Sony Xperia XZ3 - egy lencséből főzelék?

Gyönyörű lett az új Xperia, amely pont annyi kávát tartott meg, hogy a kitűnő P-OLED panel két oldaláról minőségi sztereó hang szóljon. De csak egy kamera van hátul, ami a trendek ellen megy.

Hirdetés

Kamerák, multimédia

Nemcsak rendszermemóriában, kamerában is visszalépett az Xperia XZ3: nem kapta meg sem az XZ2 Premium monokróm másodkameráját (aminél egyébként praktikusabb lett volna egy teleobjektíves), sem hátlapi portrémódját, ahogy frissebb és nagyobb fényerejű, f/1,8-as rekeszértékű optikáját sem. Így visszatért az XZ2 hátlapján magányoskodó Motion Eye kamera, 1/2,3 hüvelykes Exmor RS képérzékelővel, elektronikus stabilizálással, prediktív hibrid autofókusszal, lézeres rásegítéssel, f/2-es rekeszértékű optikával és RGB színszenzorral. Nincs optikai képstabilizálás, maradt viszont a mindig hasznos, kétlépcsős exponáló gomb, amellyel villámgyors a autofókusz nappal, picit pontatlanabb és lomhább éjszaka. Az érintőfókuszálás még mindig lassabb az automatánál vagy a dual pixel riválisokkal összevetve, de azért megfelelően a makrótémára irányítható.


[+]

A szoftver maradt a régi, ugyebár monokróm és hátlapi portrémód nélkül, viszont a 13 megapixeles, előlapi modulhoz elérhető háttérelmosás, az alábbi eredménnyel. Itt pedig egy elmosás nélküli szelfi tekinthető meg, egyébként megfelelő mennyiségű részlettel. Az automatika hatékonyan vált normál és HDR mód között a hátlapi kamera esetében, kézi módban pedig a fókusz, a záridő (1 mp-ig), az érzékenység (ISO12800-ig), az expozíció és a fehéregyensúly szabályozható. Nincs DNG RAW mentés, és ugyanez a camera2 API-s appokkal sem érhető el. Lőhető még panoráma, megvannak a szokásos AR-bohóckodások, a 3D szkennelés, elérhető a Google Lens tárgyelismerés, akadnak effektek és hang is menthető a fotók mellé.


[+]

Nappal minőségi fotók lőhetők az automatikával, a villámgyorsan rögzülő HDR képek pedig csak minimális részletveszteséggel növelik a dinamikát. A fehéregyensúly és az expozíció megbízható, és középen sok részlet rögzül (kézi módban kicsivel több, lásd a piros tetős ház részleteit). A szélek felé azért felüti a fejét a szokásos elmosódás, csak a korábbi éveknél kevésbé hangsúlyosan. Láthatóan jókora szoftveres élesítést bevet a rendszer, némi zajmentesítéssel egybekötve. A makrókra jutó részletekkel sincs gond, naplemente után viszont az XZ2 Premium jobb fényerejű optikája némileg előnyösebb képeket szül. Az XZ3 részletgazdagsága ilyenkor persze nem rossz, csak szükség van a szoftveres élesítésre, plusz zajból is több akad a magasabb érzékenység miatt. Optikai stabilizálás nélkül, 1/8 másodpercnél hosszabb záridőt nélkül nehéz kézből megtartani.

Videót legfeljebb 4K-ban lehet felvenni 30 FPS-sel, tűéles képpel, viszont mozgás közben láthatóan kevés elektronikus stabilizálással, optikai meg ugye nincs. A hangminőség korrekt és tiszta, bár valamennyi zajszűrés lefülelhető. Elég szeles nap volt, így ez is bezavart.

A 1080p-s klipek séta közben kiegyensúlyozottabbak az EIS-nek köszönhetően, még ha gyengébb is a vonalélességük. HDR klipet is lehet lőni akár 4K-ban, nagyobb dinamikaátfogással, viszont mivel 24 FPS-es a rögzítés 30 helyett, a felvétel darabosabb, és magán az XZ3-on és egyéb eszközön is fakóbb. Az elődökkel lőtt, 960 FPS-es lassított felvételek itt kukkanthatók meg, akár 1080p-ben.

A Play Zene mellett a Sony lejátszója is felkerült, ami előadók, albumok, számok, műfajok és listák szerint rendszerezi a fájlokat, a FLAC és WMA kiterjesztésűeket is meghajtva. Akadnak widgetek, a szoftver letölt albumborítót, elérhető hangszínszabályzó, hangzásjavítás, ClearAudio+ néven a hangminőség optimalizálása és dinamikus normalizáció. Az FM-rádió kimaradt.


[+]

Az utóbbi kettő a remek sztereó hangszóró erejét is meg tudja tolni, ami tisztábban, szebben és több mély hanggal szól a hasonlóan erélyes, ám csalódást keltő XZ2 Premiummal összevetve. Piros pont, hogy a beszélgetési hangszóró is kellően hangos, a másik pedig az előlap, és nem a keret alján van, és ujj nem takarja el. A Sony úgy faragott a kávákból, hogy az nem ment a hangszórók rovására, bár a jack portot akár egy elnézéskérés közepette visszahozhatták volna. Főleg, amikor 3,5 milliméteres csatlakozású a nem túl minőségi, dobozolt headset. Az átalakítóval persze tiszta, részletes, dinamikus és kellően hangos zene áramlik a jobbfajta fejhallgatókra, csúcskategóriás a produktum. A Sony nyilván hangsúlyozza a vezetékmentes zenehallgatást LDAC, aptX és aptX HD támogatás mellett, sok BT-fülese és fejhallgatója van, nem is rosszak.


[+]

A videolejátszó 4K / 60 FPS-ig meghajtja a támogatott formátumokat (melyek listáját egy VLC telepítése teszi kompletté), az LG HDR10 kódolású klipje sem kottyan meg neki. A rendszer ráadásul HDR-re konvertálja a nem ilyen fajta klipeket, bár ez általában a telítettség és a fényerő megtolását jelenti csak, nyugodtan kikapcsolható a nélküle is színes és fényes QHD+ P-OLED panelen. A Netflix, a Prime Video vagy a YouTube HDR videói ugyanis alapból döbbenetesen jól néznek ki, a natív szoftverrel pedig könnyen kitölthető az egész, 18:9 arányú lépernyő. A tökéletes feketék mellé kellően világos fehérek tartoznak, plusz ugye jófajta sztereó hang. Mindez még dinamikus rezgésfunkcióval is megtoldható, bár ez szerintem inkább játék közben hasznos, és csak annak, aki szerezi a force feedback visszajelzéseket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés