Jelentősen nőtt a Google és az Apple áruházak forgalma

Túl vagyunk a nyár közepén, sorra jönnek a nagyvállalatok második pénzügyi negyedévének eredményei, és a forróságban az elemzők nagy kedvvel eshetnek neki a statisztikáknak, vagy bújhatnak el szégyenükben, ha egészen eltérő eredményeket prognosztizáltak. Ezúttal a Google Play Store és az Apple App Store eredményei láttak napvilágot, az adatok szerint mindkét áruház esetében hatalmas az előrelépés a letöltött applikációk számában, legalábbis erről számol be az AndroidAuthority.

Az androidos felhasználók mintegy 150 millió alkalmazást szereztek be a Play áruházból, amely 60%-os előrelépés a 2014-es esztendő első három hónapjához képest, az iOS-esek pedig 100 millió applikációt töltöttek le, ami 45%-os növekedést jelent. Az egyre több letöltés motorja az androidos alkalmazásbolt esetében a feltörekvő országok piaca lehet, ahol jelenleg a legnagyobb az okostelefonok térhódítása, köszönhetően a barátibb árú készülékeknek. A legjelentősebb előrelépést India tudja felmutatni, amely a negyedévben Oroszországot és Dél-Koreát megelőzve a harmadik helyre lépett előre a letöltések számát tekintve. Az első két helyen továbbra is az Egyesült Államok és Brazília áll.

Noha a Google áruháza komolyabb fejlődésre tudott szert tenni, az Apple alkalmazásboltja nagyobb bevételeket produkált. Az App Store százmillió dolláros forgalmat hozott össze, amely 45%-os növekedést jelent az előző három hónaphoz képest, a Google pedig hatvanmilliós bevételt, amely 30%-os fejlődést jelent. Érdekes adat, hogy a legtöbb Play áruházas bevétel Japánből származott, megelőzve az Egyesült Államokat és Dél-Koreát a dobogón. Nem meglepő módon a játékok hozták be a legtöbb pénzt, amit a kisegítő programok és a kommunikációs applikációk követnek. A tendencia, miszerint a Google áruház letöltési forgalma nagyobb arányban fog nőni, mint bevételeinek összege, vélhetően folytatódni fog, ahogy az olcsóbb androidos telefonok egyre nagyobb teret nyernek világszerte.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés