Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SzalaiG

    addikt

    válasz bandiras2 #3731 üzenetére

    Sajnos a háborút Hitler nem nemnyerte meg, ha nem hagyta elveszíteni. :(((

  • #65675776

    törölt tag

    válasz bandiras2 #3731 üzenetére

    Azért a ''készen voltak rá'' kicsit erős kifejezés. Az A4-et sem tudták igazán megbízhatóvá tenni, a felső légkörről alig rendelkeztek megbízható adatokkal. Szóval 10% megsemmisült volna már felbocsájtáskor a maradék 90% pedig gyaníthatóan nem lett volna képes visszatérni a légkörbe.

    Ez az egész inkább csak elméleti lehetőség volt, a megvalósítása nem lett volna megoldható az '50-60 évek előtt.

    A 100t tolóerő is kissé utópisztikus, mivel az A4-é is csak 25t-t tudott szolgáltatni. És az A4 is meglehetősen méretes szerkezet volt, akkor ehhez a 4x akkora tolóerejű hajtóműhöz mekkora test kellett volna, hogy normális mennyiségű üzemanyagot és oxidálószert vihessen magával.

    A pontossága pedig valószínűleg nem lett volna elég egy város eltalálásához.


    De biztos csak én vagyok szkeptikus.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz bandiras2 #3736 üzenetére

    Ilyen kialakítású volt az A4 hajtóműve is. A hatótávolságot nem nagyon befolyásolja.

    A pontosságról: a sokkalta fejlettebb technológiai színvonalon készült R-7 esetén a CEP 5km volt. A '40-es években még nem létezett olyan irányítórendszer, amivel ennek akár csak a kétszeresét is el lehetett volna érni (a rakéták CEP-je függ a repülési távolságtól). Viszont az R-7 akár 3-5Mt hatóerejű nukleáris harcirésszel is felszerelhető volt. Ahhoz tényleg megfelelt ez a pontosság, de egy hagyományos töltet így nem ér semmit, legyen az akár 5t. Erről érdemes a briteket megkérdezni. Ha annyira nagy hatású az 5t-s hagyományos töltet, akkor miért vittek a Tirpitz végső pusztulását okozó csapás során nem kevesebb, mint 24db 5443kg-os (robbanóanyag: 2,358 kg Torpex D1) Tollboy-t magukkal a 617. és 9. század gépei? [link]; [link] ÉS miért dobtak le ebből 16db-ot egy ~1,5km sugarú körön belül? A Te nézeteid szerint ennyi robbanóanyaggal akár egész New York-ot is el lehetett volna törölni a Föld felszínéről.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz bandiras2 #3738 üzenetére

    Tévedsz, hajók esetén (főleg ilyen tömegű robbanóanyag esetén) egyáltalán nem szükséges telitalálat. Elég a hajó mellé dobni a bombát, a lökéshullám (ami víz alatt sokkal pusztítóbb, mint a légkörben) már rendezi a többit. A mai torpedók gyakorlatilag egyike sem közvetlen találattal rombol, hanem a gerinc alatti robbanással és lökéshullámmal/kavitációval töri azt ketté. Pedig a torpedók harci része nem szokott 3-500kg-nál nehezebb lenni. [link]; [link]; [link]

    A Tirpitz-et két Tallboy (az előző hsz-ben látom elírtam :B ) is telibetalálta.

    A Sänger elképzelés esetén a CEP biztosan meghaladta volna a 10-15km-t. Gondolj bele, az A4-ek a ~300-350km-es útjuk után sem minden esetben találták el Londont (pedig az sem éppen kisváros), vagy az aktuális célpontot. Azaz az A4 CEP-je is nagyjából 10-15km volt, ami nagyon rossz szórás (főleg egy 1t-s harcirésszel), a Sänger-eszköz 20-30x hatótávolság mellett ennek biztosan a többszörösét produkálta volna.

    Hagyományos töltet alkalmazása ICBM-ek esetén felvetődött az utóbbi években. Viszont a probléma a mai napig is a pontosság. Erre a célra ugyanis napjaink egyik legpontosabb ICBM-je, a Trident II (D-5) (Bár ez igazából SLBM, de ez csak az indítás helye miatt van) is alkalmatlan jelenlegi formájában, pedig a CEP az Ő esetében kevesebb, mint 100m (12000km-es távolságra 2800kg-nyi hasznos terhet tud elvinni)!

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz bandiras2 #3742 üzenetére

    A 8-10km magasságban repülő bombázók is nem ritkán eltévedtek, akkor egy a világűr határán pattogó eszköz mennyire lett volna pontosan célra vezethető? Akkoriban még nagyon gyerekcipőben jártak a navigációs eszközök.

    Emellett az a 20km (ami azért nem éppen a világűr határa) zuhanás megint csak nem a pontosságot szolgálja. Mire ezt a zuhanást befejezi, addigra több légrétegen áthaladt. És lehet, hogy minden rétegben másfelé és más erővel fúj a szél. Azt az 5t-s eszközt pedig szépen el tudják ezek téríteni. Az irányítás nélküli bombákat pontosan csak 1-2km magasságból lehet vetni, de ehhez ismerni kell az aktuális meteorológiai viszonyokat és a repülőgép pillanatnyi mozgásállapotát. És mindez jelentős számítási kapacitást igényel. Az akkori idők legjobb bombacélzó rendszere a NORDEN is csak arra volt képes, hogy egy pályaudvarméretű célpontot jó eséllyel eltaláljanak a vele célzott bombák tiszta, felhő és szélmentes időben. De ez sem volt garancia semmire, erre jó példa az 1944. június 2-án Debrecen felett (gyakorlatilag ideális körülmények között) végrehajtott bombázás.

Új hozzászólás Aktív témák