Hirdetés

Huawei Mate X2 - ablak a multiverzumra

Igazi multitasking király a Huawei új hajlítható hibridje, csak most befele csukódik.

Hirdetés

Fotós képességek

Öt kamerát kínál a Mate X2, melyből egy 16 megapixeles került az előlapra fixfókusszal, átlagminőséggel (katt) és sajnos csak 1080p felvétellel, amikor mások képesek 4K-ban, autofókusszal videózni.

Szelfik a hátlapi kamerákkal? Nem probléma, csak szét kell nyitni a Mate X2-t
Szelfik a hátlapi kamerákkal? Nem probléma, csak szét kell nyitni a Mate X2-t [+]

Mások alatt érthetjük ugyanakkor a Mate X2 hátlapi kamerarendszerét is: csak kinyitja az ember az eszközt, és kéri az élőképet az eléje terülő, külső kijelzőre, és máris rendelkezésére áll a portrémódhoz a főkamera és a 3x-os nagyítás, vagy alapvető módban az ultraszéles. Itt van mindjárt egy jobb 1x-es és 2x nagyítású példa, illetve egy nappali és esti 4K önvideó, újfent a hátlapi rendszerrel.


[+]

Ne köntörfalazzunk: a hajlítható Huawei viseli a piac legjobb főkameráját, a P40 és Mate 40 Próval osztozkodva az aranyérmen, amit az 50 megapixeles módban lőtt, csupa részlet, dinamikus és elképesztő minőségű felvételek bizonyítanak. A lencserajzolat csak a sarkoknál romlik egy keveset (23 mm, f/1,9-es blende, optikai képstabilizálás), a többirányú, omnidirectional PD-autofókusz éjjel-nappal tökéletes, az 1/1,28”-es Sony szenzor pedig annyira profi képfeldolgozásban, hogy a második sor szenzorzoomos példái is hibátlanok, mintha igazi 2x-es kamerára váltottunk volna. Ezt senki más nem oldja meg ilyen minőségben.

Fentebb nyolc kép már az automata mód 12 megapixelén készült, szintén remek képélességgel, dinamikával és fehéregyensúllyal, és bár egy keveset sajnos vág a szélekből az algoritmus, annyira ügyes, hogy a sarkoknál javít a vonalélességen. A lendület este is kitart, amikor a Huawei hűen visszaadja Budapest sárgás esti közvilágítását – létezik telefon, amelyik ezen lámpák színhőmérsékletéhez igazítja a fehéregyensúlyt. Akárhogy is: eleve többelemes feldolgozást használ a rendszer pazar részletességgel, így a több másodperces éjjeli módra semmi szükség, de itt van ezért egy példa koromsötétben, amikor konkrétan a telefon többet látott, mint én.

Kiemelkedően jó képeket készít a 12 megapixeles, 3x-os zoomkamera is (70 mm, f/2,4, PD-autofókusz, optikai képstabilizálás), ugyanolyan jó dinamikával és részletekkel, mint a főegység. Így aztán a középtávú zoomra semmi panasz. A remeklés este is marad: ritkán ilyen valid sötétben a zoomolt vonalélesség, az épületek, fák textúrái mit sem csorbulnak, így aztán az éjjeli módra most sincs szükség.

A 10x-es, periszkópos zoomkamera már nem szeplőtlen (f/4,4, 240 mm, PD-autofókusz, optikai képstabilizálás), ebben ma az S21 Ultránál az előny. Ennek legfőbb oka, hogy a szenzor 8 megapixeles, a rendszer pedig feleslegesen 12-re skálázza az eredményeket. 8-ra visszaskálázva, lásd ezt a példát, máris rendben van a vonalélesség, amihez remek dinamika és a pontos expozíció jár, kicsit túltolt kontrasztokkal. Bár este stabilan kell fogni és kellően megvilágított témát keresni, mindenesetre még a 10x-es egység sem vérzik el éjszaka – ha pedig már előbújt a telihold, azt is lencsevégre kaptam.

A negatív fordulatot az ultraszéles kamera hozza: nem a P40 Pro 40 megapixeles egysége és tűéles képe jár méretesebb szenzorral, hanem egy mezeibb darab 16 megapixelen (17 mm, f2/2, autofókusz, szupermakró), jóval visszafogottabb részletekkel. Elsőre azt hittem, fókuszgondok vannak, de megnéztem Laci képeit az országba látogatott másik Mate X2-vel, és ott sem volt igazán előnyös a vonalélesség. Magyarán a szenzor és széleknél eléggé elmosó optika ennyit tud, és ez az esti minőségre is rányomja a bélyegét: hiába remek a dinamika és az expozíció, ha hiányos a részletesség. Oké: a hajlítható Huawei még így is felveszi a kesztyűt több riválisa ultraszéles kamerájával, de a Mate 40 Próval nem, úgyhogy azt a szenzort kellett volna megkapnia.

Viszont makrót nem csak a főkamerával lőhetünk (1-2. kép), hanem az imént vizsgálttal is (3-4.), akár 2,5 cm-re megközelítve a témát, és a jófajta dinamika mellé előnyös részletesség társul. A kameraszoftver pedig kismillió opciót felkínál az AR-játéktól kezdve a fénnyel festésen át a kézi módig, mellyel csak a 10x-es kamerát nem tudjuk paraméterezni. Az összes többit igen, DNG RAW mentéssel és kézi videóbeállításokkal megtámogatva.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés