A Sony Ericsson rekordnegyedévvel ünnepli fennállásának 5. évfordulóját

A leszállított telefonkészülékek száma a negyedévben elérte a 19,8 milliót. Ez 43%-os növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest, és a piaci növekedési ütem körülbelül kétszeresének felel meg. A negyedévben az árbevétel 2913 millió euró volt, ez egy év alatt 42%-os növekedést jelent. Az adózás előtti eredmény 433 millió euró volt, ez egy év alatt 187%-os növekedésnek felel meg. A nettó eredmény 298 millió euró volt.

A Sony Ericsson a negyedév alatt megnövelte piaci részesedését, ami a sikertermékeknek, mint például a K800 Cyber-shotTM telefonnak illetve a Walkman® telefoncsaládnak köszönhető. A vállalat a negyedév végén tovább erősítette zenei termékválasztékát az új felső kategóriás Walkman® telefon, a W850 piacra dobásával. A három sáv és az UMTS között váltani képes telefonon akár ezer zeneszám is tárolható. A Sony Ericsson zenei termékválasztékát illető másik fejlesztés a PlayNowTM szolgáltatás bővítése; ezentúl teljes zeneszámok tölthetők le vezeték nélkül a felső kategóriás Walkman® típusokra, például az új W850 készülékre. A másik fontos esemény az M-BUZZ, az új előadókat és zenéjüket támogató vezetékes és mobil internetes webhely beindítása.

„A harmadik negyedévben a Sony Ericsson az év során korábban bejelentett csúcstermékek előnyeit élvezte. Ide tartozik a felső kategóriás K800 és W810, a középkategóriás K610, valamint az alsó árkategóriát erősítő W300 és K310 készülék. Stratégiánk, miszerint csúcstermékek bevezetésével vezető szerepet szerzünk a Sony Ericssonnak egy termékkategórián belül (mint például a képkezelés a Cyber-shotTM megapixeles felbontású fényképezőgép-telefonnal vagy zenei alkalmazások a Walkman® termékválasztékkal) eredményeképpen az ugyanazon kategóriába tartozó alsó kategóriás típusok iránt is megnőtt az érdeklődés, és egyre több új felhasználónak támad kedve kipróbálni telefonjainkat” – nyilatkozta Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-kelet-európai igazgatója.

„Egyedülálló termékválasztékunknak köszönhetően rekordnegyedévet zártunk. Október 1-jén ünnepeltük a Sony Ericsson fennállásának ötödik évfordulóját, a ma bejelentett pénzügyi eredmények pedig meggyőzően támasztják alá, milyen messzire jutott vállalatunk ilyen rövid idő alatt. A kommunikáció új megközelítését vezettük be márkanevünket viselő termékeinkkel, melyekkel kiemelkedünk a piaci mezőnyből. Meggyőződésünk, hogy a Sony Ericsson márkanév még tovább erősödik a jövőben” – tette hozzá.

Az átlagos eladási ár növekedett az előző negyedévi adatokhoz képest. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a közép- és felső árkategóriás típusok nagyobb arányban vannak jelen a termékválasztékban; másik oka a K800 Cyber-shotTM telefon sikere a negyedévben.

A Sony Ericsson 2006-os előrejelzése továbbra is több mint 950 millió készülék a telefonok világpiacán. Ennek alapján a vállalat számításai szerint teljesítménye felülmúlta a piac növekedési ütemét; több mint 1 százalékpontos piaci részesedést szerzett a negyedévben, és így elérte a kb. 8%-os világpiaci részesedést.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés