Shenzhen
Hongkongból egy gyorsvasút visz át a legközelebbi kínai városba, az alig 30 éve létező, de majdnem 20 milliós lakosságú Shenzhenbe. Ez Kína tech-városa, itt van a legtöbb ismert márkának székhelye, gyára, logisztikai központja, főleg a hongkongi kikötő közelsége okán. A gyorsvasút hongkongi állomásán (West Kowloon) már megtörténik a határátlépés (ami néha több mint egy órát vesz igénybe), utána a másik oldalon már csak kisétál az ember az állomásról, így tettem én is.
Shenzhenben rögtön elkezdődtek az előre egyeztetett találkozók, még az érkezésem napján az Ulefone-hoz látogattam el, ahol kapásból nem értem el a kontaktot, de nem adtam fel, az összes létező email címre írtam a székház előtt ülve levelet, aminek meg is lett az eredménye. Az Ulefone-nál aztán azzal kezdtük, hogy a szoftverrel kapcsolatos keresztkérdéseim miatt kerítettek nekem egy fejlesztőt. És ott kiderült, hogy egyrészt ők is tisztában vannak azzal, hogy bőven van elmaradásuk, nem csak a lokalizáció és a frissítések kapcsán, amit kénytelenek az EU szabályok miatt megoldani, hanem a kamera optimalizálása is nehéz feladat. Jó példa erre a friss Armor 29 Ultra papíron kiemelkedő kamerarendszere, amely azonban a gyakorlatban maximum középszerű. Ezeken a problémákon elsősorban a fejlesztői csapat jelentős bővítésével óhajtanak változtatni, ehhez én sok sikert kívántam.
Utána azonban kimentünk a gyárba, amely nagyon jól szervezetten működik, néhol kifejezetten profi folyamatokkal, gyártás közbeni teszteléssel és minőségellenőrzéssel. Az Ulefone ODM gyártást is vállal, egy másik cég telefonjainak összeszerelését is végig tudtam követni. A gyár vezetője egy rendkívül energikus, lelkes és odafigyelő figura, aki minden tolmácsolt kérdésemre megpróbált válaszolni. Van belsős tesztlaborjuk, ahol viszont néha egészen garázscég jellegű módon próbálják ki a telefonok képességeit, nem mondom, hogy ez nem hatékony, de a tákolt plexicső aljára összeszigszalagozott tálcán leeresztett telefonok vízállósági tesztje kissé mellbevágó látvány volt. Mindenesetre bőven volt egy videóra elegendő anyag így is.
Az Ulefone után jártam a OneSport / Duotts bringagyárban is, ami inkább összeszerelő üzem. A beszállítóktól érkező alkatrészekből egy futószalagon haladva összerakják a kerékpárt, amit utána már a helyszínen egy megadott folyamat szerint tesztelnek, a hibás darabokat kiszedik a készletből, a jól működő gépeket újra szétszerelik annyira, hogy a dobozba be tudják tenni. A cég irodájában pedig az OOTD-vel is találkoztam, ők is ide tartoznak, így megtudtam, hogy kissé átstrukturálják a palettát: a OneSport marad a formás városi kerékpár márkája, a Duotts a városon kívüli, de még EU-kompatibilis bringákat fogja képviselni (mint amilyen a jól sikerült E29), az OOTD szintén EU-komform rollereket csinál, ami pedig kívül esik a szabályozáson, azt mind kiszervezik egy újonnan létrehozandó márkába, aminek már van neve, de még nem szabad elárulni.
Jártam a Vegernél is. A Veger csak egy brand, ugyanez a cég (Utopia) csinálja a Charmast akkukat is. A központjukban van designer részlet, sales, marketing, fotólabor, PR és egyebek, a gyáruk viszont már Dongguanban van, ahova ki is vittek. És ez egy meglepően komplex üzem, mert itt nem csak összeszerelés zajlik. Kapásból az Utopiának van másik gyára is, ahol magukat az akkumulátorcellákat gyártják nyersanyagokból. Utána ezeket áthozzák Dongguanba, ahol powerbank lesz belőlük, de itt még a külső burkolatot is maguk állítják elő egy présüzemben (ott is voltunk), ők feliratozzák lézerrel, jókora laborban tesztelik nem csak az időtállóságot, hanem az egyes részegységek teherbírását (például a kábelek erősségét), az esetleg hibás cellákat is a helyszínen meg tudják vizsgálni. Folyamatosan keresik, hogy milyen új technológiákat tudnak bevonni (Si/C, szilárdtest), vannak extra ötleteik (Airtag beépítése), illetve természetesen ők is csinálnak ODM gyártást más márkák számára.
A Honorral is volt egy találkozónk, ahol meg tudtunk ismerkedni a mi régiónkra delegált PR lánnyal (Alex), aki elvitt minket a gyártó Alpha Store-nak hívott fő márkaüzletébe. Ezt már a Honor Alpha stratégiájának mentén alakították ki, ahol nem csak Honor eszközöket, hanem partnercégek (Marshall, Divoom, Insta360...) termékeit is meg lehet venni. És persze a fő attrakció a friss Magic8 Pro volt, amit Európában még egy ideig nem lehet kapni, szóval eddig nem sokan tudták megnyomkodni olyanok, akiknek nincs ázsiai arca. Viszont nem estünk annyira hasra tőle, a Magic7 Pro képességeit láttuk viszont egy valamivel kecsesebb házban, ugyanakkor a 7200 mAh-s akkumulátor igen komoly fegyvertény - kár, hogy Európa számára egy jóval kisebb telepet kínálnak majd.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



