- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TonTomika
aktív tag
Sziasztok!
Olvasgatom egy jó pár hónapja a topikot, de csak most vált érdekessé, hogy meg is szólaljak.
Ma csatlakoztam én is a klubhoz, egy jó kis 60-assal.Nem új, nem hibátlan, össze is kell írjam a listát, hogy miket kéne majd rajta cserélgetni, viszont ismert az előélet (2 éve édesapám szereli, aki egyébként közel 20 éve Volvokat javít) és a beltér nincsen lelakva.
Első kérdésem: van-e olyan MP3 lejátszási lehetőség, ami hasonló mint a GromAudio, de kiírja a számok címeit is? Jelenleg 603-as fejegység van benne, ezt majd később szeretném cserélni egy komolyabbra, de csak gyári jöhet szóba. Melyikre érdemes?
-
TonTomika
aktív tag
válasz Weareus #3488 üzenetére
Gratulálok!
a 850/S70/V70 szériának szeret tönkremenni az ABS jeladója, ilyenkor folyamatosan világít a TRACS OFF és az ABS lámpa, bár nálad az ABS nem világít.
Minden indításnál világít? Soha nem is alszik el?
Én egy jeladóhibára tippelnék, és szerintem emiatt nem megy a km óra sem, mert nem kap jelet.Ha magad akarod szerelgetni, szerintem megéri a műszert megvenni, engem legalábbis megnyugtatna, hogy bármikor rá tudok nézni.
Ezt pedig múlt héten lőttem:
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
válasz Weareus #3491 üzenetére
Jajj de csinos!
Igen, akkor valószínűleg az lesz a hiba, mint a miénkben, bár nálunk a km óra az rendesen funkcionál.
Pró tipp: ha a felnyitott motorháztető zsanérjánál az a két kis pöcköt lehajtod, akkor teljes 90°-ban fel tudod nyitni a motorháztetőt. Szeretem ezt a fícsört. Bár ha 850-esed volt, valószínű, hogy ismered ezt a kis trükköt.
-
TonTomika
aktív tag
Az az újabb fajta S40/V50-re vonatkozik. Nagy %-ban megegyezik a Focussal, azonos platformra épülnek, illetve van néhány motor ami ugyan az. Kivéve a pl. D5-öt, az a Volvo sajátja. Az újabb szériás S80 pedig Mondeo alapra épül ha jól tudom.
A szóban forgó régebbi S40 pedig a Mitsubishi Carisma/Lancer alapjára épült, tehát a futómű meg pár dolog megegyezik teljesen.
Érdekesség például, hogy az S60/S70/850 bölcsője, első futóműve is szinte egyforma.
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
Sziasztok!
Egy hálátlan féreg vagyok és lecserélem a hűséges Volvómat. A hétvégén teszem fel hahu-ra, van-e esetleg valaki akit érdekelhet?
2001-es Volvo S60 2.0T automata (nem geartronic).
Sok kilométer (323 000km), de legalább őszinte, törésmentes (elemek viszont lettek már javítva), az elmúlt 3 évben egy rahedli dolog ki lett benne cserélve. Futómű szilentek, gólyalábak, motortartó bakok, vadonat új gyári fojtószelep, generátor is lett javítva, VVT agy + mágnesszelep.Meg még biztos voltak még mások, ha valakit érdekelnek a részletek, képek, összeírom az egyéb érdekes infókat és teszek be képet stb stb.
Egy 2008-as S60 D5-re váltok, remélem nem faragok rá a váltásra.
-
TonTomika
aktív tag
válasz runner 125 #4469 üzenetére
Hiányozni fog a benzines harsona, de legalább többet fogom használni a másikat és kidobom a bérletemet.
Nem igazán van más alternatíva ami tetszene, bár szeretem a BMW-ket, ültem is párban, de sosem éreztem annyira magaménak, mint az S60-at. Ezen kívül Édesapám lassan 20 éve foglalkozik csak Volvo szervizeléssel, így ez is egy plusz pont a márka mellett.
Ezt is csak a gazdaságosabb üzemeltetés miatt adom el, illetve azért, mert kiszámolva nem túl célszerű ráköltenem egy halom lóvét arra, hogy "facelifteljem" a drágaságot, hogy még szebb legyen.
Köszi, remélem sikerül eladni, van rá egy hónapom.
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
Bocsi, lejárt közben a szerkesztési limit.
Van a mostaniban egy Grom Audio USB2 Plus kütyüm, ami szépen működik, kiírja a számcímeket, tudom vezérelni a kormányról. Néztem a Grom magyar oldalát és ITT azt írják, hogy 2006-ig kompatibilis.
Az újban HU-650-es fejegység van, viszont ITT pedig kiemeli, hogy a példaautó amibe beszerelik az egy 2008-as verzió.
Szerintetek kompatibilis lesz a meglévő Gromommal, vagy meg kell vennem GROM-MST3 verziót?
Ez olyan szempontból fontos, hogy ha nem alkudnak az árból, akkor adom a kocsival együtt.
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
Felkerült hahu-ra is az autóm, itt tudjátok nézegetni.
Szemét rendszer meg levágta a szövegemet a címben, legalább kiírhatta volna hogy "hé paréj, sok lesz ez ide, írj kevesebbet!" Módosítani persze nem lehet.
-
TonTomika
aktív tag
Ha már van itt pár videó én is linkelek egyet. Nem rég belefutottam YouTubeon ebbe:
Elég impresszív, a soros 5 henger hangja utánozhatatlan.
-
TonTomika
aktív tag
válasz runner 125 #4536 üzenetére
Igen. Én a 205-ös Peugeot-mat is imádtam, és rettenetesen fájt, amikor véletlenül mély kátyút találtam vele. Nagyon rossz érzés ahogy hallom, hogy ütést kap szegény futómű.
Tolongás nem volt érte, az árból is engedtem nem keveset, de igen, elment végül.
Gumikérdés:
A másikra viszont kell vennem egy szett nyári gumit. 17-es felni van rajta, 225/45 R17 szabványmérettel. Téli gumival fog jönni, nem tudom, hogy milyen és mennyire jó állapotú, de eladó lesz.Ősszel vettem egy szett Michelin Alpin 5-ös téli gumikat, (205/55 R16) ezeket nem adtam az autóval együtt, mert kb vadi újak, lesz nekik lemezfelni, az alufelnit pedig felújíttatom majd télen (kicsit karcos, van pár padkasérülés rajta) és azon lesz a nyári szett.
Kinek mivel van tapasztalata?
Kettőn gondolkodom nagyon, Continental SportContact 5, illetve Michelin Pilot Sport 3.Ami felmerült még, mint esetleges opció, bár ezeket annyira nem ismerem: Dunlop Sport MAXX, Hankook, Goodyear EA F1.
Két fő szempontom van: nagyon jó legyen a vízkiszorítása, és a lehetőségekhez mérten legyen halk, ne búgjon mint a búgócsiga. +1 Legyen biztonságos, a tapadáson / fékezésen nem szeretek spórolni.
Apa autóján évek óta SportContact 2-es gumik vannak, ezek baromi jók száraz úton, beleragadnak a kanyarba. Vizes úton (főleg ha kopottabb) nem túl acélos. Az enyémen egy szezonos Pirelli P7 volt, de az valami katasztrófa, Pirellit mindenképpen elkerülném. A téli Michelin gumik nagyon halkak voltak, érdekes, a szűz gumi érzésre majdnem fele olyan nehéz volt, mint a nyári Pirellik, utóbbiak búgnak is mint a veszedelem.
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
válasz runner 125 #4538 üzenetére
Hmm, köszi, megfontolom.
Az autód még mindig szép, a felnik pedig gyönyörűek. Nekem az egyik kedvencem a Nebula, a másik nagy kedvenc pedig ez, aminek nem tudom a nevét.
Erre a felnire nem a 225-ös a gyári méret? Fogyasztásnál szerinted mennyit jelenthet a D5-nél?
A 16-ost néha erősebb kanyarokban már éreztem, hogy ballonos, és a gumi a szűk keresztmetszet. A képek alapján mondjuk nem tűnik túl durvának, össze kéne hasonlítanom egy 205-el. Na de majd ha itt áll már a kertben, akkor megnézem rendesen, hogy mennyire tűnik lufinak.
Hmm, igen, ebben a méretben kicsit másképp alakulnak az árak is. Nekem is van egy forrásom, de köszi, szerintem stevie-t is meg fogom kérdezni. Szimpatikus a Vredi, 205/50-ben itt pl 30 ezer / darab. Azon filóztam, hogy felnivédő peremeset vennék mindenképpen, nem árt az elővigyázatosság.
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
válasz runner 125 #4543 üzenetére
Alapvetően én a vékony, sok küllős felniket szeretem, a Tucana szerintem is az egyik legjobb felni.
Ennek elvileg Talos a neve, kicsit robusztusabb, talán nem annyira kifinomult, de nekem szintén bejön. Inkább vagány, mint elegáns.
Az autó amúgy 2008-as, Edition megjelöléssel, és nagyon szép R-es kormány és műszeregység van benne, csak ez fekete és nincs ráírva hogy R-Design. Ha minden jól megy, a jövő hét vége felé el is hozhatom, várom már nagyon. Addig marad továbbra is a MÁV és a BKV.
Van egyébként egy vastagabb kormányhatároló, azzal talán nem érne már bele, viszont így romlik a kormányszög is, ami így sem túl nagy parkolásnál. Van viszont elvileg egy fém koptató a kerékjárati ívben, direkt azért, hogy azt koptassa a gumi ha hozzáér és ne a műanyagot.
Az egyébként igaz, hogy a 225-ös gumit is megtekerte 80%-os gázállással elindulásnál, viszont ebben is van valami amit te mondasz, hogy kevesebbet is kajál, meg nagyobb hangsúlyt kap a felni, talán optikailag kicsit nagyobbnak is tűnne.
Magasságban mekkora eltérés van a 225/45 kombinációhoz képest? Mennyire befolyásolja a sebességet?
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
válasz runner 125 #4545 üzenetére
Igen, ezért is fognak kelleni az AutoGlym tisztítószerek, mert szeretném nagyon megóvni a szép belteret és a kasztnit is, ha már más vigyázott rá eddig.
A 18-as kerekekhez van a vastagabb határoló, az kék színű, a kisebb a fekete. Ha kopott, akkor ér bele jellemzően a kerékdobba, viszont mivel egyforma és aszimmetrikusan kopik, esetleg meg lehet cserélni őket egyszer és akkor talán nem ér bele. De tény, így is nehezen fordul sajnos. Utálok is parkolni, de inkább korrigálok többet, minthogy ferdén álljak valahol, ami egyrészt bunkóság, másrészt meghúzhatják a kocsit.
Ezen a gumi kérdésen még őrlődöm kicsit. Nyáron lesz egy komolyabb utazás Észak-Angliába, ~5000km lenne az út oda-vissza, 4 személy, kocsi megpakolva + tetőbox, Autobahn stb, szóval valami olyan kell, ami bírni fogja a súlyt és a folyamatos pályatempót biztonságosan. Érdemes lehet merevített XL-es gumit választani?
A pótkerék kérdést te hogyan oldottad meg? Van 17-es pótkereked is?
A lopásvédelmen gondolkodtam még, az előzőben volt egy rejtett gyújtásmegszakítás kapcsoló, azt nagyon szerettem, teljesen észrevétlenül, még a mellettem ülőnek sem feltűnő módon lehetett megnyomni gyújtás előtt, de ennek más a kialakítása, ebbe ugyanolyat nem lehet. Viszont amin már régebben is gondolkodtam, van egy kisebb műhely ahol 40-45 körül gsm-gps alapú rablásgátlót építenek be, egyedi fejlesztésű rendszerrel dolgoznak, gsm blokkolás esetén is elvileg aktivál valami védelmi programot. Érdemes ilyenre költeni, vagy maradjak a bevált gombos gyújtásmegszakításnál?
Ti használtok valamilyen rablásvédelmi eszközt?
Kicsit ottfopik, de: milyen navigációt javasolnátok?
Belföldön ipad-et vagy iphone-t szoktam használni, gyári maps appal, vagy google maps-el. Odafelé illetve kint mi célszerűbb? Venni egy roamingos adatsimet és használni a google maps-et, vagy vegyem meg az igo / tomtom offline navira is képes térképszoftvert? Analóg térkép mindenképpen lesz, de csak kényelmesebb így. -
TonTomika
aktív tag
válasz runner 125 #4549 üzenetére
Köszi mindenkinek a térképes válaszokat, szerintem megveszem az iGO-t, az működik telefonon is, ipaden is, meggyőztem magamat.
Annyira meg csak nem szemét a cég, hogy verzióugrásnál meg kell venni újra a programot, mint más appoknál ugye?
Más: ismerős keres 2.4-es szívó benzines kézi váltós S60-at, 1 millió körül, ha valaki ismer eladó jó állapotú példányt, az ne tartsa magában.
-
TonTomika
aktív tag
Nem fogok eltérni valószínűleg a gyári mérettől, egyrészt ha kicsit nem vagyok óvatos, máris elforgatja a 225-ös kereket is, másrészt valószínűleg lesz egy szett keveset futott SportContact 5 szettem ebben a méretben.
Köszi az iGO linket, tegnap már regisztráltam is, mindenképpen kipróbálom.
Idő közben meglett a gép is, és életemben először tankoltam gázolajat autóba a 9 éves pályafutásom alatt.
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
Egyelőre szerencsére nem zörmög semmi, egyébként az előző 2001-es S60-ban sem zörgött a beltérben semmi, egyedül a bal ajtóban volt valami ami alapjáraton bevibrált, de azt végül a zárcserénél megoldották.
Tartok tőle viszont, hogy a sok kátyú meg fogja tenni a hatását és idegesíteni fog a zörejekkel.
-
TonTomika
aktív tag
válasz #03969024 #4594 üzenetére
Ha nem a Volvo márkaszervizben csináltatja azért nem mondanám hogy a 300 ezres szervizszámla egy általános jelenség lenne, ennyire nem kell tőle félni. Manuális sebváltós, tehát a kettőstömegűre illetve a kuplungszerkezetre kell figyelni, ez lehet húzósabb költség.
Futómű szokott érzékeny pontja lenni, erre nem árt figyelni, a motorok viszont elég jól bírják. Turbo környékén némi olajpára megengedett egy ilyen idős autónál, de ne dőljön belőle az olaj.
Ha a váltó és a motor között olajos, akkor valószínűleg a főtengely hátsó szimering adta meg magát, nem drága alkatrész, munkadíjban viszont húzós mert le kell venni a váltót.
Rozsdásodás nem megengedett, láttam már pár S60/V70/S80-as Volvo-t, de egyik sem rohadt sehol. Ha ilyen nyomot találsz, akkor azt valószínűleg megtörték és rossz technológiával javították.
A videón nem nagyon tudtam kivenni, de a könyöktartó előtti pohártartó karcokra hajlamos és ha nem figyelnek akkor megtörik. Lehet cserélni, de 47 ezer forint a gyári, szóval ha "hibátlan" belterű autót keresel, ezekre érdemes figyelni.
-
TonTomika
aktív tag
Van viszont a gyári beszállító, ami sok esetben annyiban tér el a gyáritól, hogy ki van köszörülve a VOLVO felirat és a cikkszám. Tipikusan ilyen a CORTECO motortartó bak pl.
A gyári fékek beszállítója meg tudtommal az ATE, szóval nagyon nem lehet melléfogni ha nem a legolcsóbbat veszi meg az ember. Vannak jó minőségű utángyártott alkatrészek is. Más kérdés, hogy olajszűrőből viszont csak gyárit teszek bele.
-
TonTomika
aktív tag
Beépítettem a Grom boxot a kocsiba, hát elég vegyes érzelmeim vannak. Frissítettem rajta szoftvert, de sajnos a HU-650-es fejegységgel kombinálva nem tudok számot léptetni a kormányról, és iphone.ról a számcímeket sem olvassa be. Elég szomorú vagyok emiatt, de legalább működik.
Használ még valaki Grom boxot ilyen fejegységgel? Kormányról vezérelhetőséget miként lehetne orvosolni? Ez vajon a Grom szoftver hibája lehet?
Érdekesség, hogy a HU-650 és HU-850-es fejegységeknél nem cd-tárként érzékeli, hanem SAT rádióként.
-
TonTomika
aktív tag
Pénteken csináltunk egy szervizt az autón, illetve átmenetileg megjavításra kerítettük a turbócsövet, mert letört a két rögzítés és az alsó motorvédő burkolat tartotta a csövet. Így legalább nem fogja lelőni a turbó.
A felnim meg tudom, hogy csúnya, az előző tulajnak nem volt erőssége parkolás. Meg kb semmi, ami egy kis odafigyelést igényelt volna, szerencsére nem volt nála sokáig az autó. Ha télen felkerül a lemezfelni, elviszem felújíttatni a 4 felnit, mert egyébként baromira megszerettem őket, egyik lány ismerős szerint kifejezetten szexi. Felnifelújításra van jó szaki akit ismertek?
Lassan csereérett lesz a fékszett, van még benne 5-10ezer km, felmerült bennem hogy mit lenne érdemes. Maradni a gyári vonalon, vagy beletenni valami nagyobb teljesítményt ígérő fékeket, pl innen válogatva: [link]. Esetleg Zimmermann tárcsát + betétet.
Használ valaki nagyobb teljesítményű aftermarket fékalkatrészt, vagy mindenki maradt a gyári - ATE vonalon?
-
TonTomika
aktív tag
Igen, itt még nem töröltem le. Egyébként azt a swirl sor hibája gányolta így össze, vétel előtt cserélve lett. Még tart az ismerkedési fázis, rigorózusan nézem a szinteket, így a szervóolajat is.
A felninek meg a képen látható rész a legdurvább pontja. De rá fogom szánni a kellő összeget, szeretném őket megmenteni.
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
válasz runner 125 #4638 üzenetére
Semennyire, mert takarja a motorburkolat. Mindegyik D5-ön eltörik sajna, ez a rákfenéje. Hosszabb csavarral és egy bilinccsel a jelzett módon tökéletesen rögzíthető, az új cső 70k körül van egyébként. A legfontosabb, hogy a hátsó ép legyen. A burkolat rendesen a helyén van, nincs letörve egyik fül sem.
Mindenképp szeretnék majd egy komplett ganézást az egész motortérre, a Tiédet tűztem ki célul, az az etalon. Viszont kicsit tartok a motormosástól a sok elektromos csatlakozó meg miegymás miatt, nem tudom mennyire tenne jót neki. Szerencsére többnyire ez is csak poros, de erre szerintem egy komplett hétvége is rámegy mire kézzel végigmegyek és mindent szépen elpucolok. Szétszedés nélkül nagyon el sem tudom képzelni, hogy hogyan lehetne elkezdeni. Első körben arra gondoltam, hogy egy szakemberre bíznám, utána a műanyag és gumi elemek leápolásával pepecselnék magam, illetve a repedezett műanyag kábelbandázsokat is cserélném.
A felnihez köszi a tippet, télen keresni fogom mindenképpen!
-
TonTomika
aktív tag
Van egy garnitúra jó állapotú fekete gyári gumiszőnyegem S60-ba. Érdekel valakit innen?
-
TonTomika
aktív tag
válasz runner 125 #4642 üzenetére
Mert ősszel vettem egy vadi új garnitúrát a régibe, de nem adtam az autóhoz, a mostaniban is volt gumi + 3db?! szövet szőnyeg, így a gumi garnitúra feleslegessé vált.
Van csomagrögzítő hálóm, (meg akarok majd olyan kampókat is amilyet te is rendeltél) használható a hálóval is a tálca?
A szatyorkampókat hogyan rögzítetted? volt neki már luk, vagy fúrni kellett?
-
TonTomika
aktív tag
Szia!
Gumi-felni kérdésben maradj meg a 17-es méretnél, ez még pont az ami még komfortosnak mondható és bőven elég peres szerintem a magyar útviszonyokhoz mérve. Van gyári 18-as méret is, de ehhez már másik kormányhatároló kell és ezzel növeled a már egyébként is nagy fordulókörét az autónak, plusz az első komolyabb kátyúnál mehetsz gumishoz, rosszabb esetben vehetsz új felnit. Nekem is nagyon bejönne 1-2 gyári felni 18-as méretben, de nem szabad engedni a csábításnak.
2-DIN-es képernyős rádiót itt találsz: http://www.bluepower.se/sv/start.html van pár fórumtárs aki ilyet használ.
17-es felnivel nekem bőven elég feszes a futómű, így is nagyokat szentségelek amikor nem sikerül kikerülni egy két úthibát, vagy csatornát, szóval én ezen nem változtatnék, elég alacsonyan is van, ültetni sem ültetném le semmiképp. Ez nem az a kategóriájú autó szerintem aminek erre szüksége lenne. Bár az is igaz, hogy nem vezettem még sem R-t, sem sportfutóműves S60-ast.
A fékeken én is gondolkodom, mert lassan aktuális lesz a fékcsere, én eddig ezt találtam ami szimpatikus lenne: [link]
Izzóból benzines autómban volt GE Sportlight Silver izzópár, nem kékes, hanem nagyon szép kicsit jeges, nem sárgás fehér színe volt, én nagyon szerettem. Amit még javasolnak, az az OSRAM emelt fényerejű izzója a Night Breaker Unlimited, itt viszont készülnöd kell arra, hogy ez hamarabb ki fog égni. Ez a hátránya a nagyobb teljesítménynek. A távolsági fénynek külön lámpateste van. Volvóéknál (nagyon helyesen) úgy működik a rendszer, hogy ha felkapcsolva tartod a lámpát gyújtásnál automatikusan fel illetve lekapcsolja, tehát nem kell foglalkozni vele kb soha.
Motor tuningra van a BSR szoftver, ami a legjobb a Volvókhoz, viszont igencsak borsos az ára. [link]
Viszont nem teljesen értem, hogy miért vennél meg egy ilyen autót, ha ennyi mindent módosítani szeretnél rajta? Vegyél meg egyet T5-ös motorral, SpaceBall váltóval. Szerintem kár ennyi plusz pénzt beleölni, én is azért váltottam nem rég, mert pont jött egy olyan ami szinte teljesen olyan S60-volt, mint amit megálmodtam magamnak. Nem lett volna értelme a régibe annyi pénzt belefeccölni, hogy megcsináljam olyanra, amilyenre szeretném, mert drágábban jött volna ki, mint így amit megvettem készen.
-
TonTomika
aktív tag
Használ valaki aftermarket parkolóradart?
Keresek valami jót, bár lehet megérdeklődőm mennyi lenne a gyári beépítés, gyári riasztóra kaptam egy 120 ezres ajánlatot kedvezménnyel.
A cél nagyjából az lenne, hogy mérjen viszonylag pontosan és 15-20cm-re tegye a folyamatos sípolást, mert azzal szerintem nem vagyok kisegítve, ha 50 centinél már vonyít. Fontos lenne továbbá, hogy lehetőség szerint teljesen süllyesztett legyen és NE legyen nekem mindenféle gagyi kapcsoló és visszajelző led ami látszik a beltérben tehát R-be kapcsoláskor kapcsoljon be automatán. (A klímakonzolba épített gyári kapcsolóra sajnos nem lehet ráhangolni és azzal kapcsolni.)
Egyelőre ezt találtam, ez elég szimpatikusnak tűnik, igényesen beszerelhető, viszont ez az 50cm legkisebb távolság nagyon kevésnek tűnik, jellemzően nem a végleges parkolási távolság beállításához kell, hanem az autó beszuszakolásához, ott pedig nyilván nem baj ha csak 15-20cm marad a két autó között.
Riasztót meg valószínűleg náluk fogok beszereltetni, rá tudja hangolni a gyári távirányítóra, így szintén nem kell pluszban gagyi távirányítót a kulcsra aggatni, a visszajelző ledhez meg szerzek bontottan egy gyárit a műszerfal közepére. Van hozzá komfortelektronika is, úgy állítja be ahogy akarom, így a gyári szoftverezésért sem kell pluszban fizetnem, nagyon érzékenyre is be lehet állítani a riasztó érzékelőit.
Ezen kívül egy rejtett kapcsolós megszakítót terveztem még bele meg egy aliexpresses GPS jeladót. Ez így már talán elég bulletproof megoldás, bár még mindig gondolkodom rajta, hogy a riasztó deaktiválásához lehet célszerűbb lenne egy RFID chipes megoldás, kérdés hogy a kulcsomba ezt hogyan lehetne integrálni. Ha elég kicsi a chip, akkor pont elférne az elem felett a műanyag fedélen.
Nyári gumik meg lettek idő közben egy ismerőstől, egy szezonos SportContact 5-ös, 17k / darab áron.
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
Volvo 240 Gruppe H, elég szépen terelgeti.
-
TonTomika
aktív tag
Úgy néz ki, hogy a jobb hátsó gátlóm feladta a küzdelmet a Hungária körút csatornafedeleivel szemben és nekiállt zajongani.
Nézegettem futómű alkatrészeket, egyelőre még filózok, hogy vagy maradok a gyári beszállító SACHS-nál, vagy kerüljön bele valami jobb Bilstein esetleg Koni gátló. Később nyilván az elsőket is cserélném ilyenekre. Kérek egy árajánlatot a gyárira is, de nem vagyok benne biztos, hogy a Volvo dobozért fogok pluszban fizetni.
Van valakinek tapasztalata a gyárinál komolyabb lengéscsillapítóval?
Ültetni nem szeretném később sem, így is eléggé lent hordja az orrát.
Más: tervben van műbizonylatos fóliázás is az ablakokra, viszont nyár végén lesz egy Észak-Angliai túra. Út közben mennyire szokták molesztálni a nyugati népek az embert a sötétítő fólia miatt? Elfogadják a magyar plasztikkártyát? Vagy inkább nem érdemes kísérletezni?
-
-
TonTomika
aktív tag
válasz runner 125 #4910 üzenetére
Édesapám ~10 éve használ egy S70-et, 2.0T Aut. Ugyan az a két autó kb. Apró műszaki hibái voltak eddig csak. Egyszer megadta magát egy relé, generátorban kellett töltésszabályzót cserélni, gólyalábakat, vezetőoldali ajtókapcsoló modul, a legutolsó tétel a ventilátor volt.
Ami ezeknek az autóknak a nagy hibája, az a beltér. Ragadóssá kezdenek válni a műanyagok, összerándul a bőrkárpit az ajtón, és elromlik a CD váltó. Nagyon finnyás, csak a vadi új eredeti lemezeket olvassa be. Viszont zseniális a hifije.
C70 nekem is nagy kedvenc, nagyon szemeztem egy T5 kupéval, de kicsit már "unom" a belterét, az S60 sokkal közelebb áll hozzám.
-
TonTomika
aktív tag
Én GromAudiot használok, a 2001-es autómmal tökéletesen működött, imádtam. A mostani 2008-as viszont nagyon hektikus, elég nehéz pl módot váltanom, sokszor eldobálja a számokat, stb csak a szenvedés van egyelőre. Ki kéne próbálgatni különféle szoftververziókat is, ezt a javaslatot kaptam a magyar forgalmazótól.
Szinte biztos vagyok benne, hogy ezt a BLP-t nem lehet beépíteni az új verdába.
Valami megoldásnak én is örülnék, mert ez így elég gyalázatos sajnos. A Parrot MKI9000 BT kihangosítót ajánlotta még valaki, állítólag ezzel is tökéletesen működik minden, plusz van kihangosítás. Árban kb annyi, mint egy Grom.
-
TonTomika
aktív tag
Szia,
nekem egy 2008-as 185le D5 van, 100% városban 7.4-en áll most a mutatóm klímával + automata váltó.
A régebbi típusú első szériás 163 lóerős változatok képesek ilyen 5.5-6.5 körüli fogyasztásra, ezekben még nincsen részecskeszűrő és másképp van hangolva.
Az újabb D5-nél van pár dolog, amire figyelni kell ha sokat használja az ember a városban, de ha ezeket betartjuk, nagy baj nem lehet. Én nagyon imádom, 400nm úgy tol, mint egy disznó, bár a benzin selymességét és egyenletesebb teljesítményleadását még mindig jobban szeretem, csak az 13 litert evett nálam télen városban.
-
TonTomika
aktív tag
FeRRaR1: Gratula ehhez a csodához, nagy vágyam nekem is egy ilyen, csak feketében.
Srácok, ismertek Budapesten és környékén NORMÁLIS Volvo bontóst? Hihetetlen, hogy milyen tróger és linkek ezek a vállalkozók, pénzt akarna náluk költeni az ember és nincsen alkatrész, vagy nem ismeri a saját kínálatát. Hiteget egy hétig, majd közli, hogy ja, ez nem ehhez a típushoz van.
Egy 2011-es S60-hoz keresünk az elejére elég sok alkatrészt, viszonylag nagy kárt tett benne egy őz.
Ha tudtok olyat, aki ilyet bontana, annak örülnénk, előre is köszi.
[ Szerkesztve ]
-
TonTomika
aktív tag
Évijáratfüggő is. 2005-ben volt a nagyobb ráncfelvarrás, előtte a D5 163 lóerős volt.
Utána 3 féle verzió jött ki a környezeti normák miatt lett kétféle 2.4D, az egyik 126, a másik 163 lóerős, a D5 pedig 185 lóerős változat. Az új MK2 S60-ban pedig 226 lóerős ugyan ez a motor.
-
TonTomika
aktív tag
válasz BigBlackDog #9921 üzenetére
Meg lehet emelni ezeken a helyeken, a csápost is ide szoktuk betámasztani. Ha mondjuk a bölcső csavarjait kell lazítani, akkor hátrébb kell emelni, ott a saroknál, ahol a gumi van.
-
TonTomika
aktív tag
válasz csipszikutya #9899 üzenetére
Nekem volt egy olyan hibám szintén autópályán, hogy egyenletes tempónál elkezdett rángatni, kiírta, hogy sebességváltó hiba, vészüzem, álljak meg. Autócsere, az enyém jött haza, én meg mentem tovább.
Kiderült, hogy a váltónak totál semmi baja, hanem a porlasztócsúcsokhoz menő elektromos kábeleknél egész egyszerűen zárlat keletkezett. A meleg miatt totál szétkeményedett, szétégett a vezetékek szigetelése, plusz a rázkódás miatt ki is dörzsölődött és zárlatot kaptam. Ezért írta tele az agyát mindenféle hibával.
A csatlakozókat meg lehet rendelni és újra lehet forrasztani a kábeleket. Nem biztos, hogy ez a hiba, de elképzelhetőnek tartom, érdemes ránézni a kábelekre.
Ha a SWIRL megy szét, akkor az egyszer kiakad, magától nem fog visszaakadni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen