Xiaomi Mi 11i - inkább

Ha az olvasó nem tudja követni a Xiaomi kínálatát, akkor ne érezze magát kellemetlenül, mi sem tudjuk. De a Mi 11i mégis kiemelkedik egy-két dologgal a halomból.

Hirdetés

Kamerák

Ha csak felületesen nézünk rá a szenzorokra hátul, akkor azt is gondolhatnánk, hogy ugyanaz a 108 megapixeles megoldás van a Mi 11i lencséje mögött, mint ami a sima Mi 11-ben is megtalálható. De ez tévedés, ez egy fizikailag kisebb szenzor, viszont F/1,7-es apertúrával rendelkezik az F/1,8 helyett. Számít ez? A hétköznapok során jellemzen nem, pixelfetisiszta nagyítózós júzereknek viszont igen. Akárhogyan is, a 9-1-es képpontösszevonással dolgozó algoritmus az alapbeállítás 12 megapixeles felvételeket eredményezve, az ultranagy méretű fotók opcióját a menüből kell előtúrni. A széleslátó is gyengébb, ezúttal 8 megapixelünk van 119 fokos látószöggel (13 megapixelt és 123 fokos látószöget kínál a Mi 11), az 5 megapixeles makró viszont ugyanaz. Iszonyú jó fotótémáink voltak most, szóval elkezdem önteni a képeket, balrók jobbra haladva 108 megapixel, 12 megapixel, kétszeres digitális zoom és ultraszéles sorrendben jönnek az alkotások, nappali környezetben:

Azt szoktuk mondani, hogy teljes felbontásban általában nincs értelme fotózni, de az a helyzet, hogy ha jók a fényviszonyok, akkor a 108 megapixeles fotókba tényleg bele lehet nagyítani és rengeteg részletet rögzít a szenzor. Persze nem tökéletes a vonalélesség, de még így is lehet találni egy csomó olyan részletet, amit a 12 megapixelre lecsökkentett méretű fotón hiába keresünk. És igazság szerint még a kétszeres digitális zoomot használva sem kapunk annyi részletet, mintha a 108 megapixeles fotóból vágnánk ki a vonatkozó részt. Érdekes, hogy a Mi 11-hez képest mennyire más az eredmény, az 27 megapixelen (4-1-es képpontösszevonással) brillírozott, emez viszont 12 megapixelen dolgozik alapesetben, ezért látványosabb az eltérés a 108 megapixeles képekhez képest. Ehhez képest viszont csalódást kelt a 8 megapixeles ultraszéles modul, ami maximum középszintű teljesítményt nyújt alacsony felbontással és esetleges vonalélességgel, erős zajszűréssel, inkább csak a közösségi médiához jó hangulatképek kapcsán.

A fenti képek már éjszakai módban készültek, amit a főkamera 12 megapixeles felbontása és az ultraszéles modul használata mellett lehet igénybe venni. A nagylátót nem érdemes éjjel erőltetni még a dedikált hosszú expozíciós módot bekapcsolva sem, de a főkamera hoz egy vállalhatóbb szintet, de itt már bőven vannak részlethiányok, elmosódások, aminek az is lehet az oka, hogy OIS nincs egyik szenzor mögött sem, pusztán az algoritmus próbálja a kézremegésekből fakadó bemozdulásokat szoftveresen kompenzálni. Makrót (lenti fotók) fix távolságból lőhetünk, az 5 megapixeles felbontás elég, de az autofókusz jól jönne, mert így csak akkor lesz oké a végeredmény, ha pont eltaláljuk a megfelelő távolságot a témától.

Az előlapi kamera 20 megapixeles felbontást kínál, egész korrekt, ilyen képeket készít. Videózni is tudunk vele, akár 60 fps-sel 1080p felbontás mellett, van valami elektronikus stabilizáció is a rendszerben, mert mozgás közben is relatív stabil marad a kép. A rögzített hang is rendben van, a dinamikatartomány is korrekt, szóval simán lehet vele önvideókat készíteni, akár esti környezetben is, ha van valamennyi mesterséges megvilágítás:


A hátlapi szett továbbra is azzal az érthetetlen korlátozással rendelkezik, hogy menet közben nem tudunk az ultraszéles és a normál kamera között váltani. Ez akkor teljesen érthető, ha az elérhető legnagyobb, 8K felbontást választjuk, mert erre nem képes a nagylátó, viszont ilyenkor a stabilizáció megszűnik, ezért ez egy meglehetősen felesleges képesség, nem érdemes szórakozni vele, mert remegős lesz az eredmény, meg aztán nehéz is olyan eszközt találni, amin 8K videó lejátszása megoldható. A rend kedvéért egy nappali és egy esti 8K felvételt mutatunk:


Sokkal jobban járunk, ha a 4K@30fps módot választjuk, ebben már van elektronikus stabilizáció, ami nappal kifejezetten jól működik, este viszont hullámzik a kép, ha mozgunk a készülékkel videózás közben. A kontrasztarányra és az élességre nincs panasz, korrekt teljesítményt kapunk nappali fények esetén. Van egy AI mód is, ami FHD és 30 fps mellett opció, de istenbizony nem találtam látható eltérést.



Az ultraszéles modul láthatóan gyengébb videózás kapcsán is, kevésbé élesek a részletek és maximum Full HD a felbontás, viszont kétségtelenül stabil az eredmény még akkor is, ha az ember dinamikusan közlekedik. Este viszont tényleg nem érdemes a nagylátót használni, szétesik a kép teljesen, de általánosságban is az a helyzet, hogy a sötétben történő videózás nem erőssége a mobilnak, mert egyszerűen ugrál a fókusz az EIS miatt.


A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés