Bevezető
Három év alatt kétségtelenül letette a névjegyét a Carl Pei és Peter Lau által alapította OnePlus a piacon, bár nem mindig volt kerek a történet. Késések, szoftvergondok, összetűzés a Cyanogennel és a meghívásos rendszer mizériái csak néhány a gyermekbetegségek közül, aki viszont hozzájutott valamelyik flagship killer szalagcímmel hirdetett OP mobilhoz, kedvező áron kapott időtálló felszereltséget. A külcsín és belbecs generációról generációra fejlődött, ennyiből hiteles a másik, never settle szlogen, a OnePlus X személyében pedig egy még kedvezőbb árú termék is bemutatkozott. Én viszont a OnePlus 3-tól éreztem először hitelesnek a csúcsmobil gyilkos brand szöveget, mert ott aztán tényleg majdnem minden összejött.
Régi-új ismerős: a OnePlus 3T (képernyővel felfele) pont olyan, mint a OnePlus 3 [+]
Mutatós dizájn, remek összeszerelés, hasznos extrákkal felvértezett, ám vegytiszta Android, jófajta kamera és veszettül gyors Dash töltés. A 125 ezer forintos alapár, a két SIM foglalat és a B20 a fentiekkel együtt verhetetlenné tette a ketyerét a csúcskategória alsó szegmensében, és akkor a 6 gigabájt RAM-ról vagy a 64 gigabájtos tárolóról még nem is beszéltem, máshol az ilyesmi elérhetetlen vagy tekintélyes a felára. Azért bugok is maradtak a gépezetben, például a szigorú RAM-kezelés vagy a videofelvételek túlszűrt hangja, ezeket viszont példaszerűen javította a OnePlus, még ha itt-ott új kellemetlenségek meg is jelentek.
Az 5,5 hüvelykes képátló és a FHD felbontás is a régi [+]
Úgy beszélek a fenti néptelefonról, mintha egy régmúlt készülék szellemét idézném meg, pedig az 5,5 hüvelykes phablet fél éves sincs, és máris itt a folytatása. Pontosabban a ráncfelvarrása. Nem mintha sok minden indokolta volna a gyors váltást, mindenesetre, ha már a Snapdragon 821 az év vége androidos slágere, gyorsan bedobta azt a gyártó azt a T utótagú OnePlus 3-ba. Ha pedig a specifikáció kritikájaként fel lehetett hozni, hogy másnak ugyanekkora házba sikerült 3000 milliamperórásnál kövérebb telepet pakolni, a OnePlus is rájött ennek a titkára: a méretek maradtak, az akkumulátorkapacitás viszont 400 milliamperórával nőtt. Az előlapi kamera pedig 8 megapixellel 16-ra, a 3T ráadásul frissebb OxygenOS változatot futtat, bár még nem 7.0 Nougat alapút, ami bármelyik pillanatban befuthat.
Azért nem teljesen pozitív a változás: 40 euróval megugrott az alapár, úgyhogy az is vizsgálat alá kerül, hogy a változások megérik-e a felárat, bár 135 ezer forint környékén ideszállítva még így is szemtelenül jól hangzik a felhozatal, aki pedig a bővíthető tárhely hiánya miatt kesereg, további 40 euróért 128 gigabájtos 3T-t is hazavihet. Mivel lehetőségem volt hosszú hetekig használni a közös fotókon is megcsodálható elődöt, elmondom, én mit várok a 3T-től. Feltétlenül hosszabb üzemidőt, a OnePlus 3 középszerűen indított, a dolog a frissítésekkel észrevehetően javult, aztán sok-sok tucat Dash gyorstöltés után mintha kezdene a telep némileg fáradni. A videofelvételek képstabilizálásán is akad javítani való (a hátlapi kamera egyébként maradt ugyanaz, csak elvileg jobb lett az elektronikus rásegítés), és persze gyorsabb alkalmazásbetöltést is elviselnék – a 3T mindkettőre gyógyírt ígér.
Szemre a OnePlus 3 és csomagolása is lehetne, pedig a 3T és doboza pózol a lencsének [+]
A küllem mindenesetre maradt a régi, a doboz pedig olyannyira, hogy ha csak a fehér fedélbe süllyesztett 3-as számot nézem, fel se tűnne, hogy a 3T lapul benne, ez a jelzés csak oldalt szerepel a pakkon. A csomagolás tetejétől megszabadulva a szokásos OnePlus vörös belső villan elő a kissé sötétebb, fegyverszürke alaptelefonnal (van fakóarany is). Része a szettnek a már felragasztott és az elődjénél szélesebb kijelzővédő matrica, az 5V / 4A paraméterű Dash gyorstöltő, némi leírás, a SIM-tű és a piros USB-C kábel, ügyes kötegelővel. A OnePlus most is igyekszik a tesztelőket lekenyerezni: a külön megvásárolható kacatokból ellátogatott a szerkesztőségbe egy valódi fa hátlapi védőelem, egy OnePlus válltáska, egy OnePlus bicskatartó (meg kell ám védeni a 3T-t!), egy DashCharge póló és egy OnePlus szövetszatyor. Igen, a gyártó a divatra is rámegy, és miért ne – nem csak szolgáltatásokkal lehet vásárlói lojalitást nyerni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!