Peugeot e-Rifter menetpróba

Ökoanyu bevásárló és gyerekcipelő gépkocsija lett a villanyosított Rifterből, amiből a francia márka már nem is csinál belsőégésű verziót. Ezzel viszont ugrott a családi utazóautó szerepkör.

Hirdetés

Forma és tágasság

Az egyterűek eltűnése óta ez a legjobb forma, ha a helykihasználás a fő szempont. Nálunk a rövidebb e-Rifter járt, de 4,4 méteres hosszban hét ülést nem nagyon kínál más konstrukció, igaz, ilyenkor kvázi nulla lesz a csomagtér mérete (a gyártó szerint 65 liter, de ez arra elég, hogy egy-két A3-as mappát betegyünk). A két hátsó ülés nem kötelező opció, no meg ki is lehet őket venni, a középső üléssor pedig síkba dönthető, így két személy mögött igazi IKEA-autó keletkezik, amiben a kredencet is el lehet szállítani. Öt személlyel 571 literünk adódik, két személlyel pedig 1414 liter.


[+]

Ajtóból összesen öt van, a két elsőt nem kell magyarázni. A hátsó két tolóajtó viszont roppant praktikus, ha egy bevásárlóközpontos parkolóházban állva akar kiszállni a kosárcsapat, persze ehhez azt is érdemes tudni, hogy a hátsó két ülésen azért relatív kucorgós lesz az élmény magasabb embereknek, de 160-170 centis mérettel még középtávon is jók vagyunk. A hátsó ajtó kapcsán viszont felmerülhet, hogy miért nem inkább két oldalra nyílik, mint egy szekrény, mert egy hatalmas felületet hajtunk föl, tehát nem csak annyi hely fog kelleni hátrafelé, hogy maga az ajtó elférjen, de mögé is kell tudjunk állni, mert oldalról irtó nehéz emelgetni. Ezen segíthet, hogy csak az üveg is nyitható, ha pusztán arról van szó, hogy egy retikült még be kéne dobni hátra.


[+]

Beülve a tágasság érzése — főleg elöl — fokozódik. Egyrészt magasan ülünk, még az ilyen-olyan divat-crossoverek felett is ellátni. Ebből viszont az is fakad, hogy van némi furgonos-teherautós életérzés vezetés közben, mert bár a Peugeot ebbe a modellbe is belefabrikálta a minikormányt, ami felett átnézve látjuk a műszerfal helyén világító kijelzőt, de ettől még a testtartásunk inkább kisteherautós. Ugyanakkor viszont remek a kilátás, óriásiak az oldalsó tükrök, a fejtér kvázi cilinderes viseletet is engedélyez, plusz rengeteg odabent a pakolóhely. A két első ülés közötti tároló két részes, olyan mély, hogy komoly turkálás veszi kezdetét, ha mondjuk egy kulccsomó ide bezuhan.


[+]

Viszont, nos, hát azért a beltér nem a prémium anyaghasználat csimborasszója, jellemzően kopogós, kemény plasztik határolja a környezetünket, itt-ott némi zongoralakkal. Az ergonómia rendben van, mert a klíma irányítását nem erőltették bele a fedélzeti rendszerbe, viszont a tabletszerűen a műszerfalból kinövő központi kijelző előlapjára tenni az egyetlen USB-A csatlakozót nagyon 2000-es évek. Vezeték nélküli töltési lehetőség, Type-C nincs, a telefonnak pedig nincs dedikált helye sehol. Annak ellenére, hogy relatív jól látni hátra, a tolatókamerára fogunk sokszor hagyatkozni, ami csak szimulált 360 fokos nézetet nyújt (vagyis csak ott rajzolja ki a környezetet, ahol már jártunk), ráadásul kicsit oldalra van csúszva, szóval még ezzel sem tökéletes a navigációs segítség.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Opel Vivaro-e menetpróba

    Ez itt az akár-furgon, sokat ígér, de nem tud mindent betartani. Ettől még így is a leghosszabb hatótávú dobozosok egyike.

  • Opel Mokka-e menetpróba

    Zseniális formaterv, otthonos és praktikus belső tér, potens villanyhajtás, de vajon megőrizte márkajellegét a PSA-s befolyással az Opel? Szerintünk igen!

  • Peugeot e-208 menetpróba

    Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.