Hirdetés

Mobilkommunikáció 2013

Hirdetés

Bevezető

Furcsa év volt az idei. Egyrészt azért, mert egyetlen olyan termék sem lépett piacra, amitől hasraesett volna a szakma vagy éppen a vásárlók, nem volt kiemelkedő innováció, nem volt semmi olyasmi, ami alapjaiban megrengette volna az iparágat. Azt hittük, hogy majd százával jönnek az okosórák, az okos szemüvegek és egyéb kiegészítők, de csak néhány ilyen termék lépett piacra, és azok is inkább puhatolózásnak foghatók fel. Látszik, hogy bár az ötlet megvan, a megvalósítás kapcsán még idő kell ahhoz, hogy ne nyűg, hanem ténylegesen értelmes eszköz váljék ezekből.

Ugyanakkor idén volt egy-két olyan esemény, ami azért eléggé megrengette a piacot. Szerintem mindenki arra gondol, amire mi is: a Microsoft megvette a Nokiát – persze nem egészen, csak a telefonos üzletágat, a fejlesztőket, a gyárakat, a licenszek használatának jogát, tehát kvázi mindent, ami ahhoz kell, hogy készülékeket gyártsanak – kivéve a márkanevet. Jelen információk szerint a Nokia név nem száll át a Microsoftra, de hogy meddig jönnek még az ismert finn logóval az új telefonok, azt nem lehet tudni, valószínűleg előbb-utóbb “lekopik” a Nokia név és marad a Lumia. Ha marad.

És persze nem csak a Nokia került bajba, más – komoly múlttal rendelkező – cégek is inkább vergődtek 2013-ban. Ilyen a Blackberry, amelyik az új, BB10-es rendszerrel sem tudta megváltani sem magát, sem a világot. Eladják, nem adják, feldarabolják és úgy adják el, de nem, de igen, miközben több milliárd dolláros készpénztartalékon ülnek. Nem lehet tudni, hogy ennek mi és milyen módon vet véget, vezetőcserék történtek, közben azért csak kitolták a Z30-at a gyárból. Ugyanilyen vergődés megy a HTC-nél is, a szűkös termékportfólió és a foggal-körömmel a prémium szinthez való ragaszkodás az eladások drámai csökkenését eredményezte, Tajvanon sokaknak fő mostanában a feje.

Mindezek közben az Apple, a Samsung és a Google szárnyal, magára talált az LG, újra létezik a Motorola, feltörekvőben vannak a kínai cégek, szintet lépett a Huawei, európai megjelenéssel riogat a Lenovo, dolgoznak a ZTE-nél is serényen, talán soha nem látott magasságokban van az Alcatel. És közben ezerszámra ontják a kínai gyárak azokat a termékeket, amelyeket sok-sok kicsi, nemrég alakult cég emblémáztat és terít az öreg kontinensen, konkurenciát állítva a nagyoknak. Biztosak vagyunk benne, hogy ez jövőre is így lesz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés