Hardver, szoftver, multimédia
Ugyanaz a 4 nm-es Snapdragon 6 Gen 1, amely a 100 rugós T Phone 2 Próban kicsit vérszegény négy 2,2 GHz-es Cortex-A78 és négy 1,8 GHz-es Cortex-A55 processzormagjával, kifejezetten versenyképes az alapmodellben 60 ezerért. A rendszer dadogásmentesen fut és az alkalmazáskezelés is fürge 6 GB RAM-mal, illetve 128 GB-os, bővíthető UFS tárolóval, ahogy az egyszerűbb 3D-s játékok is élvezhetően és melegedés nélkül futnak – remek az Adreno 710 99,4%-os stabilitása terhelés alatt. A Genshin Impact és a komolyabb címek persze már dadognak, de hát sok pénzt kell ráfizetni a jóval erősebb gaming vasra.
Hirdetés
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | T Phone 2 5G | ZTE Blade V50 Design 5G | Samsung Galaxy A05s | Redmi Note 12 Pro 5G | TCL 40 NxtPaper 5G | Motorola Moto G84 |
Rendszerchip | Snapdragon 6 Gen 1 | Unisoc T760 | Snapdragon 680 4G | Dimensity 1080 | Dimensity 6020 | Snapdragon 695 |
AnTuTu 10.x | 521 380 pont | 398 366 pont | 314 635 pont | n/a | 350 803 pont | 459 567 pont |
Geekbench 5 (single/multi) | 732 / 2721 pont | 547 / 2144 pont | 388 / 1655 pont | 949 / 2451 pont | 543 / 1678 pont | 674 / 1835 pont |
Geekbench 6 (single/multi) | 952 / 2767 pont | 743 / 2189 pont | 417 / 1430 pont | n/a | 723 / 2020 pont | 914 / 2055 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 20 fps | 14 fps | 7,1 fps | 21 fps | 11 fps | 17 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 24 fps | 17 fps | 8,1 fps | 26 fps | 6,3 fps | 20 fps |
GFXBench Man. onscreen | 55 fps | 43 fps | 20 fps | 58 fps | 30 fps | 42 fps |
GFXBench Man. offscreen | 62 fps | 48 fps | 22 fps | 66 fps | 17 fps | 47 fps |
A Telekom nem nyúlt bele a vegytiszta Android 14 logikájába vagy töltötte meg a tárolót reklámokkal és bloatware-rel, úgyhogy olyan szerény az alkalmazáskínálat a Google és a szokásos alapszoftverek mellett, hogy még az operátori app sem lett előtelepítve. Ehelyett a megfelelő magyarítás, a jófajta optimalizálás, a hatékony gesztusvezérlés és a kellemes terméktámogatás van fókuszban: a T Phone 2 megkapja az Android 15 és 16-ot, a három évig érkező, havi biztonsági javítások után pedig még két évig negyedévente kapunk efféle csomagokat, ami ennyiért ritka hosszú támogatás.
Az előlapra 8 megapixeles kamera került korrekt részletességgel és közepes dinamikával (f/2, fixfókusz), egy szelfi és egy 1080p önvideó), a hátlapra pedig 50 megapixeles szenzor (1/2,4”, f/1,8, 25 mm, PDAF). A teljes felbontás itt tekinthető meg, ám szűk dinamikával jobb nem használni, az átlagsebességgel induló szoftverben inkább az automata HDR és a profi mód a jó, DNG RAW mentés nélkül. Az egyik segédkamera ilyen 2 megapixeles makrókat lő, a másik pedig így segít be a portrémódba – a fókuszhiba a főkamera sara.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A 12,5 megapixelre binnelt képek a kissé hűvös színek ellenére kellemesek nappal jó részletességgel, csak a zajszűrést és a túlélesítést vitték túlzásba. Nagyobb gond a túlexponálás és a HDR-rel is közepes dinamika, vesd össze a kiégett felhőket egy véletlenszerűen telepített Google Kamera fotóval ugyanezzel a telefonnal (egy példa). Maradt tehát kiaknázatlan minőség a gyártói algoritmusban, de így is jobbak a képek a belépőszintű átlagnál. Este az éjjeli móddal érdemes fényképezni, ilyenkor fókuszhiba és bemozdulás előfordulhat, a középszerű részletességhez viszont előnyös dinamika és expozíció tartozik.
1440p, vagyis QHD a videós plafon elektronikus képstabilizálással, amely statikus téma esetében ügyesen küszöböli ki a remegéseket, ám mozgás és forgás közben darabosan jár el. Sajnos a sztereó hang túl lett szűrve (lásd az esti példát), viszont a sztereó hangszórópár roppant erényes 100%-on. Mondjuk elég éles és dobozos is, hogy azonnal levegyük 80% alá, és ott is inkább csak átlagos a minőség. De azért a két csatorna éppúgy jól jön, mint a tiszta minőséget biztosító jack kimenet, videós oldalról pedig nem csak a Widevine L1 CDM védelem van meg, helyből a 4K 60 FPS HDR klip is gond nélkül futott.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!