Kamerák, multimédia
8 megapixeles kamera virít az előlapon fixfókusszal, pár effekttel és elég gyenge eredményekkel. Hátul 16 megapixeles a főegység (PD-autofókusz, f/1,8-as blende, 27 mm fókusztávolság), 8 megapixeles az ultraszéles kamera (f/2,2, fixfókusz, 13 mm) és 5 megapixeles a mélységszenzor, ilyen rossz portrékat összehozva. A kamerakörben a közepes erejű LED villanó a negyedik tag. A szoftver gyorsan indul és nappal a fókusz is hamar megvan, viszont előre leszögezem: az alapból szűk dinamikatartomány miatt a HDR-t érdemes mindig bekapcsolva hagyni. Szerencsére elég sok beállítással variálni lehet kézi módban, a DNG RAW mentés pedig a főkamera mellett (katt) az ultraszéles egységhez is elérhető (példa itt).
Nagyon erősen indít a főkamera: remek az élesség és részletgazdaság, nem jelentős a szoftveres túlélesítés és a szélek is rendben. Kár, hogy HDR módban is csak átlagos a dinamikaátfogás, és a lencsék, illetve témák között előfordul fehéregyensúlyban és expozícióban is eltérés – igyekeztem a legjobban összeillőket kiválogatni. Az ultraszéles modul szerényebb képességű, szűkösebb dinamikával dolgozik és az ég környékén a színek sem mindig az igaziak, ám kapóra jön a kellően széles látótér.
A makrók kellően részletesek, csak megköszönik az érintőfókuszt, a naplementével a kamerarendszer ugyanakkor kezd nyugovóra térni. A főkamera ügyes zajszűréséből estére komoly elmosás kerekedik, és még így is fellelhető rengeteg túlélesített zaj. A fehéregyensúly mondjuk általában rendben. Az ultraszéles modul dinamikában, részletességben és színekben is aláhúzza: inkább nappal érdemes bevetni, az esti mód pedig (legalsó sor) csak kicsit tud mindezen javítani, és háromból két próbálkozás a hidegben jó eséllyel bemozdul.
4K a legnagyobb videofelbontás jófajta részletességgel és fehéregyensúllyal, ám ez a felbontás csak a főkamera esetében érhető el, bármiféle stabilizálás nélkül. Kiegyensúlyozottabbak a 1080p-s klipek, persze gyengébb vonalélességgel. A sztereó hang túlszűrve ugyan nincs, mégis van valami darabosság a felvételben, ami halk környezetben kellemetlen.
Az ultraszéles kamerára rögzítés közben nem lehet váltani, csak előtte, és 1080p az ilyen klipek korlátja. Cserébe látszólag némi elektronikus stabilizálás besegít, és valóban jóval szélesebb a látószög, úgyhogy ez a lencse videózáskor is kapóra jön. A szűkös dinamikatartomány ugyanakkor nyilvánvaló korlát.
A Play Zene az ismert formátumok többségét meghajtja, a WMA-t kivéve. Akad pár widget és egyszerű hangszínszabályzó, plusz FM-rádió is, fülest a 3,5 milliméteres portra dugva. A hangminőség korrekt, ha telefonhoz gyártott headsetet csatlakoztat az ember, bár a dobozban mellékeltnél nem nehéz jobbhoz hozzájutni. A monó hangszórót alul könnyű eltakarni, de ha nem teszi az ember, az átlagos erősséghez akkor is tompa, éles hangok társulnak, amelyek lejjebb halkítva sem válnak kerekké. A videók se robbannak le az IPS panelről, a feliratokhoz, az egzotikusabb kódolásokhoz és a teljes képernyő kitöltéséhez pedig jól jön egy VLC Player beszerzése a fapados Fotók ellenében. A 4K videók azért lejátszhatók, plusz adott a Widevine L1 CDM védelem.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!