Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gipsztigris

    addikt

    válasz fpatrik17 #12588 üzenetére

    Következő kérdésekre keresem a választ:
    - Milyen motorral vennétek a helyemben? Nagyságrendileg mennyivel drágább fenntartani egy nagyobb köbcentist (szervíz és egyéb)? Mindkét motor kiforrott, megbízható és takarékos darab. Fenntartási költsége kb. egyforma az általános (vezérlés, olajak, szűrők, kuplung, stb.) alkatrészek tekintetében. A 2.0 literesnek elektronikusan vezérelt örvénylapátjai vannak, míg az 1.6-nak fix állású lapátok motor nélkül. Örvénylapát motort már cseréltünk párat, valamint a 2.0 literes szívócsöve és EGR-je hajlamosabb a kokszosodásra. De ez orvosolható probléma. EGR hűtő műanyag ház is hajlamos a repedésre mindkét motornál.
    1.6 (120le), 1.9 (190le), 2.0 (165le) motorokkal szerelték őket tudtommal. Szerintem nekem az 1.6 is elég lenne, de nem ismerem a különbségeket... Azt tudom, hogy az 1.6 automatába a fos GM váltót rakták, a többibe tudtommal már értelmeset.
    A facelift utáni 1.6-ba már a C635-ös váltó került, míg az fl előttibe a C530-as. Klasszikus automata nincs dízelben, csak robotváltó C530 alappal. Az 1.6 Mjet is bőven elegendő, ha nem akarsz kétszáz utazóval közlekedni. Nekem 1.6 van, de azzal sem szoktam szégyent vallani! :)
    - Automata váltó mennyire kiforrott rendszer? Mennyire kell az automatákat kerülni? A robotizált váltó nem egy Forma1-es technika. :D Időnként lelassul, nagyon lassan vált vissza. Ha kézi módban használod akkor teljesen vállalható.
    - Nagyon bejönnek a napfénytetős verziók. Azon kívül, hogy figyelni kell a karbantartásra (gondolom szilikon spray), van-e bármi hátulütője?
    - Ülésfűtés az ennyire hiánycikk a deltákban? Szinte alig találok olyat, ami tudná...
    Olasz iportból érkezett a legtöbb Delta, és miután szeretnek a déli országrészből hozni autókat arrafelé nem ismerik az ülésfűtés fogalmát. :D Német, Osztrák import Deltákban előfordul. Van megoldás utólagos ülésfűtésre, nem túl drága, tartós, szénszálas fűtőpaneleket lehet kapni.

    "Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-

  • z0d1@Ku$

    senior tag

    válasz fpatrik17 #12588 üzenetére

    2,5 millió Ft felé nem szeretnék menni
    Hát...pedig fogsz :) Mivel azt írtad, hogy imádod a Note igénytelenségét, ezért én arra következtetek, hogy nem akarsz sokat költeni az autóra. A delta nem ilyen, igényli a rendszeres karbantartást és nem is olcsó a fenntartása.
    Ha autópályázol, szerintem bőven elég a kréziváltó, ott berakod hatosba, és mész.

  • juvegamer

    tag

    válasz fpatrik17 #12588 üzenetére

    Szia!
    Én inkább egy Fiat Cromát vennék erre a célra. Abban is van 120 és 150 le-s multijet verzió. Nagy, kombi szerű autó, hatalmas belső térrel és magas üléspozícióval. A futóműve is robosztusabb és jobb mint a Deltáé (hátul pl.multilink). És szerintem fenntartani is olcsóbb.

Új hozzászólás Aktív témák