Hardver, ColorOS 2.0
Hardveres specifikációk terén nem panaszkodhat a kütyü, ugyanis megörökölte az R5-től a 64-bites Qualcomm Snapdragon 615 lapkakészletet, amihez 28 nanométeres csíkszélességű, nyolcmagos Cortex-A53 processzor tartozik, ezek közül a négy erősebbik mag 1,5 GHz-en, a négy gyengébbik pedig 1 GHz-en pörög. A grafikus feladatokat az Adreno 405 végzi, az elődhöz képest fontos eltérés azonban, hogy 2 gigabájt RAM helyett 3 került bele, a 16 gigabájtnyi belső tárolóegység helyére pedig 32 gigabájtos került, ez utóbbiból körülbelül 26-ot használhatunk fel szabadon.
Teljesítmény-teszt | ||||
---|---|---|---|---|
Benchmark | Oppo R5s | Huawei P8 Lite | ZTE Blade S6 | Sony Xperia M4 Aqua |
Rendszerchip | Snapdragon 615 | HiSilicon Kirin 620 | Snapdragon 615 | Snapdragon 615 |
AnTuTu Benchmark 5.x | 30612 pont | 32106 pont | 34118 pont | 37241 pont |
Vellamo Browser | 2486 pont | 2274 pont | 2231 pont | 2376 pont |
Vellamo Metal | 1026 pont | 1086 pont | 975 pont | 948 pont |
Geekbench 3 (single) | 678 pont | 586 pont | 660 pont | 648 pont |
Geekbench 3 (multi) | 2471 pont | 2556 pont | 2390 pont | 2540 pont |
GFXBench Man. onscreen | 5,8 fps | nem indult el | 12 fps | 12,1 fps |
GFXBench Man. offscreen | 5,8 fps | nem indult el | 5,8 fps | 5,8 fps |
GFXBench T-Rex onscreen | 15 fps | 16 fps | 24 fps | 25,3 fps |
GFXBench T-Rex offscreen | 15 fps | 10 fps | 15 fps | 15,5 fps |
A teljesítményteszteken egyáltalán nem szerepelt rosszul tesztünk alanya, a mindennapi használatban viszont sajnos előfordulnak akadozások, néhány másodperces várakozások, amiket alapvetően nem vártunk volna tőle. Ezek a problémák minden valószínűség szerint a gyengécske optimalizálásra vezethetők vissza, mivel a hardverigényesebb játékok nagy része is elég jó képkockasebességgel fut átlagos grafikai beállítások mellett. Melegedés csak komolyabb terhelés hatására alakul ki, a vékony, fém készülékház ellenére elég jól megoldották a hőelvezetést.
Szoftverek tekintetében semmilyen szempontból nem kapjuk a legfrissebbet, az Android 4.4.4 KitKat alapjaira épülő ColorOS 2.0 már kicsit elavultnak tűnik annak tükrében, hogy a Lollipop tavaly novemberben jelent meg, valamint a ColorOS-ből is hónapok óta velünk van már a 2.1-es verzió. A rendszer egyébként sok érdekes funkciót és egyedi, témázható kezelőfelületet rejt magában, ez utóbbihoz tartozik egy Téma áruház is, ahonnan jellemzően ingyenesen tölthetünk le különböző megjelenéseket.
Hagyományos értelemben vett főmenü nincs, minden alkalmazás a kezdőképernyők valamelyikén található meg. A megjelenítő alatti három érintőgomb közül a baloldali menügombként funkcionál, hosszan nyomva láthatjuk az aktuálisan futó alkalmazások listáját. A fentről lehúzható értesítési felület is egyedi, 15 gyorskapcsoló, egy fényerőállító csúszka, illetve az aktuális értesítéseink találhatók rajta. A gyári klaviatúra Swype, aminek egyediségeit elsajátítva villámgyorsan gépelhetünk, de a hagyományos pötyögős módszerrel is használható.
Az ikonok között megtaláljuk a Memória tisztítása névre hallgatót, alapesetben körülbelül 2 gigabájtnyi RAM marad szabadon. Az Oppo rengeteg gesztusvezérlési funkciót helyezett el az R5s-ben kikapcsolt kijelző esetén, betűket rajzolva a megjelenítőre tudunk aktiválni bizonyos funkciókat, illetve a dupla koppintásos felébresztés is működik. Bekapcsolt kijelző esetén is számos hasonlóval találkozunk, három ujjas csíptetéssel a kamerát indíthatjuk el, három ujj lehúzásával pedig képernyőfelvételt készíthetünk. Ha a kijelző fölötti távolságérzékelő szenzort eltakarjuk, akkor a mobil feltételezi, hogy a zsebünkben vagy a táskánkban lapul, ezért biztonsági okokból nem oldhatjuk fel.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!