Adatkommunikáció, akkumulátor, összegzés
Európába nem jött ugyan, de teljes körű frekvenciatámogatással bír a mobil, így adatkommunikációs fronton lényegében mindent teljesít, ami egy zászlóshajótól elvárható, kivéve a 3.1-es USB átvitelt és a dual active módot. A dual SIM ettől függetlenül megvan, két darab nano kártya helyezhető be, mobilinternet segítségével, 4G-n Cat.12-es, 600/150 Mbps sebesség érhető el, ezen kívül tudja a VoLTE-t, ismeri 802.11a/b/g/n/ac szabványokat két csatornán, 4.2-es Bluetooth van benne és még az infra és az NFC sem maradt ki. Adott a DLNA és a Miracast, illetve képes MirrorLink segítségével a kompatibilis autónk fedélzeti rendszerére tükrözni a megjelenített tartalmat.
Érzékelők terén gyakorlatilag teljes a repertoár [+]
A navigáció villámgyors, A-GPS-t és Glonass-t használ a tájékozódáshoz, szenzoros téren pedig a hőmérséklet-érzékelőn kívül tényleg fullos a repertoár, gyorsulásmérő, távolságérzékelő, mágneses szenzor és légnyomásmérő is van. A beszélgetési minőség makulátlan, a hangszóróból érkező beszéd ideális esetben tiszta és erős, ami azonban még meggyőzőbb, az az általunk közvetített, zajszűrt hang.
3200 mAh-s akkumulátorával középszerű az üzemidő [+]
Külső | |
---|---|
Ergonómia | 8 pont |
Anyaghasználat | 9 pont |
Összeszerelés minősége | 9 pont |
Kijelző mérete, minősége | 9 pont |
Belső | |
Kezelhetőség | 9 pont |
Sebesség | 9 pont |
Szoftver rugalmassága, bővíthetősége | 10 pont |
Felhasználói felület élménye | 9 pont |
Alapfunkciók | |
Hangminőség, vételi stabilitás | 10 pont |
PIM funkciók | 10 pont |
Adatkommunikációs képességek | 10 pont |
Multimédia | |
Vizuális | 8 pont |
Audio | 10 pont |
Egyebek | |
Üzemidő | 6 pont |
Ár/érték aránya | 8 pont |
Hogyan értékelünk? |
A végére maradt az a pont, ahol még komoly fejlesztésért kiált a mobil: a 3200 mAh kapacitású akkumulátorból jóindulattal is csak közepes üzemidő jön ki. Átlagos használat mellett 4,5 órás kijelzőidőnek már örülni kell, a nap végére szinte biztosan töltőt kér a telefon, noha készenlétben, akár zenehallgatással meglehetősen lassan vándorolnak le a százalékok. A kamera és a játékok nagyon gyorsan dobálják a százalékokat, 3G telefonálás közben azonban nem vészes a merülés. Nem kizárt a kétnapos használat, de akkor nagyon visszafogottan kell bánni vele. A gyorstöltővel körülbelül 75 perc alatt lehet feltölteni a telepet, és mivel cserélhető, akár egy tartalékot is vihetünk magunkkal, ha szükséges.
Egykori V10-tulajdonosként még néhány hónappal megkésve is öröm volt találkozni a V20-szal, szerencsére azokon a pontokon fejlesztettek, ahol igazán megérte. A V10 hangminőségébe mobilos szinten nem lehetett belekötni, viszont aki kipróbálja az utódot, az megfelelő fejhallgatóval és zenével határozott előrelépést érezhet. Ezen kívül lecserélték a műanyag hátlapot, javítottak a másodlagos kijelző minőségén és funkcionalitásán, és meghagyták az olyan ritka extrákat, mint az infraport, a manuális videó és a cserélhető akkumulátor. Hibátlannak persze nem lehet nevezni, komolyabb játékok futtatásakor akár zavaró is lehet a melegedés, az always-on kijelző esztétika és takarékosság szempontjából is AMOLED technológiáért kiált, ami azonban a legzavaróbb, az a harmatos üzemidő. A nyitóára nagyon húzós volt, manapság azonban 120-130 ezer forintért meg lehet venni egy szürkeimportos verziót, ami a lokalizáció és a szervizháttér hiánya miatt némi kompromisszummal ugyan, de használható, és megfontolandó ajánlattá teszi a kifutó modellt. Miért kifutó? Az LG előzetese és a tippek alapján úgy tűnik, nyár végén már itt is van a folytatás, és úgy hírlik, a V30 hivatalosan is ellátogat Európába.
LG V20 |
szentkuti11
A tesztkészülék az XXL GSM jóvoltából jutott el hozzánk, ezúton is köszönjük!
A cikk elkészítését a TelenorHipernet Blog támogatta, ahol további mobilos érdekességekről lehet olvasni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!