- Milyen okostelefont vegyek?
- Hatalmas külső kijelzővel és akkumulátorral érkezett meg a Honor Magic V Flip
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android szakmai topik
- Nem egyedül érkezett a OnePlus 6
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
Hirdetés
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Integrale #5525 üzenetére
Stilonk van- de a city rendszer azonos/hasonló. 2 éve ugyanezt játszottam végig. Néha meghülyült a kormány, utánaolvastam, Fiatos szerelő ismerőst megkérdeztem... Stilora nem jellemző, pucoljam meg a motortérben a csatlakozókat stb...
Nos egyszer autópályán elment a szervo- végleg. Ott nem volt annyira zavaró, de városba érve lassú haladásnál kanyarokban, parkolásnál igen kemény műveletElvittem 3 szakihoz. Első szoftveres tudása arra volt elég hogy megmondja- a hibavisszajelző azért világít mert elromlott. Ezt én műszer nélkül is tudtam
A második sem volt okosabb a témában, de a harmadik már igen. Közölte hogy részelem van a rendszerben és mind a 3 elszállt. (nyomatékszabályzó ... meg a másik kettő) A lényeg- csere. Alkatrész- gyáriban csak a motor van, 260.000 lett volna akkor. A többi meg nem javítható és nincs is. Szerintük.
A megoldás a bontott beszerelése volt. Kormányborítás lebontása után látható lesz a cikkszám. Stilonál évjáraton belül 3-4 típus is futhat, ccm-től, típustól függően. A lényeg mázlim volt 1 db bontott akadt az egész országban. MPL 2000-ért elhozta, és mivel a szerelőm el volt havazva kicseréltem magam. ( és ha már belendültem akkor vettem légzsákérzékelő modult is az ülésérzékelő kiváltására, mert egynapon a másikkal az is megadta magát. Plusz behalt az utastéri ventilátor is... és ha már szét volt kapva a középkonzol azt is megnéztem. Elkopott a szénkefe. Amit szerintük nem lehet cserélni, pedig de. Venti javítás 20 perc és 2500 Ft volt talán... légzsák érzékelő 20ezer magassága és pár forrasztás, a kormányszervo meg 40e körül ha jól rémlik bontottan. És 4 óra mire ki és beszereltem...
Szóval ha a relék és akkukábelek nem oxidálódtak akkor készülj fel egy cserére szerintem. Az hogy néha helyreáll a rendszer a vég kezdete. (ne legyen igazam) -
ph_5.5
aktív tag
Én ennél sokkal bonyolultabban fogalmaznék...
Ha van szerelő ismerősöd, akkor meg tudod kérdezni tőle hogy mennyiért szerezne egy komplett szettet a cseréhez.
Válaszlehetőségek: Ő az Unixtól 25e-ért hoz X márkát mert ő azt preferálja a munkadíja pedig 20e lesz... és erre rájön a vízpumpa miatt pl a fagyálló feltöltés stb... akkor annyi amennyit mond.
Válasz 2: hozhatod a megvásárolt cuccot, ő beépíti... a munkadíj 20e lesz. ( vagy 25ezer mert ő zsebretette volna a Bárdis/Unixos vásárlási hasznot- amit valaki elenged, van aki olcsóbb munkadíj miatt inkább megtart)
Válasz 3: nem vihetsz semmit mert neki kell garanciát vállalni a munkájára és ő az ennyire telített hamisítós piacon nem tudja megítélni hogy az valódi-e amit te vittél- vagy simán nem preferálja azt a márkátHa nem ismerősöd a szerelő- akkor még rosszabb a helyzet. Hallani olyan pletykát hogy az általa megvásárolt X márkájú alkatrészt megtartja és olcsóbbat épít be. Detto ez a helyzet azzal a cuccal is amit te viszel. Ki szokta ellenőrízni hogy az a márka szíja, vízpumpája, feszítő görgője került-e be? (költői a kérdés) Mint ahogy a felvetés is hogy vannak nem becsületesen működő vállalkozók...
A konkrét kérdésedre a válasz: ha egy tábla Milka csokit vásárolsz az Interspárban 300 Ft-ért vagy a párod a Tescoban 250-ért veszi meg akcióas.. vagy 350-ért a sarki non-stopban akkor max az élményfaktor lesz más, az íz azonos.
-
ph_5.5
aktív tag
Urak!
12 év Stilo használat után szeretnénk váltani Bravo-ra. (20 éve szinte csak Fiatunk van/volt... Uno Turbo i.e., Punto I, Brava, Marea, Stilo... így időrendben a '90-es évek közepétől
)
A sok sok olvasás után ami lejött:
motorból minimum az 1.4 t - 120 Le az ami hétköznapi célra is már megfelel. Évi 10-12 ezer Km megy bele, sok város, de van hogy havonta 1-2 pálya is közbejön, akkor akár egy hétvégén is belemegy 1000 Km.Van megbízható szerelőm, évente vagy 10e km megtételekor eddig is cseréltem olajat, így ez a rész nem zavar- és itt jön a kérdés.
1.4 Multiair (140 Le) mennyire vált be mint konstrukció? (keresőt használva itt a fórumon inkább régi dolgokat talált, akkor időszakból amikor még nem volt sok tapasztalat) Lehet hogy kevés fut az utakon, de most láttam egyet ami felkeltette az érdeklődésem. És nagyon nem szeretnék mellényúlni.
Köszönöm előre is ha valaki tudna pár sort írni.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
Integrale #5758 üzenetére
Köszönöm a gyors segítséget. Akkor azt hiszem kivárok egy 1.4 T-Jet változatot.
(technikai jellemzőiben papíron tetszetős lett volna az új motor- és az autó felszereltsége is korrekt, de ezek szerintem véletlen hogy nem kapkodták el annak ellenére hogy 1 hónapja hirdetik) -
ph_5.5
aktív tag
válasz
Cartmenn #5764 üzenetére
Köszönöm! Ezek nem vicces összegek.. főként amikor látszik hogy mennek lefelé az árak. 2008-as Bravok jó ha 1.2-1.3 mill aközött eladhatóak... a 2010 utáni változatokért sem ugrálnak 2 milla felett a vevők. Nos egy 1.7 körül vásárolt multiair-re évente rádobni 250.000 körüli összeget (mármint csak a motor problémákra) az sok jókedvet nem okoz.
12 év Stilo alatt megtanultam hogy van az ésszerűségnek azon határa amit nem érdemes túllépni. 2-3 éve volt az hogy ráment 400.000 egy év alatt. Most már nem szeretnék ennyit költeni. -
ph_5.5
aktív tag
Megnéztem egy olasz nyelvű (angol feliratos) videot a működésről.
Olyan számomra mint a zsiráf. Tetszik-teszik.. de otthonra nem kelleneMarad a várakozás. A dolgot nehezíti hogy családi autó lenne- ami azt jelenti hogy a feleségem kívánalmainak is meg kell feleljen. Ami pl azt jelenti hogy fontos a szín
Elsődleges befutó- fehér. Kritérium 2. - fiatalabb legyen mint 10 éves. És a hahun futó hirdetések többsége 2008-as.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
Urak! (és esetleg hölgyek ha járnak ilyen férfias topicban)
Hol lehet beszerezni záros határidőn belül megbízható, szép állapotú Bravo II-t ? (1.4 T-Jet 120 Le) verzió)
Hahu- pár napja még 20 db eladó példány .. ( 2008-2012 közöttieket nézem, a feleségem 2010 utánit szeretne)
Mára ez lement 14 db-ra.
Ami megmaradt eladó példány: vagy gázüzemű, vagy irreális áron kínált (2.6 milla... ) vagy nem tetszik -
ph_5.5
aktív tag
Érdemes beugrani a Bravo II fb fórumára. Ott számos információt megtalálsz.
Több mint két éve vettük a saját 1.4 T-Jet kivitelünket. Én a mai napig imádom és nem bántam meg. Szívót nem vennék belőle. Nem sokkal olcsóbb, nem fogyaszt annyival kevesebbet, és az a kis légcsavar kellő dinamizmussal ruházza fel az alapváltozathoz képest. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
alázógyík #9190 üzenetére
Több mint 2 éves a Debrenceni féltengely felújításunk. Belekerült több mint 30e km, és semmi baja.
Klímaterelővel hasonló a helyzet. A féltengellyel kb egyidőben javította a fb csoport közismert klímása, és hibátlanul üzemel télen- nyáron. Mert itt ugye nem csak a hűtést cseszi el a rendszer ha a mechanika törik. -
ph_5.5
aktív tag
3 éve hajtunk egy 120 T-Jet változatot. Sport csomagos, piros féknyerges, de nem valódi sport, mert nincs belső plusz nyomaték gombom.
Nyáron gyári 18-as alufelnivel nagyon kellemesen kanyarodik. Kicsit ráz, kereszthibákat az úton megérzi, de autópályán remek. Főként városban használjuk... első gondolatom az volt hgy 18-as felni felesleges, de maradt és nem bántam meg. Télen gyári 16-os lemezzel autózom. A ballonosabb gumival kényelmesebben fut, de a téli gumi miatt kanyarokban a lamellákon picit kúszik. Fél éve cseréltünk első trapézokat mert a gyári 12 éves akkor adta meg magát. A 120 Le-s T-Jet remek motor. Nem versenyautó, de kellően nyomatékos és autópályán is jól fut. Jó felszereltséggel szerintem a mai napig egy nagyon kellemesen autózható jármű. Féltengely, váltó nem nagyon bírja a 200 Nm feletti hajtást.
A 140 Le-s multiairről szerintem mindenki le fog beszélni. Motor tud drága lenni javítás szempontjából. -
ph_5.5
aktív tag
A trapézban lévő szilentek elszakadnak. A gumiabroncsot megfogva mozgatható lesz- kotyog. Menet közben pedig halk kopogást ad. Nem vártuk meg a szilentek átszakadását, de mivel kb fél évente átnézi a szerelőnk, ő hamar észrevette.
A féltengely kb a sima 1.4-es motorhoz optimalizált. A T-Jet közel 2X akkora nyomatékkal forgat. (120 vs 206 Nm) Mi amikor megvettük, már volt a csillag résznek mozgása. Ez kézzel érezhető ha fel van emelve az autó. Illetve menet közben tud rázni. Akkori javaslat aalpján felújíttatuk, ami közel annyi mint egy új szett, de jó esetben tovább bírja mert saját csapágyfémet öntenek. Nálunk nagyon bevált. 156e Km-el vettük (Mo-i, igazolt előélettel) most van benne 190e. Tavaly csak 9e-t mentünk... a Covid miatt kevesebbet autóztunk.
A féltengely feújítás bevált, azóta semmi gondunk vele.
A Multiair-hez nem volt "szerencsém", de mindenhol azt olvasom hogy hiába cseréled, sosem lehet tudni mennyit fog bírni ismét. 230 Nm nyomaték a 120Le-ból kis tuningal simán hozható. Arról nem is beszélve hogy láttam olyan netes eredményeket hogy 130Le feltt volt gyárilag a motor és Nm-ben is közel 230-t tudott tuning nélkül. -
ph_5.5
aktív tag
3.5 éve vásároltuk a Bravo II-t. Alapból klíma terelőmotor hibával, és persze kezdődő hibás féltengely gonddal
Klímát a már akkor ajánlott srác hozta rendbe. A közelben nyaraltunk, családod kitettem a strandon, ő szétszedte, összerakta... azóta is működik. Ezt persze az utcán a parkolóban... Nem atomfizika, és a Bravo tud meglepetéseket tartogatni pl rosszul visszarakott fejegység ha nem engedi ki a fül csak trükkel lehet kiszedni. Szóval hiába láttam akkor kb a sorrendet, az akkor pár tizes nekem megérte.
Féltengely. Akkor sokan a debreceni műhelyt ajánlották. Oda is előjegyzéssel lehetett bejutni. 500km-ről indultam el, még odaért a gép. Autó lead.. délutánra kész. Azóta közel 50e km-t mentem vele és olyan mint ahogy elhoztam. Mivel ez 1-1 tapasztalat, következtetést nem vonnék le belőle. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
z0d1@Ku$ #10761 üzenetére
A féltengely javítás ezen módját (csapágyfémmel kiöntés) nem tudom még kik végzik, de pl a debreceni szervíz részben erre ált rá. Amikor ott voltam Toyota és VW márkaszervizes formaruhában hozták hozzájuk épp a rossz féltengelyeket. Engem nem ezzel győztek meg hanem azzal hogy azóta is jól fut az autó.
A klíma javítás elég látványos műtét. Fontos a szereleési sorrend és az hogy mi az ami elmozdulhat és mit nem kell kiszedni... Ez a folyamat arról szól hogy rutin kell hozzá. Van olyan ember akinél 5 autó után ez már megvan, másnak 10-15 szerelés után sem áll össze elsőre. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
ph_5.5 #10764 üzenetére
Kellett nekem dicsérni a klímajavítást...
Tegnap indulás után elkezdett kattogó hang kijönni a középkonzol aljából. Majd kb 30 sec után abbamaradt. Következő indítás után ismét... gyanítom az egyik fogaskerék vagy állító mechanikai elem megadta magát. Kibírt kb 3.5 évet a "gyárinál erősebb" készlet.
Most rákerestem. Gyári fogaskerék szett 4.500 Ft. (igen, négyezer ötszáz) A többit meg kitalálom... -
ph_5.5
aktív tag
válasz
molnarpeter #10861 üzenetére
+1 szavazat részemről is az acélra.
Nálunk nyáron a gyári 18-as sport alu fut, télen gyári 16-os lemez. Amikor felkerül a téli, mindi gmeglepődöm mennyivel kisebbet zökken a keresztbordákon. (18-as kerékhez ráadásul 2.6-os nyomás kell)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Billentyűzet gondom van
- Viccrovat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elektromos autók - motorok
- Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)