Ha a puszta képminőséget nézem, a Sony telefonoknak csak nem sikerül a dobogó közelbe jutni, ami nem feltétlenül az ő kritikájuk, úgy is nézhetjük, hogy mások végeznek még jobb munkát, ironikus módon gyakran Sony szenzorokból még többet kihozva.
A Sony Xperia Pro-I tényleg a profiknak szólt [+]
Az Xperia Pro széria ugyanakkor kézi fotós és videós módban is annyi opciót kínál, legyen szó a beállításrengetegről, a formátumokról, a kódolásokról és az effektusokról, hogy egy szűk rétegnek éppen ez a készülék a tökéletes, és ez a réteg akár komplett filmet is forgathat vele.
Xperia Pro-II koncepcióképek (forrás: Sumaho Digest) [+]
Különösen az 1" jellegű főszenzor az, amely az Xperia Pro-I hátulján a remek minőséget szállította, de minden egyes beállítás elérhető volt a kisebb szenzorméretű teleobjektíves és ultraszéles egység esetében is, plusz 3D ToF kamera is besegített. Az Xperia Pro-II variálhat a recepttel, és egy helyett két hatalmas, 1" jellegű lapkát vethet be, ugyanakkor a harmadik kamera kimaradhat, írja a Sumaho Digest.
Egy szofisztikáltabb renderkép a két méretes hátlapi kamerával (forrás: Sumaho Digest) [+]
Ez abban az esetben egyébként nem feltétlenül lenne gond, ha mondjuk a főegység alapból kellően széles látószöggel rendelkezne, és ügyes szenzorzoommal hozna remek minőséget egy picit belenagyítva, míg a teleobjektív nagyobb tartományt fogna át – az Xperia 1 V például 3,5x-ös és 5,2x-es nagyítás között kínál folyamatos optikai zoomot. Renderképek is felbukkantak az Xperia Pro-II-höz, bár az első gyűjtemény erősen prototípusjellegű, inkább az alsó tűnik hitelesnek.