Három kategóriára koncentrál a jövőben a Microsoft

Hirdetés

Satya Nadella vezérigazgatói kinevezésével a Microsoft dinamikus átalakulásba kezdett, ami többek között 18 ezer dolgozó elbocsátásával járt az elmúlt egy évben. Az eszközkategóriákon átívelő Windows 10, illetve a rendszereken átívelő felhő és irodai megoldások azt jelzik, hogy a Microsoft a szolgáltatásokra koncentrálhat a közeljövőben, ám mégsem tervez lemondani hardveres részlegeiről, csak átalakítja azokat. Pár hete jelentették be Stephen Elop távozását, aki a Nokia mobilos részlegének felvásárlásának kulcsfigurája volt, a héten pedig újabb 7 800 munkahely megszűnésétől volt hangos a világsajtó, ami a régi nokiás alkalmazottakat érinti igazán kellemetlenül. Pár napja még olyan pletykák is szárnya kaptak, miszerint a Google-lal összefogva a Microsoft a mobilpiacon a Windows rendszer helyett a szolgáltatásokra koncentrálna, most viszont egy nyílt levélben Nadella újabb bizalmat szavazott a vállalat saját mobileszközeinek.

Satya Nadella a Microsoft átalakulásának kulcsfigurája
Satya Nadella a Microsoft átalakulásának kulcsfigurája (forrás: Bloomberg) [+]

A vezérigazgató felvázolta az okostelefonos részleg átalakításának terveit. Ennek értelmében három olyan kategóriára kívánnak koncentrálni, ahol a Microsoft logós termékek népszerűek lehetnek. Az első az üzleti szegmens, ahol a legszélesebb körű szolgáltatások elérése, a produktivitás és a biztonság lehet a kulcs. A második a kedvező árú mobilok sora (ilyenből számos napvilágot látott az elmúlt fél évben), itt a legerősebb egyébként manapság a Windows Phone. A harmadik pedig a csúcskategória, itt a cél a lehető legerősebb kommunikációs csomagot piacra dobni. A Neowin úgy tudja, hogy mindez a korábbinál jóval kevesebb, akár kategóriánként évi 1-2 mobil piacra dobását jelentheti, azaz csak néhány, ám annál ütősebb készülékkel próbálhatja felvenni az Androiddal és az iOS-el a versenyt a Microsoft és a Windows.

Azóta történt

Hirdetés