- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyingsoul
Topikgazda
Hamarosan érkeznek a legújabb VR kütyük és egyre több fórumtémában látom, hogy a felhasználók Off topikként beszélgetnek ezekről. Szerintem itt az ideje, hogy saját topikot nyissunk nekik, ahol a hivatalos, konzumer eszközök megjelenését várván tudunk ezekről szabadon beszélgetni.
Oculus Rift
DK1:
Oculus Rift fejlesztését egy független fejlesztőcsapat tűzte ki céljául, miszerint olyan VR eszközt szerettek volna teremteni, ami 300$-os áron juthat a végfelhasználók kezébe. Eredetileg egy Kickstarter kampányban indult a fejlesztés, ami sikerre is vezetett: azok az emberek akik 300$al támogatták a fejlesztést, meg is kapták a DK1 (Development Kit 1) névre hallgató verziót. Ebben egy darab 7'-os 1280×800 felbontású LCD kijelző foglalt helyet. A fejmozgás követését 3 tengelyes giroszkóp, accelerométerek és magnetométerek segítették a precizitás érdekében.
HD Prototype:
2013 júliusában került bemutatásra, 1080p LCD kijelzővel felszerelt Rift prototípusa, ami így megkétszerezte a pixelek számát, jelentősen csökkentve ezzel az úgynevezett screendoor effektet. Ez a prototípus nem került forgalomba.
Crystal Cove Prototype:
Az első igazán alacsony perzisztenciájú OLED kijelzővel felszerelt Rift. Ezen a típuson infravörös jeleket kibocsátó pontok és egy külső kamera fokozta a fej követésének pontosságát. Ez a rendszer lehetővé tette a felhasználó testhelyzetének (guggolás, ülés stb) követését is, így sokkal pontosabb képet kapott a felhasználó, nagyban csökkentve a rosszullétet.
Development Kit 2:
2014 márciusában jelentették be, júliusra már a felhasználók kezébe kerülhetett. Az előzőektől minden tekintetben fejlettebb technológiát jelentett: egy darab 1920x1080 (szemenkénti 960×1080) felbontású alacsony perzisztenciájú, magasabb frissítésű OLED kijelző foglalt helyet benne, pozícionális követés, lecsatolható kábelekkel és az extra vezérlődoboz elhagyásával bűvölte el a VR rajongóit. 2015 februárjára több, mint 100.000 példányban kelt el.
Crescent Bay Prototype:
2014 szeptemberében került bemutatásra. Ez a típus már beépített audio rendszert is kapott, növelték a kijelző felbontást, csökkentettek a fejlesztők a készülék súlyán és a 360 fokos elfordulás követésére is képes, hála a Rift hátuljába épített mozgást követő LED-eknek. Ez az első olyan prototípus, mely két külön kijelzőt használ a képi megjelenítéshez.
Konzumer (átlagfelhasználóknak szánt) verzió:
Ez a verzió a Crescent Bay Prototype egy továbbfejlesztett formája lesz, két darab kijelzővel, 90hz-es frissítésre tervezve, melyek felbontásának összege a DK2-nél nagyobb lesz: egyenként 1080x1200 felbontásúak. Különösen nagy figyelmet fordítanak a mozgásunk követésére, mellyel a rosszulléteket próbálják megelőzni és a VR élményt maximalizálni. Az ergonómiára és a komfortra is nagy hangsúlyt fektettek. Elméletileg 2015 végén már előrendelhető lesz és 2016 első negyedévében kerül a boltok polcaira.
Az Oculus fejlesztői úgy gondolják, hogy a sikerpéldány egy jelenleg is folyamatos fejlesztés alatt álló modell lesz, ami két évvel az első Konzumer Verzió megjelenése utánra várható majd.
HTC Vive
A Valve és a HTC közös projektje. Az eszközben két kijelző lapul meg egyenkénti 1200x1080-as felbontással 90Hz-es frissítéssel. gyroszenzort, accelerométert és lézeres követést használ a pozíciónk helyes megállapításához. Az elfordulási szögeket 1/10-ed szög pontossággal képes megállapítani. Steam VR Base-el kombinálva képes a virtuális valóságban reprodukálni a helyzetünket, melyet a valóságban 4.5x4,5 méteres térben tud követni. Valószínűleg drágább lesz, mint bármelyik versenytársa, viszont megjelenése 2015 karácsonyára várható.
Szlengszótár:
VR - Virtual Reality - Virtuális Valóság
Motion Sickness - Enyhe rosszullét, melyre a felhasználók egy része hajlamos. Okai lehetnek a pontatlan követés, a mozgási sebesség és irány eltérése a valóságban és a virtuális valóságban, egyéni hajlam.
Screendoor Effect - Az a jelenség, mikor egy megalkotott képen jól látható a pixelek közötti távolság.A topiknyitó hozzászólás a későbbiekben bővülni fog!
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...