Hirdetés

Huawei Experience: A cipőnek is jól áll a Band 4e

Kipróbáltuk, milyen előnye van, ha a Huawei fitnesz karperece futás, tekerés vagy kosarazás közben a cipőt díszíti.

Beüzemelés, kosárlabda

eSIM-mel szerelt csúcsórákkal rukkolt elő a minap a Huawei a Watch 3 család személyében, ám az árspektrum másik végén is van ajánlata egyedi tudással. Elsőre a Band 4e olyan, mint bármely légies, kéthetes üzemidejű fitnesz karperec, amely belépő árazása miatt pulzusmérőt nem kapott. 0,5”-es, monokróm PMOLED panelje is alapinformációkat jelenít meg (idő, dátum, lépések, kilométerek, alvásidő, kalóriaszám), melyek között apró érintőgombbal lehet váltani, egyébként még rezgő és ikonos jelzést kapunk bejövő hívásra. A Huawei Egészség alkalmazással történő beüzemelés is a megszokott a különféle operációs rendszerű eszközökön: Bluetooth kapcsolaton gyorsan megtalálja egymást a telefon és a tartozék, és hamar a beállítások végére jutunk.


[+]

A fehér csomagolás azonban több szokatlan bigyót rejt – az egyik az USB-A-s töltőtok, melybe a Band 4e-t bele kell csúsztatni, miután a műanyag szerkezetet a vörös vagy fekete, stabil és soklyukú szilikonpántjából egy mozdulattal kitoltuk. Bejegyzésünket mégis az a szétnyitható plasztik szerkezet érdekli, melynek egyik felét pár sor cipőfűző alá kell tolni, majd a másikat az órával együtt ráhajtani és rápattintani a képeken látható eredménnyel. A lábbelin stabilan rajtamaradó szerkentyű ugyanis három sporthoz biztosít olyan extra információkat, melyeket csuklóra erősítve nem érnénk el, és ebből a futóedzés vagy a kosárlabdázás követését mindjárt a Band 4e érintőgombjával elindíthatjuk, majd hosszú érintéssel leállíthatjuk.


[+]

A szerkezet gyorsulásmérő és a giroszkóp segítségével serényen jegyzeteli a pillanatnyi információkat, melyekből a testmozgás végén, mobilra szinkronizálva kapjuk meg a hőn áhított információkavalkádot – kezdjük a kosarazással. Gyenge labdaérzékem és az erdőben történő mozgásimitálásom miatt megjegyezném: az alább rögzített adatok tájékoztató jellegűek, és aligha vannak egy szinten egy igazi hobbi vagy válogatott kosaraséval.

[+]

Az algoritmus az edzés időtartama, lépésszáma, aktivitásaránya, kalóriaégetése és megtett távolsága mellett mindenesetre kielemez öt fontos mozzanatot a lábra szerelt Band 4e segítségével. Pontértékelést kapunk az ugrásokról, a gyorsulásról, a robbanékonyságról, a sprintelésről és a mozgásról, közös pontszámmal is megítélve, mennyire voltunk hatékonyak. Amatőr próbálkozásom átlag 26 cm-es függőleges magasságemelkedéssel járt az ugrások során, és 399 ms-ot töltöttem a levegőben, 10-es gyakorisággal.

[+]

A mozgássebesség öt szintjére lebontva is kaptam elemzést, és ebben jól teljesítettem, ám tény, hogy egy profi játékos átlag 90 centis emelkedésével vagy közel egy másodperces levegőben maradásával köszönőviszonyban se voltam. De nem ez a lényeg, hanem a számos adat és értékelés, ami igazi céledzés vagy hobbijellegű szórakozás során jól jön, csak ne felejtsük el a Band 4e mellett magunkkal vinni a cipőre illő bigyót is! A futásra és a kerékpározásra a következő oldalon térek ki.

Kerékpár, futás

Míg a kosarazáshoz maga a Band 4e rögzít adagot, kerékpározás és futás közben bekapcsolódhat a rendszerbe a telefon (GPS, magasságváltozás) és egy kompatibilis Huawei óra is (pulzus stb.), csak emlékezzünk: efféle, többeszközös adatrögzítéshez a telefonról indítsuk az edzést. Így aztán a térképes útvonal, a magasságváltozás, a részletes pulzuskövetés és minden egyéb olyan információ meglesz, amit nem a Band 4e rögzít – én EMUI-s telefont és Watch GT 2 Prót vettem ehhez magam mellé. Kerékpározáskor a pedálütem az extra információ, amit egy csuklóék nem tud rögzíteni, az edzés végén persze nem csak ezt, hanem minden más adatot vissza lehet nézni grafikonokkal, illetve javasolt regenerálódási idővel.

[+]

Ha a mobilról indítjuk a mozgáskövetést, a Band 4e-vel semmi dolgunk, szó nélkül elkezdi és befejezi a releváns adatok gyűjtését, amit aztán Bluetoothon szinkronizál, a rendszer pedig több kütyü információját egy statisztikába dolgozza. A legtöbb extra infót futóedzésekhez kapjuk, és terepfutásomhoz kapóra jött az útvonalrögzítés meg a több szokott adat lejegyzése mellett a technika pontosabb elemzése.

[+]

Egy másfél kilométeres erdei tesztfutáson például azt az információt kaptam, hogy túl sok időt tölt a lábam talajfogás után a földön, mielőtt elrugaszkodna, úgyhogy legközelebb igyekeztem szaporázni és a technikán korrigálni, 283 ms-re javítva a talajérintési időt, amely a Huawei szerint ideális. Átlag alatti idő töltöttem a levegőben, de nem vészesen, míg földet érési erőhatásom 18 g-n normális volt.

[+]

Mivel testi adottságaim miatt enyhén túlpronálok, azaz alapból a sarkam talajérintéskor túlságosan befele dől, jellemzően olyan terepfutó cipőt választok, amelyik szélesebb és stabilabb kialakítású, éppen ezért lábfej elfordítási szögem megfelelőnek bizonyult. Ha ebben hibát jelez a kütyü, mindenképp érdemes egy futóboltban bemérni a talpformát, és az eladók tanácsai alapján megfelelő cipőt választani, ez pár éve komolyabb teljesítménynövekedést és kevesebb fájdalmat hozott hobbikocogásomba.


[+]

Térdhajlítási szögre újfent érkeznek adatok, amit a futómozdulatból ügyesen számít ki az algoritmus, de leginkább talajfogási mintámmal volt elégedetlen a rendszer, mely szerint 93%-ban sarokkal érkeztem le. Ez nem ideális, mert nagyobb ütődéssel jár landoláskor, melynek az energiáját vázszerkezetem nyeli. Bár a technikámba biztos beleszólt, hogy emelkedőn-lejtőn, meg úgy egyébként vegyes és egyenetlen talajon futottam, van tér az egyéni fejlődésre. Amúgy a Huawei Egészség magyarázatot, részleteket és tippeket is ad a különféle mutatók mellé, plusz pár kiegészítő edzésfajtával is szolgál a javulás érdekében, szóval nem csak egy halom számot kapunk.


[+]

Ha hozzáveszem a VO2Max és egyéb, megszokott edzésértékeket több eszköz összedolgozása révén, valóban szépszámú adathalmazt kapok futásom kiértékelésére, persze nem csak lábon lehet hordani a Band 4e-t, és nap közben, ha ez az első számú kütyünk, nem is ott fogjuk. A cipős kiegészítőbe pattintva és onnan kiemelve a kütyü automatikusan vált csuklóviselet és lábmód között, de azért ezt kézzel is kérvényezhetjük. A lényeg, mint mindig: sportolni mi fogunk, ám a testmozgás kiértékelésére és némi motivációra kapóra jöhet egy vagy több ketyere egyidejű viselése és a forma számszaki visszajelzése.

Azóta történt

Előzmények