Hirdetés

2016. szeptember 27., kedd

Gyorskeresés

Két év alatt vívta ki a tiszteletet a Honor

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Nálunk csak tavaly előtt szeptemberben, a világ más részein azonban két éve indította útjára a Huawei saját almárkáját, a Honort. Minden, amit tudni érdemes róla.

Két éves a Honor

Tavaly előtt októberben számoltunk be a Honor nevű okostelefonos márka indulásáról. Azt már előtte is tudtuk, hogy a Honort a Huawei indította hódító útjára, és mint az az efféle almárkáknál lenni szokott, eleinte zavaros volt a kép azzal kapcsolatban, hogy mi is a céljuk vele. Mi arra gondoltunk, hogy a Huawei-nek gondja akadtak azzal, hogy termékeit a prémium szegmensbe tudja pozicionálni, ezért egy külön márkát csináltak, aminek segítségével kedvezőbb áron, de nagyobb volumenben tudják értékesíteni okostelefonjaikat és kiegészítőiket. Az első mondatban említett időpontban viszont kiderült, hogy óriásit tévedtünk, ennek felismerésében pedig óriási segítséget jelentett, hogy a Honor más magyar újságírók mellett minket is meghívott egy sajtóeseményre Berlinbe, ahol kimondottan színvonalas körítés mellett tudtak informatívak lenni, és tisztázták a céljaikat.


[+]

Persze a dolgok azóta még inkább letisztultak, időközben kiderült, hogy nem pusztán arról van szó, hogy a gyártó a kizárólagos online értékesítéstől vár erősödést, a Honor egy válasz a szintén kínai Xiaomi menetelésére. Az említett cég ugyanis kicsit máshogy dolgozik, mint a szó ide passzoló értelmében vett klasszikus gyártók. Az egy dolog, hogy az úgynevezett open market, azaz a kártyafüggetlen készülékek piaca jelenti a célterületüket, de legalább ennyire fontos, hogy teljesen más módon kommunikálnak és reklámoznak, mint amihez mi Európában hozzá vagyunk szokva. A kínai piac ugyanis markánsan különbözik a miénktől, mert bár például a Mobilarena fórumain is lehet megrögzött márkahívőkkel találkozni, ez a jelenség az ázsiai országban egészen más szinten mozog. A cégeknek fanatikus rajongóik vannak, akik már csak az ország méretéből adódóan is jelentősen nagyobb számban képviselik az általuk választott cég portfólióját, mint mondjuk Magyarországon, de jelentős különbség fedezhető fel a vehemenciájukban is.

Az ottani rajongók ugyanis szó szerint odáig és vissza vannak, ha mondjuk megnézhetik kedvenc cégük vezérigazgatójának a nyilatkozatát, ehhez hasonlót Európában nem igazán lehet látni, és a jelenség markánsan különbözik attól is, ahogy az amerikai cégek, mondjuk az Apple és a Microsoft mozgatják a táboraikat. Ennek oka nyilván nem elsősorban az eltérő marketingstratégiában keresendő, hanem a kulturális különbségekben, magyar újságíróként a legkisebb pejoratív értelem nélkül, de csak azt tudom írni, hogy a Honor fanatikusok gyermeki örömmel és rajongással viseltetnek cikkünk tárgyának puszta létezése, illetve konkrét termékei iránt is. Mindezt azért tudom leírni, mert a Honor múlt hónapban meghívott, hogy az említett rajongókkal együtt ünnepelhessem Kínában a cég második születésnapját, aminek kapcsán egy nagyjából 15 ezer embert megmozgató fesztivált is összedobtak Sencsenben.

A Honor születésnapi fesztiváljának egyik színpada, még mielőtt zenélni kezdtek rajta.
A Honor születésnapi fesztiváljának egyik színpada, még mielőtt zenélni kezdtek rajta. [+]

A Honor Kínában elsősorban a fiatalok márkája, a fanatikusok között legalábbis nem igazán lehetett középkorú emberekkel találkozni, a nemek aránya viszont közel sem olyan volt, mint azt egy kvázi tech-rendezvénytől várnánk, a hölgyek ugyanúgy részt vettek a programokon, mint a fiatalemberek. Program pedig volt is és nem is, legalábbis számunkra, mert bár a kék márkához erősen kapcsolódó extrém sportolók óriási, külön nekik készített építményen mutatták be tudásukat, valamint két színpadon zenei színpad is szórakoztatta a látogatókat, magyar kollégáimmal egy kicsit elvesztünk ebben az ázsiai forgatagban. Maguk a látogatók viszont szemmel láthatóan nagyon élveztek minden programlehetőséget, a szerencsekeréken hazavihető apró nyeremények ugyanúgy ezreket mozgattak meg, mint a telefonsimogatók, illetve tartozékokat bemutató területek. Az pedig kimondottan szórakoztató volt, hogy kvázi mi magunk is attrakciónak számítottunk, viszonylag sokan és viszonylag gyakran fotózkodtak velünk, úgyhogy egy kicsit legalább ebbe is bele tudtunk kóstolni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Honor 7 - emeli a tétet

    Az ár/érték bajnok Honor 6 tavaly nem csak a konkurenciának, hanem a folytatást illetően magának is feladta a leckét. A Honor 7 fémházzal és ujjlenyomat-olvasóval válaszol.

  • Huawei Mate S - az Erő nincs vele

    Nem minden Mate S született egyenlőnek: a nálunk járt, 32 gigabájtos változat Force Touch technológiával nem, villámgyors ujjlenyomat-olvasóval és optikai képstabilizátorral viszont fel lett vértezve.

  • Honor 6 Plus - fókuszban a fókusz

    A remekül sikerült Honor 6 nagy testvére több egy phablet méretű variánsnál, a hátlapon például nem egy, hanem két kamera felel a remek képminőségért.

  • Huawei P8 - nekik nem 8

    Erős csúcskészülékkel rukkolt elő a Huawei, amely a küllem és a kamerák tekintetében is megszorongathatja a riválisokat, ám hiba is becsúszott a gépezetbe.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.