Panasonic Strada - ígéret marad

Hirdetés

Belső

A 275 grammos csöppséget egy 400 MHz-es (valószínűleg Samsung) processzor hajtja, amit testvériesen elosztott 128 MB ROM és 128 MB RAM támogat. A sebességgel tehát nem lehet gond. Gondoltam én. Sajnos a második amatőr hiba itt jött elő: a Strada dög lassú. Ráadásul a kijelző, amely egyébként még napon is egészen jól teljesít, valahogy nem szereti a kapkodást, ha gyorsan tapicskoltam, nem volt hajlandó működni, csak ha nyugdíjas módjára jó hosszan "lenyomtam" a kijelzőn megjelenő ikonokat. Érthetetlenül lassú a menü is, pedig nem lenne rá oka. Biztos akartam lenni benne, hogy nem bennem van a hiba, és elővettem következő tesztalanyomat, annak a sebességével nem volt gond. Hogy mi volt az? Pár nap és elárulom. Megfejtéseket a kiadóba kérem, a fődíj egy hangszóró a hatvanas évekből, ha addig el nem viszi valaki. :-)

Panasonic Strada

Panasonic Strada

A harmadik számú amatőr hiba (legalábbis a magyar vásárlók szemszögéből) a PNA-n futó alkalmazás megválasztása: Navigon (NAVTEQ) programja fut a kütyün, ami sajnos sem grafikában, sem pedig tudásban nem veszi fel a versenyt az iGO-val, de azt kell mondanom, még a Garmin is porba alázza szerencsétlent. Egyrészt a magyar térkép finoman szólva elnagyolt, úgy is mondhatnám, a lényegre koncentrál. Az hogy pl egy M9-es autópálya már lassan két éve létezik, számára lényegtelen. Nagyon örülünk viszont az 1,7 milliós POI adatbázisnak, feltéve, hogy ki tudjuk hámozni a kusza menüből őket. A grafikai megjelenítés pedig talán még a Garmin-nál is puritánabb, igaz, van 3D-s megjelenítés. A program szerint ugyan Magyarországon nincsenek épületek, de ez ne zavarjon minket. A dobozon nagy képekkel hirdeti magát a Colosseum, meg a párizsi diadalív, azok már rajta vannak. Mint kiderült, rettenetes 200 darabos épületadatbázissal rendelkezik.

Panasonic Strada

Panasonic Strada

Panasonic Strada

A tervezési algoritmussal különösebb gondom nem volt, a hangnavigáció azonban két ponton volt vicces. Egyrészt a női hang olyanokat mond, hogy "200 méter múlva eléri a célját" (honnan tudta?), vagy például sebességtúllépésnél hogy "Vigyázat!" - na ez jól megijesztett. A félelmetes hangszóró messze nem szól akkorát, mint amit kinéztem belőle. Jópofa viszont, hogy a POI-k nemcsak megjelennek a térképen, de pl. benzinkutaknál jelzi a társaság nevét is, megkönnyítve a kútkeresést. A navigációt állítólag sáv-asszisztencia segíti, aminek segítségével tudhatjuk, melyik sávban haladjunk a sok közül. Itt is belefutottam a nagyvonalúság hibájába: a kétszer 3 sávos Szentendrei út (a Flóriánnál) szerinte nem elég széles ahhoz, hogy kelljen a segítsége. Cserében viszont hangnavigációval is irányíthatjuk, ha elolvasva az 500 oldalas kézikönyvet, elsajátítjuk a kezelését (pedig mindenhol azt hirdeti magáról, hogy mennyire egyszerű kezelni).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés