VW eGolf vs. Nissan Leaf (2018)

Összehasonlítottuk a kompakt kategória két legismertebb, tisztán elektromos modelljét. Hasonló áron, hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek, mégis nagyon mások.

Hirdetés

Méretek

Ha egymás mellé állítjuk a két kocsit, akkor egészen eltérő karaktereket látunk. Az eGolf az egy Golf, akkora, úgy néz ki, belülről is olyan. A Leaf pedig egy tök más világ, nincs benzinmotoros párja, kifejezetten az elektromos hajtás köré építették, ami teljesen más eredményt hozott. Egyrészt több mint 20 centivel hosszabb és 9 centivel magasabb (a szélességük megegyezik), emiatt valóban tágasabb, nyilván számolgathatnánk a légköbmétereket, de igazából be kell ülni ahhoz, hogy érezzük az eltéréseket és itt nem biztos, hogy mindenkinél a Leaf jön ki nyertesen, annak ellenére sem, hogy némiképp nagyobb a hátsó lábtér (de az eGolfban is elfér egymás mögött két, 180 centi magas ember). Viszont a Leaf elöl több teret hagy a fejnek, az eGolfban már 185 centi felett súrolhatja a zselézett hajunk a kárpitot, hátul viszont a Leaf ülései sokkal meredekebbek és magasabbak, amitől picit úgy érzi magát az ember, mintha egy kipárnázott sámlin ülne, lévén közben az ülések roppant süppedősek.

A nagy eltérés még hátrébb keresendő, a Leaf csomagterének mérete és alakja köröket ver a Volkswagen kínálatára, mélyebb, hosszabb az üreg, bár a perem kissé magasan van, ha egy húzósabb bőröndöt felküzdünk az ajtónyílásig, akkor az onnan jól be is fog zuhanni a csomagtérbe. Az eGolf kétszintes poggyászteret kínál, aminek az alsó ürege csak 70 literes és ide szórja az ember az összes apróságot, plusz a töltőkábeleket, a Leafnél a zsinórokat be lehet hajtogatni az oldalsó hálós zsebekbe, ami tök praktikus, mert nem kell kirámolni a dolgokat, hogy hozzáférjünk. Nyilván az eGolfnál sem kötelező alulra tenni ezeket, de a normál részen nincs nekik kialakított helyük.


[+]

A Volkswagen 341 literes csomagtere a 60:40 arányban dönthető ülésekkel 1231 literesre növelhető, a Leaf 435 litert kínál, itt 1176 literesre lehet ezt tágítani. Az üléspozíció mindenképpen magasabb a Leafben, elöl és hátul is, az eGolf viszont pont olyan, mint akármelyik Golf. Kilátni hátra a Leafből kicsit nehezebb, de ezen a körkamerás rendszer természetesen segít (plusz egy bizonyos felszereltség felett magától be is parkol az autó párhuzamos és merőleges irányultságú helyekre is). A két autó tömege nagyjából másfél tonna körül mozog, a Golfnál ugyebár létezik hagyományos változat is, így kábé azt lehet mondani, hogy az elektromos hajtás (főleg az akkumulátorok miatt) 300 kg többletet jelent.


[+]

Az akkumulátorokat kicsit másképp helyezték el a két autóban, nyilván a németeknek jobban meg volt kötve a kezük, hiszen egy meglévő kocsiba kellett ezt elhelyezniük. Az eGolfban az ülések alá tették ezeket (az elsők és a hátsók alá is), a Nissannal is hasonló az elv, de ott az ülések között, a padlólemezben is vannak cellák, hiszen nekik nagyobb volt a mozgásterük, lévén a hajtáshoz tervezték az autót és nem fordítva. Ez viszont mindkét esetben az jelenti, hogy a súlypont alulra került, ami igazából jót tesz az útfekvésnek és valamelyest a kanyartulajdonságoknak is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • A VW Golf VII fedélzeti rendszere

    Egy eGolfban és egy GTE-ben is tesztelhettük a megújult, akár érintés nélkül is működő fedélzeti rendszert, amely sok szempontból szinte közel hibátlan, de itt-ott még csiszolni kéne.

Hirdetés