Megújult a djuice

Hirdetés

Tarifa és készülékajánlatok

Az első oldalon található reklámfilm megtekintése után az embernek az az érzése támadt, hogy a djuice a tarifák kapcsán feltalálta a spanyol viaszt, pedig nem. Annyit csináltak, hogy egyszerűsítették és egységesítették a tarifákat, amit lássuk be, más szolgáltató is megcsinált már, csak a djuice árban alájuk ment. Persze üdvözöljük a lépést, hiszen sok szolgáltató tényleg túlbonyolított tarifarendszerrel szivatja a saját ügyfeleit, de a sajtótájékoztatón elhangzott, nyugat-európai országokhoz hasonlított árazástól azért még így is nagyon messze vagyunk. A szolgáltatásoknál sincs nagy varázslat, annyi történt, hogy a djuice korrektül felmérte a fiatalok igényeit, majd ezek alapján alakította ki a kínálatot. Ez nem jófejség, hanem egy okos üzleti lépés, a kommunikációt tehát egy kicsit túlzónak érezzük ezzel kapcsolatban.


Így fognak kinézni a djuice cafék

A leginkább promótált tarifa a pre-paid konstrukcióban üzemelő kártyás 29, mely tényleg jól áttekinthető: mindig, mindenhova 29 forint/percért telefonálhatunk, az SMS is 29 forint. A számlázás sajnos percalapú, a sajtótájékoztatón rá is kérdeztem a dologra, Biró Balázs pedig azt mondta, hogy próbálták, de ezt nem tudták kiverni a Telenorból - itt azért látszik, hogy a kezük némileg meg van kötve. A többi csomag már előfizetéses, a legérdekesebb talán a djuice myVIP, melyet akkor vehetünk igénybe, ha aktív myVIP felhasználók vagyunk (aki nem ismeri, annak elmondom, hogy ez egy népszerű közösségi oldal, hasonló, mint az iwiw). Az ilyen kártyával rendelkezők egymás között ingyen beszélhetnek, a hívás/SMS mindig 25 forint, a havi előfizetési díj 3600 forint, mely teljes egészében lebeszélhető. A számlás 20 előfizetéses konstrukciónál a percdíj és az SMS ára 20 forint, a lebeszélhető havidíj 2500 forint. A hálónbelül 9-nél hálózaton belül 9, hálózaton kívül 27 forintért beszélhetünk, az SMS szintén 27 forint, a havidíj 3500 forint, teljes egészében lebeszélhető. Az előfizetéses konstrukcióknál ingyenesen választhatunk egy egyébként 500 forintos extra csomagot, melyek az alábbiak:

  • 100 MB internetes adatforgalom
  • e-mail szolgáltatás a telefonra
  • 200 darab SMS hálózaton belül
  • 10 MMS belföldön, akár hálózaton kívülre is
  • Egy kiválaszott szám félárú hívása

A további választható csomag között találjuk az igazi nagy durranásokat, a határon túlról érkező magyarok valószínűleg nagyon fogják értékelni a havi 1000 forintért igénybe vehető Szomszédország 47 csomagot, mellyel az összes szomszédos országba (!) 47 forintos percdíjért beszélhetünk. Szintén egy ezrest kell fizetnünk a kiválasztott uniós országok díjfelezőjéért (egy uniós országba féláron telefonálhatunk), valamint a 40 darab ingyenes SMS-ért 1-es és 2-es roaming zónából - ez főleg akkor lehet jó, ha a kettesből küldünk, bár már akkor is spórolhatunk, ha az egyes zónából használjuk. Ha a családdal ingyen akarunk beszélni, előfizetésenként 930 forintot kell fizetnünk.

Fontos, hogy a kártyás djuice ügyfelek feltöltött pénze sosem merül le. A djuice mobilinternettel mobilinternetezni is lehet, európai szinthez képest horribilis, itthon olcsónak számító 5 forint/megabájtos áron. A djuice szerint a fiataloknak nincs szükségük korlátlan mobilinternetre, telefonukon gyakorlatilag csak a közösségi oldalakat nézegetik és a chatet használják, mert otthonukban és iskolájukban is van WiFi - épp ezért lesz nekik feltöltőkártyás internet, a részleteket a cég holnapján lehet elolvasni. Plusz mostmár a djuice cafékban is lesz free WiFi, ugyebár.

A tartalomszolgáltatásra a djuice egyáltalán nem ment rá, mivel a felméréseik során úgy tapasztalták, hogy a fiataloknak nincs szükségük ilyesmire - az ilyesmi alatt jellemzően zeneboltot, korlátlan zeneletöltést kell érteni. Az ok a pénztelenség, aminek fényében kissé furcsa, hogy a djuice-os ügyfelek márkás ruhaboltokban kapnak kedvezményt, de ténynek tény, hogy a magyar fiatalok nagyon szívesen szerzik be ingyenesen a zenéket az internetről. Az okok persze egyértelműek: a jövedelmekhez viszonyítva a zenék mindig is drágák voltak, ráadásul az Artisjus sarcolja az adathordozókat, aminek köszönhetően az illegális zeneletöltés nem is illegális. De ez már egy másik történet.

A készülékkínálatban egyértelműen az olcsóságra mentek rá, több Alcatel masina is elérhető lesz náluk, amit szintén üdvözlünk. Persze lesznek drágább masinák is, melyeket a ügyfelek természetesen Telenor SIM-lockkal kapnak meg. Árakat egyelőre nem tudunk, de a jelenlegi készülékkínálat ide kattintva megtekinthető. Fontos, hogy a djuice kínálatában színesebb külsejű készülékek is elérhetők lesznek, a fiatalok tehát választhatnak majd narancssárga/zöld/piros/ilyen-olyan masinák közül is.

Hogy őszinték legyünk, nekünk tetszik a djuice. A kommunikációval kapcsolatban vegyesek az érzéseink, én olyan ingerült még sosem voltam sajtótájékoztatón, mint ma, de a személyes beszélgetés már kevésbé volt nagyszájú és lehengerlő, a tények pedig sok esetben tényleg a djuice mellett szólnak. Az áraik meggyőzők, de ami minket még jobban meghat, az az, hogy a társadalmi felelősségvállalásra, a kultúra és a művelődés népszerűsítésére és a tanulásra nagyon nagy hangsúlyt fektetnek, a djuice szerint az élet nem az alkohol vedeléséből és a bulizásból áll. Meglátjuk, hogy hogyan startolnak, az pedig egészen biztos, hogy nem ez volt az utolsó cikkünk velük kapcsolatban.

Bocha

Azóta történt

Hirdetés