Visszavonuló az internettáblák piacán

A DigiTimes szerint az Android-alapú internettáblák mérsékelt sikere miatt a legtöbb gyártó a jövőben inkább az okostelefonokra kíván majd fókuszálni, melyek nem csak nagyobb példányszámban találnak gazdára, de előállításuk és szállításuk is sokkal kifizetődőbb. A piac egyetlen igazán sikeres megoldása továbbra is az Apple iPad maradt, mely 14 hónap alatt több mint 25 millió példányban kelt el. A piac második legsikeresebb ajánlatát a Samsung mutatta be, mely a rendkívül agresszív reklámhadjárata ellenére is csupán 10 százalékos részesedést tudott elérni. A Motorola Xoom negyedmilliós, illetve a QNX alapú RIM BlacBerry PlayBook félmilliós eladásai ugyanakkor nem feltétlenül jelentenek megtérülést a gyártók számára, hiszen az egyedi szoftveres kezelőfelület előállítása és a reklámok is komoly költségeket emésztenek fel. A DigiTimes szerint a jövőben a hangsúly inkább a 4 és 5 hüvelyk közötti képátlójú okostelefonok felé tolódik majd el, melyek az internettábláknál kényelmesebben hordozhatóak, ám a kompakt okostelefonokhoz képest több mint kétszeres kijelzőfelülettel bírnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés