ilyen, nem vagyunk egyformák. Csak tudod ilyen dologban, mint pl. komplett szórólap A-tól Z-ig ezernyi a buktató. Kérje meg valakit, a fórumban nincs lehetőség minden lépést kitárgyalni, és nincs is értelme, mert jórészt az 1. hsz tartalmazza. Olvasni, tanulni nem tudok senki helyett. Aki elakad, nem tiszta valami, akkor kérdezzen. Konkrétan. Köszönöm :R

    [ Szerkesztve ]

    Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

Új hozzászólás Aktív témák