Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dgabro

    tag

    Sziasztok,

    Autóvásárlás, Volvo :) Azt hiszem a legjobb helyen járok.

    Régóta napirenden van már nálam a téma, nagyjából fél éve napi szinten figyelem a kínálatot, és keresem az autómat.

    Benzines 2.0T, kéziváltós S60 inkább, de most egy S80-at is találtam (2005-ös), ami tökéletesen megfelelne a kívánalmaimnak. A konkrét példánynál éppen 330ezres a garantált futás, de igazából engem ez nem riaszt vissza az autó állapota miatt. Vagy azért mégis csak kéne? Nagyjából 100ezer km-t kellene még nálam kibírnia, amit szerintem még tudna teljesíteni gondos kezek között.

    Az összeg amit az utóra szánok 1,8-1,9 millió. Csak az autóra, hogy maradjon még az átírásra, téli gumira, és egy 150-200 ezres hirtelen "ráncbaszedésre" (vezérlés, féktárcsák/betétek, olajak és szűrűk cseréjére gondolok illetve arra amire most hirtelen ezekből szükség lesz, aztán a következő 2-3 hónapban teljesen rendbe szeretném tenni). Nincsenek illúzióim, egy közel 10 éves autóra költeni kell és kész, főleg miután átveszem.

    Amiért viszont konkrétan itt vagyok: most egy 2004-es 2.5T AWD S60 is a látókörömbe került. Konkrétan ez a példány: klikk

    Összeségében egyébként én kicsit túlzónak találom a 2,2 milliót érte, de ti mit gondoltok?
    Azt én teljesen kizártnak tartom, hogy 105.000 km lenne az autóban (bár a képek alapján szépnek tűnik, élőben nem volt alkalmam még megnézni), de konkrétan nincsenek számfóbiáim, tehát tényleg csak az állapot érdekel. Meg az, hogy milyen ez a 2.5 T motor. Na meg az AWD.

    Sosem volt még összkerekes autóm, mit lehet róluk tudni?

    Mennyire költségesebb, öszetettebb ez a technika mint egy (szerintem) egyszerűbb 2.0T, AWD nélkül?

    Gyári adatok szerint városban el lehet ezzel is járni 13-13,5 liter között, azonban van akitől azt hallom, hogy felejtsem el a 16 liter alatti fogyasztást. Ez is érdekelne. Nem vagyok egy agresszív, sportos vezető, kifejezetten "nagypapásnak" mondanám inkább magam.

    Nem is feltétlenül ragaszkodom én ehhez az autóhoz egyébként, féléve keresgélek, nézelődök, elkapkodni semmiképp nem szeretném. Viszont egy jó alkalom, hogy kicsit körbe járjam az erősebb 2.5T motort is, és az összkerék hajtást, hogy mit lehet róla tudni. Ráadásul most a 2.0T S80 felé is hajlok, de még nem tudtam eldönteni, hogy vajon az-e az én autóm. (egyébként az s80 csak 1,8 millió, tehát az épp a költség keretbe is beférne kellemesen).

    Köszönöm ha egy pár szóval tudtok egy kicsit segíteni.

  • dgabro

    tag

    válasz runner 125 #3816 üzenetére

    Köszi.

    Összeségében egyetértek veled. S80-at nagyobb anyagi kockázatnak vélem én is, csak a kifejezett kinézett példánnyal szemezek az állapota miatt.

    Valamint a családban volt is már egy hasonló szerkezet, bár az egy D5 volt, és szeretettel gondol rá mindenki (én dízelt nem szeretnék, de az első generációs s80-nal való szimpatizálás innen is eredhet).

    A linkelt s60 már nekem is régóta feltünt, hogy árulják. Nekem nem is az jutott róla eszembe, hogy valami baj lenne vele (persze ettől még lehet), hanem inkább az, hogy túl van árazva. Ami egy trükk is lehet a kereskedő részéről, ezzel alátámasztva a korához képest kevés futást, vagy épp az is lehet, hogy igenis bíznak az autóban, és csak ennyiért hajlandóak eladni (mert alkudozni már biztosan próbáltak rá).
    De hát én is csak találgatok. Mindenesetre meggyőződésem, hogy ebben az árkategóriában (2-2,5 millió) már sokan vesznek inkább 5-ös BMW-t, és nem "csak" egy 10 éves Volvo-t. Ezért is lesz az az autó még ott sokáig 2,2 millióért.

    Egyébként az s80 is drágának számít az első generációból 1,8-ért , hiszen ebből is szinte csak olcsóbbakat találni.

    #3817 FeRRaR: Ha őszinte akarok lenni, nincs szükségem AWD-re :) annak az autónak a fotókról tűnő állapota, és felszereltsége tetszik. Az ára viszont nem, azonban megtudnám arra is győzni magam úgy érzem (viszont akkor bele kell tolni a kocsi árába azonnal a tartalékot is, ami az első szerviz látogatásra van kiszámolgatva, így tényleg patika állapotban kell lenni, hogy legalább 2-3 hónapig elszaladgáljak vele úgy ahogy megvettem..) egyelőre most nincs másik s60 ami tetszene, bár várni tudok még ahogy írtam is.

    V70-ből a "vasaló" nem tetszik, csak az új. Annyit pedig nem szánok most autó cserére, mert azok csaknem a duplájáról indulnak, mint amit rászánnék.

    [ Szerkesztve ]

  • dgabro

    tag

    válasz runner 125 #3821 üzenetére

    Köszi, néztem már :)

    Nem az én autóm sajnos. Biztos, hogy jó vétel, de a helyzetem és az elképzelésem ennél árnyaltabb. Elég fontos információt felejtettem el leírni, hogy nem szeretnék az autóm eladásával foglalkozni (tisztában vagyok vele, hogy így vesztek az értékéből, de ezt is belekalkuláltam), és az autóbeszámítással mindenképp szeretnék élni, így ez esetben sajnos vagy nem sajnos, de kereskedésekben nézelődök, nem magánszemélyeknél.

    Valamint a világos belső a gyengém. Ezért is említettem, hogy váratlanul a látókörömbe került a korábban linkelt 2.5T AWD, mert ez gyakorlatilag az extralistával és képekről jónak tűnő állapota miatt keltette fel most az érdeklődésemet annak ellenére, hogy korábban mindig tovább siklottam fölötte, már csak az ezüst színe miatt és a fekete kárpit miatt is. De most a kényszer rávitt, mert egyszerűen nincs másik S60 ami tetszene egy kicsit is, és minden elképzelésemnek megfelelne, valamint egy picit elkezdte piszkálni a fantáziámat a 2.5T motor is. De tényleg csak kicsit, mert nem gondolom, hogy a 2.0T nem viszi nekem megfelelő módon az S60-at vagy az S80-at.

    Extrák. Érdekes dolog, és lehet, hogy ezzel is egyedül gondolkozom így (lehet, hogy nem is a legjobb út a használtautó vásárlás során :) ), de mindenképpen arra törekeszem, hogy egy igazán jól felszerelt autót találjak, mert ismerve magamat utólag eszem ágában nem lesz azzal foglalkozni hogy parkradar, ülésfűtés, memóriás ülések beszerelésével bajlódjak (viszont ezeket mind-mind szeretném), azonban ha a futómű kopog, a turbo haldoklik vagy a kuplungot cserélni kell, akkor azt minden további nélkül ígyis-úgyis megcsináltatom egy Kinetic-en és egy Summum-on is.

    S80-ból ez a kiszemeltem: klikk

    Hasonlóképp nagyon régóta hirdetik, azonban a hirdető szimpatikusnak tűnt telefonon. Az autó napi használatban van, szerettem volna már megnézni, de a legutóbbi alkalommal amikor Pesten jártam, sajnos le kellett mondanom a találkozót, mert nem fért már bele az időmbe. Legközelebb kb. 3 hét múlva járok arra, mindenképp szeretném azért megnézni élőben is.
    (De ennél meg lehet, hogy az érzelmek elveszik az eszemet, mert ezzel a felnivel tetszik a leginkább az S80, a felszereltsége pont az amit keresek, bár sajnos nem fekete ahol a króm kilincsek mégjobban dobnak rajta, de még a kilincsek is azok amiket szeretnék :) , továbbá feketében, de pont ilyen volt már a családban D5-ként)

    Például ettől is csak egyetlen drágább első szériás S80-at hirdetnek, 2,65 millióért, aminek az árát szerintem azért a "különösen megkímélt" jelző sem indokolja. Alap felszereltség mellett.

    Tehát nem tudom még hogy lesz, de ha nem zavarok, elképzelhető, hogy lesznek még itt elmélkedéseim és kérdéseim ha felbukkan esetleg ezeken kívül valami nekem tetsző autó.

    Minden további jótanácsot, segítséget, megersősítést vagy épp lebeszélést, bármit nagyon szívesen olvasok tőletek.

  • dgabro

    tag

    válasz FeRRaR1 #3825 üzenetére

    Igen, érzem én is, hogy nagyobb a kockázat, ezért nem is döntöttem még el, és nem szaladtam érte gyorsan. Megvárom amikor úgyis arra felé lesz dolgom, de mégis úgyérzem, hogy látnom kell majd.

    (Ha ugyanez S60-ban lenne, feketében, és 180-250ezres futással, már biztosan úgy alakítottam volna az időmet, hogy elmenjek megnézni, hiszen pont az lenne az "én" autóm :) ezzel azért kicsit óvatosabb próbálok lenni.)

    "a gyári kulcsokat lecserélték az utólag vásárolható bicskásra"

    Nem ilyen a gyári kulcs? Emlékeim szerint ugyan ilyen bicska volt már a 2004-es D5-ös S80-hoz, ami új ként lett elhozva, és senki nem vett hozzá utólag másik kulcsot (vagy én emlékeznék rosszul?).

  • dgabro

    tag

    válasz FeRRaR1 #3827 üzenetére

    Nahát, ilyen kulcsot nem is láttam még. Biztos, hogy a bicska volt hozzá.

    Most már rá fogok kérdezni, hogy ezt valaki külön kérte volna akkor mégis a kocsihoz, vagy hogy volt ilyen hozzá alapból (illetve szerintem alapból).

  • dgabro

    tag

    válasz runner 125 #3831 üzenetére

    Megint csak azt tudom mondani, hogy józan ésszel nézve, abszolult egyetértek veled.

    Nagyon sokat rágódtam az autó eladáson is, viszont az az igazság, hogy nagyjából 650-ért tudnám meghirdetni, amiból minimum alkudnak 50 ezret, elmegy 600-ért, és itt vagyok autó nélkül kitudja meddig.
    Nem szeretnék állandóan szivességeket kérni azért, hogy a barátaim vigyenek ide-oda kitudja meddig autókat nézegetni.

    Mert ugye mi a garancia arra, hogy kedden eladom az autót, szerdán pedig már át tudok ülni egy másikba.

    Az a plusz 100ezer forint pedig olyan hamar elmegy az alatt az idő alatt amíg nem lenne autó, hogy észre se vennénk.

    Most kapásból az nem fér bele, hogy megveszem az újat és majd valamikor meg elmegy a régi autó, és még marad pénz a téli gumikra, plusz az első szervizre és átírásra.

    Egy 2007-es 9-3-as Saab kombiba 550ért beszámították volna az autómat (amit 1,85M-ért hirdettek hasonlóan az S80-hoz), aztán persze az is lehet, hogy soha többet nem kapok rá ilyen beszámítási ajánlatot :) ez is benne van a pakliban.
    (Igen, egy kis Saab kitekintésem is volt, de az utolsó pillanatban lebeszéltem magam róla, mert tudom, hogy csak Volvo pótlék lett volna).

    Viszont ha sikerülne egy hasonló beszámítási matekot kiokoskodni egy S60-ra, vagy egy S80-ra, akkor beáldoznám azt az 50-100 ezer forintos előnyömet, amit azzal nyerek, ha magamnak értékesítem az autómat.
    Viszont megszabadulok az alkudozóktól, és a hirtelen autónélkül maradás napjaitól is.

    Aztán persze ha nem jön össze a megegyezés a beszámítással, akkor nem alkudozok, hanem tovább állok. Ezután sincs vesze még semmi, mert az idő előre haladtával tudok még pénzt gyűjteni akár arra is, hogy megvegyem az új autót, a régit pedig majd valamikor utánna eladom. Mondhatni talán, hogy ebben az esetben "az idő nekem dolgozik".

    De alapjáraton nem ebben gondolkoztam, mert még idén szeretnék azért ennek az ügynek pontot tenni a végére. Türelmes vagyok, várok is, de azért régóta húzodik ez már bennem az az igazság :)

  • dgabro

    tag

    válasz dgabro #3824 üzenetére

    Nos, néhány hete írtam már, hogy aktuális az autóvásárlásom, és akadtak is kiszemeltek.

    Ez a hétvége volt amikor el tudtam menni ismét megnézni az S80-at amit már korábban is linkeltem. , mert a magas ár ellenére izgatta a fantáziámat, és látnom kellett.

    Igazság szerint nem csalódtunk benne.

    A magas ár rejtélye is kiderült, ugyanis az autó nem minden áron eladó bárkinek. Egy igazi volvo őrült a jelenlegi tulaj a szó legjobb értelmében. És igen a kereskedéshez közve van a tulajnak, ezért a kereskedésben készült képek, és ezért játszik az autóbeszámítás is, mégis saját használatban, napi szinten használja az autót, hiszen ez az autója, viszont ha ez elmegy, egy új S80-ra cserélne.

    Mindketten megállapítottuk, hogy természetesen az autó nem ér ennyit, és megbeszéltünk egy sokkal kedvezőbb árat, úgy, hogy az autómat is betudjuk számítani, és a téli-nyári gumikat is megkapom (persze cserébe én is adom az én autómhoz a nyári gumikat felnire szerelve).

    A kérdésem még az lenne, hogy mégis mennyivel lehet bonyolultabb egy S60-hoz képest az autó szerelése, alkatrész ellátása és árai?

    Gondolok itt mondjuk a futóműre. A motor gondolom ugyanaz az a 2.0T ami az S60-ban is van amiket nézegetek. (egyébként az eladó bontásra angliából is hozat be Volvo-kat, és épp a kert végében 2 db S60 állt ugyanezzel a 2.0T motorral, úgy, hogy az egyikben 80 (!) ezer KM van. Tehát az efféle pótalakatérsz legalább megoldott lenne :)

    És ami még fontosabb: Miskolcon vagy a környékén ismertek jó Volvo szakit akire nyugodtan lehet rábízni ezeket az autókat? A jelenlegi szerelőim sem riadnak vissza tőle, de az az igazság, hogy nem kifejezett Volvo specialisták akár hogy is nézzük.

    (Azért nem fixáltuk még le egyébként a dolgot, mert várok egy ismerős visszajelzésére, aki szólt, hogy hamarosan lesz egy 2008-as S60 Sport Editon eladó. Viszont árat nem tudott még mondani. Valószínűleg 2.5 millió körül kérnek majd érte, ami jelenleg nekem sok (mivel ott nem lesz autó beszámítás), de szeretném tudni konkrétan az összeget ott is. Az S80-at viszont gyakorlatilag minden nehézség nélkül meg tudom venni az autóbeszámítás mellett.

    =============

    Volt egy másik kiszemletem is (S60), amiről beszéltünk is, hogy ezt is milyen régen hirdetik. Hát fogják is.. Ez nem nyert.

  • dgabro

    tag

    válasz Ankri #4348 üzenetére

    Érdeklődj náluk.

    "Volvo kijelző MAGYAROSÍTÁS elérhető, élettartam garanciával, ingyenes, szükség szerinti frissítéssel!
    25.000 Ft számlával és garanciával.
    Ingyenes gépjármű adatmentéssel."

  • dgabro

    tag

    válasz FeRRaR1 #4434 üzenetére

    Azt hogyan csinálod, hogy többért adod el mint vetted, úgy, hogy rosszabb állapotban van és a futás is gondolom jóval több lett, ha csak az elmúlt 4 hónapban beleszaladt 3 x egy Magyar - London távolság gondolom oda-vissza?

    Ez most komolyan érdekel. Ennyire jó vétel volt néhány éve? Vagy hogyan lehetséges ez?

  • dgabro

    tag

    Tudtok nekem abban segíteni, hogy a minden indításkor felbukkanó az előírt időszakos szervizre figyelmeztetést hogyan tudom "átléptetni"? Eljött a 340 ezres ideje, és tegnap óta már az autó is tudja :) Május végén megy az autó szervizre, fényezésre és polírozásra, valamint műszaki vizsgára, de addig nem akarom nézegetni minden indításkor. Az még 4-5 hét...

    A Peugeot-ban simán tudtam magamnak szabályozni ezeket az előírt szerviz intervallum figyelmeztetéseket, a Volvo-nál hogyan lehet? Illetve gondolom, hogy itt is lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • dgabro

    tag

    válasz Weareus #4574 üzenetére

    Köszi!

    Igen-igen S80. Kipróbálom este.

    (vajon itt automatikusan ugrik 20.000-et és kész? a pug-nál km szerint betudtam állítani, hogy mikor jelezzen újra, és a végén már 10ezrenként jeleztettem vele az olajcserét, így nem kellett azt sem megjegyeznem)

  • dgabro

    tag

    válasz runner 125 #4587 üzenetére

    A Facebook "Volvo adok-veszek" csoportban épp kb 1 hete posztolta valaki az átlogózásos műveletét. Pontosan azt amit szeretnél. Szerintem vele kontaktolja ha tényleg érdekel.

    (Beakartam linkelni ide neked, de nem sikerült. Ott keress vissza.)

  • dgabro

    tag

    Most, hogy épp a típus hibákról is szó esik, azt hiszem az egyik utólért engem is.

    Ha jól emlékszem, mintha említettétek volna, hogy a "kipörgésgátló szerviz szükséges" és a "kipörgésgátló átmenetileg kikapcs" üzenetek összefüggésben állhatnak az ABS modul huncutkodásával.

    A múlthéten is kiírta már egyszer felváltva ezeket az üzeneteket, aztán nyom nélkül eltűntek, aztán tegnap este megint. Ma reggel munkába jövet persze már ismét semmi nyoma, minden rendben, semmi hiba üzenet.

    Mi fán terem ennek az orvoslása? Jó helyen kapisgálok ha az emlegetett ABS hibára gondolok, vagy keverem valamivel?

    (S80 | 2005 | 2.0T)

  • dgabro

    tag

    válasz zsolee73 #4867 üzenetére

    Köszi :) Érdekes valóban.

    Na jövőhéten elviszem és kiolvastatom a hibakódot, csak épp most beszéltem a szervizessel, és azt mondta az lenne a legjobb ha akkor mennék, amikor épp kiírja a hibaüzenetet.

    Na hát azt a kiismerhetetlen, lehetetlen időpontot meg levadászni... úgyhogy hátha memóriából ki lehet majd olvasni.

    Bár gondolom neked is így történt, hogy ki-ki írogatta, egyszer meguntad és elvitted, de lehet, hogy épp akkor nem írta a hibát. Vagy nem?

  • dgabro

    tag

    válasz MiklosSaS #4904 üzenetére

    de miért adják el 3 hónaposan? Vagy szalonban volt bemutató autó esetleg? Tényleg durva alig 3 hónap alatt közel 30%-ot bukni vagy nyerni, attól függ honnan nézzük. Neked mindenképp gratula hozzá, jó vétel lehetett, és nagyon szép autó :)

  • dgabro

    tag

    válasz nizs #4913 üzenetére

    Kizárt, hogy egy ilyen a 2005-ös S80-ba a HU-850 helyére bekerüljön?
    Bár gondolom alapvetően a középkonzol kialakítása miatt nem is passzolna, mert kicsit eltér az s60/v70 sarkainál található lekerekítésektől az s80.

    Miért adod el egyébként? Nem váltotta be a hozzáfűzött reményeidet?

    Egyébként mivel lehetne legalább az mp3 lejátszással "felokosítani" a HU-850-et úgy, hogy esetleg a kormányról vezérlés is megmaradjon? Dension-t néztem, de azt hiszem Volvo-hoz pont nem találtam, viszont az X-Carlinkel szemeztem még korábban (bár semmit nem tudok róla, hogy milyen), és most nem is megy az oldaluk: http://www.xcarlink.hu/
    Használ ilyet egyáltalán valaki? Ajánlott vagy kerülendő inkább?

  • dgabro

    tag

    Sziasztok,

    Tegnap a jobb első tompított megadta magát.

    2005-ös S80, Xenon-os. Nézegettem, de nem jöttem rá mi a módja, hogy kicseréljem és nincs kéznél a kézikönyvem :(

    Youtube-on sem találtam hirtelen videót (bár lehet csak bénáztam), tudnátok adni valami leírást vagy egy videó linket erről? (Jól gondolom, hogy ezt ennél sem hátulról kéne megközelíteni, hanem ki kell szedni az egész lámpát...? Vagy sötétben tapogatózom? :)

  • dgabro

    tag

    Sziasztok,

    Villámgyorsan kellene vennem ma szervó olajat a 2005-ös S80 2.0T-hez. Megtudnátok mondani, hogy milyen kell bele?

    Köszi

Új hozzászólás Aktív témák