harman/kardon 410, 810 - kiskutya, nagykutya...

Hirdetés

Egyebek, összegzés

Ami nagyon hasonló a két kütyüben, az az erősen elmaszkírozott iGO-klón, amelynek frissítési lehetőségeiről mindezidáig nem sikerült infora szert tennünk. Mi tagadás, erősen függővé váltam az évek során a jó öreg iGO-tól, számomra (értsd még számomra is) teljesen érthető, világos, logikus, amihez hozzászokva minden kisebb változás óóóóriási tragédia. Hiányolom például a jól bevált alsó füleket, amiken átléphettem a tervezett útvonalra, kedvencem volt a „berepülés”, na, azt itt nem találtam. Gubro homályosított fel, amikor beadom az útirányt, akkor a szimuláció gomb megtestesíti ezt a funkciót, ám menet közben csak az úti cél újabb megadásával érhető el ez a funkció. A legmegrázóbb élmény mégsem ez, hanem a teljes képernyőre kiterjedő térkép alatt a „menü” és „forrás” gombok. A menüre tenyerelve megadhatjuk az elérendő útvonalat, címmel, vagy poiból, amit ő kedvenceknek hív. De a jó ég áldja meg, mi az, hogy FORRÁS??? Ráadásul bárhová barangolunk a menüben, ez a felirat mindig ott röhög az arcunkba a jobb alsó sarokban. Ha rábökünk, egy három osztású képet látunk( a kistesónál), a bal oldalra kattintva a térképhez jutunk vissza (Navigáció), jobbra fönt a Zene felirat mögött a készülék saját zenéi közül válogathatunk, amely kellemes aláfestést adhat Moha bá érces baritonjának, jobbra lent pedig a beállításokban garázdálkodhatunk, Gubro nagy örömére. A 810-esen ez kiegészül a telefon-kihangosítóval, a kép és video nézegetővel. Elképzelem, ahogy a The IT Crowd legújabb epizódjait nézem a tenyérnyi kijelzőjén és könnyezve röhögök, miközben a mögöttem felgyűlt kilométeres sor hasal a dudán :-) A progiról még csak annyit: „Srácok, ha már buheráltok, miért nem az IGO8-at fésülitek át?” (by pmd)

haran/kardon 410-810

haran/kardon 410-810

haran/kardon 410-810

A beépített akkumulátorok papíron 3 órán át képesek ellátni a kütyüket éltető energiával, ez persze erősen függ attól, hogy navigálunk, vagy például fülesen keresztül zenét hallgatunk éppen. Nyilván ez utóbbi tevékenységnél fontosabb adat ez, hiszen navigáció közben jó eséllyel töltjük is a navit, feltéve, hogy nem töltünk éppen más eszközöket is (telefon, noti, borotva, hajszárító, egyebek). A töltés kapcsán egy dolgot még kiemelnék: nem tudom, miért jó az, hogy a 810-es esetében a szivargyújtó-töltő nem miniUSB-ben végződik, miért kellett egyedi csatit tenni a végére? Annyi minden mást lehetett volna úgy tölteni, így meg csak ebbe jó, még a 410-est sem tudjuk tölteni vele (igaz, gondolom ritka az olyan állat, mint én, akinél egyszerre több navi van).

haran/kardon 410-810

haran/kardon 410-810

A készülékek összességében véve barátságos darabok. Pozitívum az iGO, a teljes Európa térkép, a kiváló összeszerelési minőség, a nagy tudás, a TMC képesség, a szép külső, a tudat, hogy nekem az autómban egy harman/kardon cucc dolgozik, és a 810-es esetében a gomba. Negatívum a térképek frissítésének erősen kérdéses mivolta, illetve az iGO átszabás áldozatai (például az iGO QWERTY gombsort dob fel a kereséseknél, a harman/kardonok meg rendes ABC-t, ami számunkra sokkal kényelmetlenebb volt). Mindezeket figyelembe véve úgy gondoljuk, hogy a 410-es 67 ezer forintos, míg a 810-es 100 ezer forintos ára nem eltúlzott, így jól rásütünk mindkettőre egy ajánlott plecsnit.
harman/kardon 410harman/kardon 810

Gubro feat. pmd

A két harman/kardon készülék a PDAFutár jóvoltából érkezett hozzánk. Köszönjük.
A készülékek megvásárolhatóak online a www.pdafutar.hu címen.

Hahh, bónusz kép: harman/kardon szivargyújtó-csatlakozó!

haran/kardon 410-810

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés