- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
it Folyamatosak a dollármilliárdos befektetések a felhő, az adatközpontok és az AI kapcsán, de a Business Insider jelentése szerint eközben emberek százait küldik el a Microsoft felhős ágazatától.
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz YODA mester #1870 üzenetére
Deep Exploration-ra gondolsz?
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
huh... ha jól emlékszem, régebben volt valami gnomon videóban hasonló (ott egy fegyverből jött ki hasonló), de nem tudom melyikben... holnap majd megnézem, ha megtalálom... nem akarlak megijeszteni, de ha jól emlékszem, a MEL script videóban volt
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz YODA mester #1963 üzenetére
Hát ez az, hogy mi van?
Vizsgaidőszak... meg készül a Bow of Perilem... és a szabad időmben készül(nie kellene) a low poly feladatomnak isStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz Nyúltáp #1970 üzenetére
hát 1: nekem azt mondták, hogy 8k poly lehet, szal annyi lesz
2: nem csak a tájon lesz valahol, bele is lehet majd ülni, és menni vele... de nem is tuti, hogy fel lesz használva, ez csak amolyan teszt feladat, hogy mennyire értek a dologhoz...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Nyúltáp #1978 üzenetére
két eset lehetséges:
1: csak vizsgafeladat, semmi célja nem lesz, csak tesztelik, mit tudok
2: egy titkos projekt (nem mondhatok róla semmit) keretében lehet majd vezetni extra feature-ként. Amúgy úgy kell modelleznem, hogy a 3-4 éve fejlesztett extra pro motorjuk vigye (ami áááátkozott jóóóóó, láttam techdemót) De ez a rész titkos...
Amúgy persze játékhoz lesz mindenképp (és nem autóshoz)
[Szerkesztve]Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Jó lesz ez, ha jók lesznek a beállítások...
BTW nekem sincs túl sok időm dolgozgatni, még mindig a low poly földmunkagépet heggesztem, de legalább ebben a pillanatban isStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Üdv... koliból való kiköltözés miatt meghatározatlan ideig net nélkül leszek, illetve modemes net... :S szóval szép nyarat mindenkinek...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Modemes van... minden műxik, hazaértem, animét nézekk (hoztam haza 120 giga animét arra az időre, míg nem leszek itt + 510 giga egyéb cuccot )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Az még két hét kb, hogy csináljunk valamit... Sajna Nagyon kevesen leszünk, nem jönnek össze azok a nagyszabású tervek, amiket terveztünk... A Black Hole-osok el vannak havazva, így max. lenéznek, de érdemileg szerintem nem tudnak hozzájárulni a dolgokhoz, a programozó meg nem akarja otthagyni pesti barátnőjét, így lehet, hogy ő se nagyon akar lejönni. Ha más nem, kérünk egy példányt a motorból, amivel tesztelhetünk, és összeülünk mi 3 grafikus, és csinálunk valamit... Játék nem lesz belőle semmiképp, mivel a BH-sok nem jönnek, de TechDemo lesz Mindenképp alkotunk valami iszonyat látványosat...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz Nyúltáp #2032 üzenetére
Valahogy úgy... sajnálom azért, tökre beleéltem már magam... Mindenesetre valamit akkor is alkotni fogunk, és ami még fontos mellette: csinálok róla werk-részt szerintem werk leírás + képek + esetleg videók... De Techdemo lesz csak ahogy nézem, persze én annak is nagyon örülök, lassan el kell kezdenem gondolkodni róla, mi legyen benne... Egy szoba lesz az tuti, szerintem ilyen fél gép fél organikus jelleggel, de nem is árulhatok el róla többet, meg nem is tudok róla többet... Képeket majd kunyerálok a végén, hogy betehessek... BTW addig is fel kell vennem az ütemet, időtlen idők óta nem Maya-ztam, bele kell jönnöm... Szerintem erre jó megoldás lesz a low poly markolóm építgetése, és ha megunnám, akkor egy high poly modell mellette párhuzamosan (nem, most nem autó, hanem tervek szerint egy UH-1-es helikopter )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Nyúltáp #2035 üzenetére
Én csak most csatlakozok a csapathoz, de ők már vagy 3 éve együtt vannak, ésmár vagy 2 éve írnak egy motort a programozók... És mit ne mondjak, nagyon vad dolgokat tud (tavalyi termés hasonlított grafikában a Warhammer 40k grafikájához )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Nyúltáp #2037 üzenetére
A régebbi munkáikról nincsennek képeim, amit hoztak, azt törölték is, ráadásul minden kódolva is volt..stb... persze nem akarják kiszivárogtatni 2 éves munkájukat... Mindenesetre ha majd most lesz valami, és lehet, akkor majd küldök párat
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nos igaz megkésve (gyakorlatilag szeptemberben ígértem ), de szégyen-nem szégyen, most jutottam megint oda, hogy tutort tudjak csinálni... szóval készül az MTS Videósorozat 2. része, modellezés, mégpedig high poly autófelni modellezés, de nem smooth-tal, hanem soften-hardennel (sokkal többre tartom ezt ugyanis, mint a smooth-ot ) Eddig a küllők készítése van kész, most jön az agy (persze csak a küllő oldali része, semmi tengely, fék,ilyesmi...), ez eddig olyan 75 perces videót eredményezett (most jelenleg olyan 1,2 giga ez a 75 perc videó, de a véglegesben majd nem lesz 1280x1024-es a videó felbontása, csak 1024, de szerintem a 15 fps-t megtartom... A hang 192-es sztereó 44khz-es mp3 ). Szóval még jön majd a felni külső része, és az abroncs...
Ehhez hasonló felnit csinálok a tutorban:
[link]
Tudnék szebb felnit is csinálni, de magyarázással meg ilyesmikkel annyira lassan halad a videó, hogy inkább ilyen lesz és kész Jobban csinálják majd meg azok, akiknek van is fogalmuk a felnikről, nem úgy mint nekemStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Én sem vagyok oda az ismétlésekért, de azért csinálom, mert:
sokaknak gondjuk van az angol nyelvvel, és így ki lehet bekkelni egy kicsit az időt, míg meg nem tanul... Ha elkezdi magyarul, megtetszik, akkor nagyobb hajlandósága lesz szótárazni is
és mert sokan igényelték... kisebb problémákra én is csináltam 1-1 videót csak az illetőnek, de úgy gondolom hasznos néha általánosságokról is beszélniStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Ja és ha annyi helyen elérhető lenne az az anyag, amit leadok, akkor nem kopogtatnának állandóan nálam
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz vzsolo2225 #2053 üzenetére
Igen, láttuk a problémádat, de mint látod, nem tudunk benne segíteni... esetleg keress rá google-ben (program neve + milyen hibát okoz... én így oldottam meg a maya-s gondjaimat...)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Egyetértek... a tutorok 70-80% bármilyen meglepő, nem konkrétan arról szól, hogy mit csinál, hanem arról hogy hogyan... Így ha sikerül megfigyelni, hogy építkezik egy autónál, sikerül mást is csinálni... És azzal is jól jársz, ha nem csak az aktuális programodhoz nézel tutort, hanem mindenféle egyebet is... Én pl 2 éve maya-zok, de sokat tanultam MAX és XSI tutorokból is (hisz az eszközök ugyanazok, csak máshogy kell alkalmazni, az eljárás meg aztán tényleg 100%-ban ugyanaz...) Az elmélet a lényeg, utána már jön az eszköz...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nos elvileg rögzítettem a tutort, 2 óra 9 perc hosszú, 2 giga persze ez majd lesz kevesebb is, ha a felbontást leveszem 1280x1024-ről 1024x819-re. Amint lesz időm, össze kell rakni őket 1-2 fileba, megnézem őket, amit újra kell felmondani vagy felvenni, azt felveszem... sok meló lesz még vele, de a régebbi videóhoz képest fejlődés: működő mikrofon, 10 helyett 15 FPS, és 64kbps-es MP3 helyett egyenlőre 192-es... És kevesebb humor (tán nincs is nagyon benne )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Na most modell terén beleugrottam pár projektbe:
UH-1-es helikopács
Low poly földmunkagépet is be kellene fejezni (irányszám még mindig 7k poly mindenre, beleértve a belső nézetet is)
BMW Z4, mert nagyon bejönnek a BMW-k És mert már modelleztem M5-öst, M3-ast, és most jön valami roadster szabadidőmben
Low poly F-15, bár ennek csak a képei vannak összeszedve, illetve a viewplane beállítva.
low poly karakter próbálkozások
Ezeket tolom párhuzamosan, mikor mihez van kedvem
És ha minden jól megy, 1 hét múlva összeülünk a csapattal csinálni a Techdemo-t, amitől remélem naaaagyon sokat fejlődök majd... Oda viszont gondolkodni kellene valami concept design-on is, mégha nem is tudok rajzolni. Ott elvileg nem kell tudnom organikusat modellezni, de majd meg kell ott tanulnom normálisan mappolni + textúrázniStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nos mai melóm a Z4-essel:
1 órányi szöszmötölés az orron:
[link]
Délelőtti idegösszeroppantó munka a felnin:
[link]
Mert ilyen lehetetlen alakja van
[link]
Úgy néz ki fejlesztésre vasárnap megyek, és hétfőn kezdünk... Addig rajzolgatok, maya-zok és animét nézek Berserk-en átestem, szerintem most valami Sci-fi jön, valszeg Infinite RyviusStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nos ma megint csak vagy 40-50 percem volt modellezni, eredmény:
[link]
Kijavítottam az egetverő orrbeömlő és lámpakörnyezeti hibákat valamennyire, továbbá nekikezdtem az oldalának... Ideiglenes orrszűrőket is kapott...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nos ma nem haladtam a kocsiva, legalábbis előre nem, hanem hátra... Ugyanis nem voltam megelégedve a vonalvezetéssel és a pontossággal, így inkább újrakezdtem az egészet, most máshonnan kezdtem csinálni... Mindenesetre lekötött az infinite Ryvius nézése is, mindenkinek javaslom, aki szereti az anime-ket
Aztán meg elkezdtem concept artokat rajzolni a techdemóhoz, jöttek is az ötletek, szal mégsem volt elfecsérelt a napom...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Itt meg lejött egy számomra nagyon kedves, Betti nevű ismerősöm Ózdra a rokonaihoz, hogy végre annyi év után talizhassunk élőben is (megkeresett MSN-en kb 2 hónapja, hogy szia, mondom én sajna nem ismerlek, erre ő: dehogynem, haverom unokatesója, és általános iskola (!) 6. osztályában volt nálunk M.A.G.U.S.-ozni... És csak így majd 10 év távlatában, emlékezett rám Szóval most lejött, tegnap taliztunk is, erre mire hazaértem (8 körül), bezuhantam az ágyba, és valahogy elaludtam más 9-kor!. 4-5 órával hamarabb, mint szoktam... Tudtam, hogy ennek meglesz a bőjtje, ma már 4:20 körül ébren voltam... No erre volt már régen példa... És most várhatok vagy 6 órát, mire ők is felkelnek Szóval ma se fogok sokat CG-zni (nem is bánom )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
nekem 1 giga ram mellett van engedélyezve 4 giga swap (ezt egyből lefoglaltatom, nem csak akkor, ha a windows akarja...), és ezzel még mindent le tudtam renderelni... Pedig volt már 5-600k polys objekt, jópár lámpával...stb... Szerintem is valami beállítási gond lesz...
BTW: nem ma, hanem holnap megyek, este ismerkedési est a tagokkal, keddtől melóStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nos minden jót mindenkinek, mentem fejleszteni Gyöngyösre, majd leszek... pá
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
na megjöttem, majd mesélek jó volt
Na mi van, nélkülem nem megy a fórum?Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Franc, egész hétvégén nem volt netem, mostanra jött valamelyest helyre... Mindegy, akkor mesélek most
Tehát a fejlesztés... Átkozott jó volt. sajna csak két hetesre sikerült (illetve kedd-péntek, majd hétfő-csütörtök), mert a házigazdának sajna más elfoglaltság jött közbe. Mindenesetre így is sokat tanultam. A fejlesztés helyszíne egy teljesen felszerelt lakás volt, mikróval, hűtővel, a házigazda anyukája hozott le nekünk kávéfőzőt és kávét (ez tartott később életben minket ). Enni kaptunk illetve vettünk, és belekezdtünk a munkába. Első napokban design tervezés ment, megbeszéltük, hogy mit is akarunk csinálni, majd csináltunk egy nagyon low poly PreVis modellt, aminek csak az volt a lényege, hogy a méretarányokat belőjjük (itt az ember volt vagy 15-20 poly, de lényeg, hogy 1,8 méter magas volt, a fa 6 méteres kocka, stb...) A terv az volt, hogy ezek után kezdjük lecserélgetni a kész modellekkel a previs modell részeit. Persze beleestünk a hibákba (én elsőnek egy fal és tető tartó objektet csináltam, de mivel a szoba alakjával is elégedetlenek voltunk, így a tartóm is ''felesleges'' munka lett, nem lehetett átalakítani olyanra, mint kellett volna... De nem én voltam ezzel így egyedül... Szóval a modelleimmel természetesen nem voltam elégedett, nehéz úgy gondolni rá, hogy a részletek jó része majd textúrán kerül majd rá... De mégis legyen elegendő a fizikai részlet is... Aztán belekezdtem az ajtóba, ami azért volt jó, mert nem kellett túlspirázni a részleteit, animálni kell majd, de az alakja sem annyira összetett vagy organikus, így mappolás megtanulására is aránylag megfelelő cél lesz... Nos hétvégén itthon megterveztem az ajtót, majd visszaérve neki is áltam lemodellezni. Mindennel együtt 1 nap volt a modellezés, és még két nap a mappolás + mappolás tanulása
Aztán hazaérve rájöttem, hogy hol hibáztam a mappolásnál (és mivel nem volt régebbi mentésem, így kijavíthatatlannak tűnt). Szóval azóta elkezdtem újramappolni mindent, mostmár úgy, hogy elvileg tudom is hogy hogy kell Ha ez meglesz, akkor textúra festés jön, majd következő objekt... Egyszóval rengeteg a munka, csak itthon már nem vagyok annyira lelkes, mint ott voltam. Egy nap általában 10-kor indult délelőtt, megreggeliztünk + kávé (közben vagy justice league vagy x-men ment ), majd belekezdtünk, néha kimentünk levegőzni 5-10 percre, este elmentünk 1-2 alkalommal sörözni, illetve éjfél körül jött a második kávé, majd 2 körül a harmadik... olyan 3-4-ig csináltuk, utána aludtunk 10-ig, és folyt köv. Ez 16-18 óra per nap... De élveztük... Ennyi idő alatt sikerült némi rutinra szert tennem játékmodellezés téren (normálvektorokra való figyelés, objekt lezárása, ha kell, illetve maga a mappolás...) és mi sem bizonyítja jobban azt, hogy fejlődtem, hogy nem tartom hibátlannak a Maya-t! találtam benne hibát! (nem lehet a pivot pontot forgatni, így néhol komoly gondok merültek fel...) Gyorsan kiosztottam még vagy 7-8 hotkey-t, amit eddig nem használtam, illetve eddig sosem használt parancsokat tettem ki a polcokra is (most sokat kellett használni őket, pl custom poly view, normál fordítás, tükrözések a marking menübe...stb...)
Szóval sokat tanultam, és tanulok máig is Ezen kívül kaptam egy működő verziót a motorból (azaz 4-et, 1 db a stabil, stencil árnyékos változat, 1 db ennek az általam scriptelt változata, 1 db előző változatú motor volumetric light-tal kiegészített változata, míg a negyedik ennek az általam scriptelt változata). ez 4x500 mega A két scriptelt verzió arra kell, hogy nyugodtan módosítsam a belső scriptet( pl ha berakok egy új objektumot, fényt, textúrát...stb), és még így is marad tartalék, amihez nem nyúltam. Szóval ezek olyan motordarabok, amibe bele tudom scriptelni a modelljeimet, megnézni, hogy jók-e, illetve ha kapok egy új modellt mástól, akkor persze azt is... A motor egyébként top secret, még képet sem mutatok(hatok) róla egyenlőre, majd ha kész lesz a demo, akkor az kikerül a netre... Illetve ha engednek képet publikálni, de most nem is érzem szükségét, mert ez a motor annyira megérdemli, hogy valami ütős grafikát kapjon, hogy nem is akarok mutatni addig, míg nem valami ütős... Amúgy 70 000 sor körül van eddig, tud mindent, amit csak tudhat (annyira, hogy nálam új DX9-et kellett feltenni, mert csak az ÁPRILISI! DX9 változattal megy stabilan, mert egy effektet abban írtak le először Amúgy árnyékokról annyit, hogy a stencil árnyékokat akkor kezdte tudni, amikor debütált a doom3-ban (kevésre rá már a motor is tudta), azóta van más árnyék is, volumetrikus fény (dinamikus, ami még a HL2-ben is csak statikus volt általában), részecskefolyam, bármilyen shader, most készül a soft shadow és az alfás textúra... Bár pl a soft shadow-ot lehet, hogy már nem tudom élvezni, mert kevés hozzá a kártyám De mivel a programozó 1,4-es cerkán dolgozik, Gef 5200-esen, így annyira optimalizálva van a kód, hogy csak na... Nálam most 1024-ben megy minden effektet bekapcsolva, 2 fény realtime árnyékával egy 50 000 poly körüli jelenet 50-60 fps-sel, és még tovább lesz finomítva
A motor saját script nyelvet használ, így ha az ember ismeri, könnyű betenni bármit és módosítani... és a programozó egyedül! írta ezt 4 év alatt... (mondjuk többször is átírta, illetve sok modult előről kezdett). Szóval a srác egyenes úton kerülhet be bárhova programozóként, ha ezt a progit felmutatja...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz atm*RefeeZ #2092 üzenetére
nem azért írtam, hogy feltétlen írjatok rá valamit, hanem azért, mert ígértem, hogy írok
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Miért nem mondta senki, hogy ilyen nehéz textúrát csinálni?
Nagy nehezen bemappoltam az ajtómat, kirendereltem a textúrát, most rajzolni kellene, illetve ollózom össze képekből, de nagyon nehéz lolStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Én is szeretem az apró részleteket (bár eddig ezeket is mindig kimodelleztem...), a textúrázás is jó dolog, csak nem könnyű 1k-s textúrát kell csinálnom, és folyamatosan derülnek ki a mappolásom hibái (azaz eddig még csak 1 ) . Szóval akkor sem könnyű, és jó alapanyagok és KREATIVITÁS is sok kell hozzá
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
lasasn de biztosan kezdek belejönni a textúra rajzolásba és a photoshopba is
meg elkezdtem megint előről a BMW Z4-et, de 2-3 óra után hagytam, mert ez az ajtó fontosabb...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Na egy tegnapi rendszerösszeomlás után, tiszta lappal kezdve sikerült megalkotnom a textúrázási ''workflow''-t smile.gif Szóval megnyitom a Maya-t, és a Photoshop-ot, Maya-ba betöltöm a textúrázós jelenetemet, míg PS-be az ajtó textúráját. PS alatt ha rajzolok, és meg akarom nézni a modellen, nyomok egy F2-t (ez végrehajt egy általam kreált akciót, miszerint ment, lemeti egy tmp-be is a file-t, összemerge-eli a color map részeit egy layerré, a bumpét egy másikká, míg a specularét egy harmadikká, mindet kimenti 1-1 tif file-ba, majd visszatölti az eredetit). Ezután alt+tab maya-ra, itt nyomok egy p-t (erre tettem a textúra újrabetöltő MEL scriptet), ez frissíti a modellen a textúrákat (a color, spec és bump mappot is). Végezetül kitettem 3 ikont a polcra, amivel válthatok a perspektív kamera, és a két rögzített, bejárati és kijárati részt mutató, rögzített kamerák között(ezek fixálva lettek, így nem mozdíthatom el őket véletlenül). Ezek direkt viszonylag jó render pozícióban lettek rögzítve, mindazonáltal a renderbeállítások is úgy lettek megcsinálva, hogy mind a normál render, mind az IPR normálisan működjön (ha kell, akár azt is megtehetem, hogy IPR-t beizzítva, ha alakítok valamit a textúrán, és újratöltöttem a modellen a P-ve, azonnal újrarendereli a képet 1-2 sec alatt). Igyekeztem figyelni arra is, hogy bővíthető legyen minden része, tehát nem ideges a PS akcióm a layer maskokra és hasonlókra, kedvemre bomolhatok, bármennyi könyvtár illetve layer lehet alatta, nem lesz hibás, könnyű beleimplementálni esetleges új részeket (tehát ha az említett három mellé kellene mondjuk egy transparency map, vagy bármi más), illetve maya oldalon is igyekeztem hülyeségbiztosra és kényelmesre építeni magamnak (főleg hülyeségbiztosra, mert még elszarom magamnak biggrin.gif)
Szóval a környezet adott, holnap folytathatom is a munkát.
Amúgy szenvedés azért volt, mert gondolkodtam, hogy hogy lenne érdemes könnyen és jól megoldani a PS-maya kapcsolatot (PS-ben egy file-ban lehessen a spec, bump, color map, tehát minden modellhez csak egy psd file legyen, kivéve persze a backupokat), mindezt úgy, hogy a modellen gyorsan lecsekkolhassam a bevonatot maya alatt. Elsőnek lambert shaderre pakoltam egyből a psd textúrát, a layerek maya alatt composit állásban voltak, ez jó is lett volna, csak sajna nekem blinn kellett (a blinn a fémshader, a lambert meg matt, így ezen nem lehetett volna spec mapot használni, ráadásul ezzel a megoldással a bumpot sem lehetett volna normálisan rátenni). De nem lett jó, mert blinn alatt az egész nem így működött. Második ötlet a PSD network lett volna, amit a 7-es maya (llehet hogy régebbi is) tud. Ez nem tesz mást, mint csinál egy psd file-t, aminek megadja, hogy ez a layer csoport lesz a modellen a color csatorna, az a csoport a bump, és így tovább. Mindez megintcsak jónak tűnt, hisz a csoportban kedvemre játszadozhattam volna, tehát a color group-ban bármennyi saját csoportot csinálhattam volna, és bármennyi layert, ő ezt lekezelte volna. Tehát jó lett volna... feltéve, ha kibékült volna a layer mask-kal és a layerként alkalmazott módosítókkal. Viszont nem békült velük ki... Ha volt a textúrán ilyen, le lett mentve, és így lett frissítve a modellen maya alatt, azonnal general faultal leállt. Viszont lementeni, majd mergelni minden layert, megnézni, majd visszatölteni meg nem túl hatékony, így ''céges'' haverom (akinél voltam gyöngyösön) megcsörgette a beépített emberét (a BH-st), aki megsúgta, hogy ő is szívott vele, és ő csinált egy PS-beli akciót, hogy mindent mentsen ki képekbe, és ezt frissíti maya alatt. No nekem sem kellett több, kitalálgattam a részleteket, és immáron műxik biggrin.gif Éljen én biggrin.gif Na jó, ennyi volt az önpolírozás biggrin.gifStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
rlazol : Milyen programot használsz? Csak rendernél tűnik el a modell egy része?
Szerintem akkor érdemes lenne megpróbálni bekattintani a 2 sided opciót (MAX alatt a material editorban kell az aktuális materiálnál, Maya alatt az objekt render stats-ában van). De ahogy nézem, neked MAX-od van. Szóval első gondolatom, hogy a helikopter normálvektorai befelé állnak, és nem kifelé, és ez okozza a törzs egyes részein a hibát. Szóval állítsd ezt be, és ha megjavul, akkor meg kell a face-ek irányát fordítani...
atenza: na a tiéd már egy összetettebb kérdés Szóval sorban: Szerintem vagy MAX, vagy Maya-t kezdj el, kezdőknek talán jobb a MAX (de szívem csücske a maya, szóval Maya rulz foreva' ). Én fél évig MAX-oztam, ezzel kezdtem, és lassan 2,5 éve Maya-zom. Mindezek ellenére nem lehet azt mondani, hogy melyik a jobb, mindkettővel el lehet érni ugyanazt a minőséget átkozott sok gyakorlás és tanulás után. Nem véletlenül írom ezt, mert ugyan az ember könnyen kedvet kap a dologhoz, de nagyon de nagyon sokat kell gyakorolni, hogy az ember valamennyire biztosabban használja a dolgokat (én a 2,5 év maya-zás alatt, mondjuk ez nem intenzív maya-zás volt, de lényegében még a modellezést tanultam ki olyan szinten, hogy minden eszközt ismerek, ismerek számos modellezési eljárást, módszert, trükköt... belekóstoltam a mappolásba, textúrázásba, riggelésbe, animálásba, renderelésbe, dinamikába, részecskerendszerekbe, MEL scriptbe, de legalább ennyi még hátra van. És ezekbe is csak belekóstoltam. Szóval ne legyenek illúzióid, rengeteg a ''tananyag''.) A két program között annál is inkább nincs már nagy különbség, hogy már mindkettőt ugyanaz a cég adja ki . Szóval ha eldöntötted, akkor neki kell állni mindenféle tutor felkutatásához. Videó vagy szöveges tutorokéhoz. Videók közül ajánlom a Gnomon, SimplyMaya és 3d-palace-es videókat, de ezeknek döntő többsége nem kezdőknek való. mint ahogy az autómodellezés sem. Szerintem elsőnek kezd valami olyat, ami egyszerűbb, és mégis látványos, mondjuk modellezd le azt, amit épp látsz (szoba, kés, telefon, asztal, ez utóbbi talán a legkönnyebb, mivel a primitívekből szépen felépíthető, de mégis alakítgatni kell rajtuk, szóval tanulni is lehet vele...) Ha ezek megvannak, jöhet mondjuk egy kard, ez már egy fokkal bonyolultabb, főleg ha a keresztvasat szépen kicicomázod. És ha megvan ez is, és ráéreztél a dolog ízére, akkor jöhet egy autó. Aztán mégegy, majd mégegy...stb... Ugyanis ezzel a kicsit haladóbbak (értsd nem abszolút kezdők), sokat tudnak fejlődni. Na nem riogatlak tovább, csak azért mondtam el ezeket, mert biztos alapok nélkül nem célszerű belekezdeni egy nagyobb volumenű modellbe, mert csak elveszi a kedved, nem fogsz tudni hozzákezdeni megfelelően, ha nincs egy kis rutinod, és az autókhoz biza kellenek ezek. Tanulni, GYAKOROLNI, és nem feladni...
Ja és magyar nyelvű tutor: hát igen, ez az, amiből nagyon de nagyon kevés van neten, így ha ezt csinálni akarod, mindenképp szembe fogsz kerülni angol nyelvű tutorokkal (99%-a angol). Szóval vegyél elő egy szótárt, és próbáld értelmezni, esetleg nézz videótutort, mert nem lesz magyar nyelvű ''hogy csináljunk autót 3 kattintással'' tutor. Kezdésként ajánlom magamat (a maya3d.hu-n van egy pár tutor, pl egy 2.5 órás maya oktatóanyag kezdőknek, amit direkt a programmal most ismerkedőknek készítettem. Ha a maya mellett döntenél, azt nézd meg, a mindentbele.hu-n is találhatsz azt hiszem magyar írásos tutorokat, itt főleg MAX-hoz... És szerintem kb. ennyi is... Azaz maya-hoz van még 1 db magyar nyelvű könyv, a Maya 3D Világa, vagy valami hasonló, olyan 5k körül van az ára, és kezdőknek jó lehet. Rosszakat nem emlékszem, hogy hallottam volna róla (bár annyira sok jót sem, lényegében korrekt) Na ennyiStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
hát hogy MAX-ban ezeket hgol lehet állítani, azt nem tudom. Amit én meséltem, az az, hogy mivel mostanában low poly game modellinget csinálok, ott figyelni kell a normálvektorok állására, mert ha mondjuk van egy doboz, és a vektorok a modell belseje felé mutatnak, akkor a motor is hibásan rajzolja majd ki... Amit pedig én mondtam, az a 2 sided material, ami a MAX-ban való renderelésnél figyelmen kívül hagyja ezt a vektort, és a face mindkét oldalát ''befesti''
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Hát konkrétan ezt a videót még nem láttam, de gondolom hasonló lehet, mint a Maya-hoz kiadott Head modelling for Games és Body modelling for games... (és e két gyöngyszemnek tulaja is vagyok ) Mindkettő gnomonos, szóval szerintem elég sok lehet az átfedés
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Menthirist #2111 üzenetére
megnéztem az oldalán, azt hittem ugyanazt csinálják, de nem, két teljesen különböző ember teljesen különböző modellt csinál... akkor ezt is meg kell majd szereznem (mégha maya-zok is )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Na hogy legyen már valami élet, és kép, gyúrtam egy keveset a Z4-en szabadidőmben (hajnali 2-től 3-ig ) Alvás után mondjuk mappolni kezdem az új ajtót, így tovább passz, mikor haladok, de azért igyekszem erre is kis időt fordítani:
[link]
Vélemények?Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz atm*RefeeZ #2116 üzenetére
igen, tudom, a háromszögek jórészét már javítottam, illetve fogom... De nem mindet.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Hát én egy zseni vagyok biggrin.gif
Adva volt a régebbi ajtó modellem, amit elkezdtem mappolni, vigyázva arra, hogy a vetítési magasság ugyanaz legyen... Ez azt jelentette, hogy az apróbb részeknél face kijelöl, planar mapping (ez hotkeyre lett téve), katt a node-jára, és beállítani a szélességet és hosszúságot 2.2-re mindkettőnél... Ez persze lassú volt nagyon... Utána mindnél 2.2 helyett 1-es értéket adtam meg (nagyobbak lettek a minták rajta, de mindegy...), tehát közelebbről vetítettem rá a face-ekre a képet. Ezt most továbbfejlesztettem. Írtam egy scriptet, hogy tegyen rá egy planar map-ot a kijelölt face-ekre, és állítsa alapból át a kellő értékeket 1-re. Viszont hiányosak a MEL ismereteim, így a script csak a Doorframe objekt planarMapping1 node-ján műxik. A következő planar mapping pedig már planarMapping2 lenne, így ezen már nem megy. Továbbfejlesztettem a scriptet, hogy mindig töröljön history-t, miután mappolta, így mindig planarMapping1 node jön létre. Ez már jó is lett volna, csak végeredményként mindig az objekt lett kijelölve, objekt módban, így mindig vissza kellett állni face jelölő módba (jobb klikk->faces). Lusta voltam, így mégtovább fejlődött a script, mostmár vissza is áll face módra. Tehát most a mappolás így megy: kijelölöm a face-eket, amit mappolni akarok, és n gomb. utána jelölöm a következőt, és n gomb... smile.gif egy régebben 1-2 órás feladatnál bonyolultabb modellt most mappoltam be 10 perc alatt (azaz most lettek újraosztva az UV-k, majd ezeket még formába is kell önteni, és elrendezgetni, de ezeket már csak akkor, ha mindenre ki lett osztva az UV)Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
bocsi, 5 napos lanparty-n voltam, ma jöttem meg... szal mától leszek
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Szerintem az a legkirályabb, minden tutorom abban van (több mint két órás, 1024x819-es felbontású, 5-10 fps sebességű 16 bites videó 500 mega...)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
van netem
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EAFC 24
- OLED TV topic
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Elden Ring
- Path of Exile (ARPG)
- Computex 2024: ProArt notebookok és tabletek
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs