Hirdetés

Huawei Experience: A cipőnek is jól áll a Band 4e

Kipróbáltuk, milyen előnye van, ha a Huawei fitnesz karperece futás, tekerés vagy kosarazás közben a cipőt díszíti.

Kerékpár, futás

Míg a kosarazáshoz maga a Band 4e rögzít adagot, kerékpározás és futás közben bekapcsolódhat a rendszerbe a telefon (GPS, magasságváltozás) és egy kompatibilis Huawei óra is (pulzus stb.), csak emlékezzünk: efféle, többeszközös adatrögzítéshez a telefonról indítsuk az edzést. Így aztán a térképes útvonal, a magasságváltozás, a részletes pulzuskövetés és minden egyéb olyan információ meglesz, amit nem a Band 4e rögzít – én EMUI-s telefont és Watch GT 2 Prót vettem ehhez magam mellé. Kerékpározáskor a pedálütem az extra információ, amit egy csuklóék nem tud rögzíteni, az edzés végén persze nem csak ezt, hanem minden más adatot vissza lehet nézni grafikonokkal, illetve javasolt regenerálódási idővel.

[+]

Ha a mobilról indítjuk a mozgáskövetést, a Band 4e-vel semmi dolgunk, szó nélkül elkezdi és befejezi a releváns adatok gyűjtését, amit aztán Bluetoothon szinkronizál, a rendszer pedig több kütyü információját egy statisztikába dolgozza. A legtöbb extra infót futóedzésekhez kapjuk, és terepfutásomhoz kapóra jött az útvonalrögzítés meg a több szokott adat lejegyzése mellett a technika pontosabb elemzése.

[+]

Egy másfél kilométeres erdei tesztfutáson például azt az információt kaptam, hogy túl sok időt tölt a lábam talajfogás után a földön, mielőtt elrugaszkodna, úgyhogy legközelebb igyekeztem szaporázni és a technikán korrigálni, 283 ms-re javítva a talajérintési időt, amely a Huawei szerint ideális. Átlag alatti idő töltöttem a levegőben, de nem vészesen, míg földet érési erőhatásom 18 g-n normális volt.

[+]

Mivel testi adottságaim miatt enyhén túlpronálok, azaz alapból a sarkam talajérintéskor túlságosan befele dől, jellemzően olyan terepfutó cipőt választok, amelyik szélesebb és stabilabb kialakítású, éppen ezért lábfej elfordítási szögem megfelelőnek bizonyult. Ha ebben hibát jelez a kütyü, mindenképp érdemes egy futóboltban bemérni a talpformát, és az eladók tanácsai alapján megfelelő cipőt választani, ez pár éve komolyabb teljesítménynövekedést és kevesebb fájdalmat hozott hobbikocogásomba.


[+]

Térdhajlítási szögre újfent érkeznek adatok, amit a futómozdulatból ügyesen számít ki az algoritmus, de leginkább talajfogási mintámmal volt elégedetlen a rendszer, mely szerint 93%-ban sarokkal érkeztem le. Ez nem ideális, mert nagyobb ütődéssel jár landoláskor, melynek az energiáját vázszerkezetem nyeli. Bár a technikámba biztos beleszólt, hogy emelkedőn-lejtőn, meg úgy egyébként vegyes és egyenetlen talajon futottam, van tér az egyéni fejlődésre. Amúgy a Huawei Egészség magyarázatot, részleteket és tippeket is ad a különféle mutatók mellé, plusz pár kiegészítő edzésfajtával is szolgál a javulás érdekében, szóval nem csak egy halom számot kapunk.


[+]

Ha hozzáveszem a VO2Max és egyéb, megszokott edzésértékeket több eszköz összedolgozása révén, valóban szépszámú adathalmazt kapok futásom kiértékelésére, persze nem csak lábon lehet hordani a Band 4e-t, és nap közben, ha ez az első számú kütyünk, nem is ott fogjuk. A cipős kiegészítőbe pattintva és onnan kiemelve a kütyü automatikusan vált csuklóviselet és lábmód között, de azért ezt kézzel is kérvényezhetjük. A lényeg, mint mindig: sportolni mi fogunk, ám a testmozgás kiértékelésére és némi motivációra kapóra jöhet egy vagy több ketyere egyidejű viselése és a forma számszaki visszajelzése.

Azóta történt

Előzmények