Hardver, adatkommunikáció, akkumulátor
Általában a Qualcomm látja el a nagyobb márkák szereplőit SoC-vel, és mivel a Snapdragon 400-as és 800-as generáció között jelenleg nincs köztes megoldás (ezt kívánja majd áthidalni a Snapdragon 610), gyakran megtörténik, hogy egy 50 ezer forintos alsó-közép- és egy 120 ezer forintos felső-középkategóriás készülék is ugyanazt a rendszerchipet kapja meg. A négymagos, 1,2 gigahertzes Snapdragon 400 variáns (MSM8926) és az Adreno 305, amit a G3 S-hez mellékeltek, általában megbízhatóan teszi a dolgát a kategóriában, a magasabb árfekvés esetében azonban érzékenyebbek vagyunk a sebességingadozásra. Rendszermemóriából 1 gigabájtot mellékeltek, a belső tárhely mérete pedig 8 gigabájt, aminek csak a fele áll rendelkezésünkre, és az a microSD foglalat ellenére is igen szűkös a kitkatos korlátok miatt.
Teljesítmény-teszt | ||||
---|---|---|---|---|
Benchmark | LG G3 S | Sony Xperia M2 Aqua | Sony Xperia T3 | Huawei Ascend Mate 2 4G |
Quadrant Standard | 8675 pont | 9021 pont | 10385 pont | 5563 pont |
AnTuTu 5.x Benchmark | 17446 pont | 18500 pont | 20147 pont | 22268 pont |
Vellamo Browser | 1651 pont | 1760 pont | 1830 pont | 1324 pont |
Vellamo Metal | 748 pont | 745 pont | 737 pont | 827 pont |
SunSpider 1.0.2 | 1058,1 ms | 1480,3 ms | 1382 ms | N/A |
Geekbench 3 (single) | 340 pont | 345 pont | 402 pont | 540 pont |
Geekbench 3 (multi) | 1126 pont | 1109 pont | 1385 pont | 1572 pont |
GFXBench Manhattan onscreen | 4,1 fps | 6,9 fps | 4,1 fps | 8,5 fps |
Manhattan offscreen 1080p | n/a fps | 1,7 fps | n/a | 8 fps |
GFXBench T-Rex onscreen | 10,8 fps | 15,4 fps | 11,2 fps | 15,2 fps |
T-Rex offscreen 1080p | 5,7 fps | 5,9 fps | 5,9 fps | 10,3 fps |
A G3 S a szintetikus teljesítményteszteken nagyjából a chipsetnél megszokott értékeket hozta, persze a lényeg a napi használat sebessége, és itt kezdődnek a gondok, hiszen a főoldalakon és a menük átmeneteinél egyből érezni némi bizonytalanságot, bár nem súlyos a helyzet, hacsak nincs valami komolyabb háttérfolyamat. A böngészés során már gyakoribb a megakadás, és a játékok során sem tökéletes a képfrissítés, bár a középkategóriában ezt nem róhatjuk fel komoly hibaként. Összességében vagy a hardver érte el a korlátait, vagy a szoftver teljesítményigénye a nagyobb, mindenesetre láttunk már gördülékenyebb felületet a Snapdragon 400-as rendszerchippel.
Adatkommunikációs fronton, akárcsak a G3 esetében, remek a helyzet. A legnagyobb elérhető mobilos adatsebesség 150 megabit/másodperc Cat.4 LTE típusú hálózaton. A vételi jel minősége tapasztalataink szerint átlagos, a beszélgetési hangminőséget megfelelőnek találtuk. WiFi-ből 802.11b/g/n szabvány jár DLNA, direct és hotspot funkciókkal. Bluetooth-ból 4.0 a standard A2DP-vel, USB-ből 2.0 MTP támogatással, OTG-s képességek nélkül. A navigáció a GPS, GLONASS műholdak, valamint a hálózatok és routerek jeleinek használatával pontos és gyors. Jár még NFC és IrDA is a távirányítási funkciókhoz, úgyhogy a felhozatalra tényleg nem lehet panasz.
A G3 S 2540 milliamperórás akkumulátort kapott, amely átlagosnak mondható egy 5 hüvelykes készülékek esetében, az LG készüléke pedig átlagosnak mondható üzemidőre is képes. Tapasztalataink szerint az intenzív napi használat mellett, hosszabb játékot nem figyelembe véve, ötórás üzemidőt lehet átlagosan elérni, persze ez, mint mindig, függ a használat módjától és a fényerőtől. A kellemesen alacsony készenléti fogyasztás miatt, ami 4G hálózaton is jónak mondható, a másfél napos használat kihozható, persze ez tovább is kinyújtható, ha kevesebbszer nyúlunk a „miniatűr” G3-hoz, vagy ha bekapcsoljuk az energiatakarékos módot. Az utóbbihoz beállítható, hogy mely akkumulátorszint mellett kapcsoljon be, és hogy mely antennákat és kapcsolattípusokat kapcsoljon ki. Emellett korlátozni lehet a fényerőt és a képernyőidőt is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!