Ford Mustang Mach-E menetpróba

Egy minden szempontból nagyon amerikai villanyautót volt szerencsénk letesztelni: karakterességével és sportosságával emlékeztet a régire, de sokkal hangsúlyosabban egy modern, széleskörűen használható kocsi, brutálisan nagy akksival.

Hirdetés

Egyéb tapasztalatok, árak, összegzés

A Bang&Olufsen nevével fémjelzett, 10 hangszórós Hi-Fi rendszertől nem kell elájulnunk, tényleg jobban szól ugyan, mint egy átlagos gyári zene, de ha egy szintén Bang&Olufsen rendszerrel konfigurált, hasonló kategóriás Audival hasonlítjuk össze a hangját, teljesen egyértelműen testet ölt a különbség, korántsem a Ford javára. Köze lehet ennek ahhoz is persze, hogy az autó általános zajszigetelése sem annyira profi, mint néhány konkurensnél, a gördülési zaj és a szélzaj is viszonylag magas az országúti és azon túli sebességtartományokban.


[+]

Ami furcsa, hogy a B&O zenei rendszer, akárcsak a 360 fokos kamera, az intelligens adaptív tempomat, az aktív parkolássegítő, a panorámatető vagy a kéz nélkül nyitható csomagtérajtó, kizárólag a nagyobb akkumulátoros verzióval válik elérhetővé, és bár értjük, hogy gyártásoptimalizálás, de ezek között azért olyan komoly összefüggést nem látunk, hogy ilyen megkötés legyen indokolt, valószínűleg inkább ezzel is a nagyobb hatótávú modell felé szeretnék terelni az ügyfeleket. Van okostelefonos appon keresztüli bejutás és indítás, amivel teljes egészében kiválthatjuk az autó kulcsát a napi használatban: ha lemerül a mobilunk vagy valami egyéb hiba történik, a kocsi oldalán lévő érintős számsorba pötyöghetjük be kódunkat, és már mehetünk is. Amerikában évtizedek óta nagy divatja van a valet parkingnak, amikor a parkolást nem az autó gazdája, a vendég végzi egy étteremben vagy egy hotelben, hanem a személyzet, erre külön specifikus mód is van a Mach-E-ben: teljesen lekorlátozott infotainment rendszer és az esetleges egypedálos mód kikapcsolása jár vele, egészen addig, amíg a saját PIN-kódunkat újra be nem pötyögjük a rendszerbe, akkor természetesen újra felold minden.


[+]

A 360 fokos kamera képe viszonylag kevés holttérrel dolgozik, de megjelenítése elég kezdetleges, arra jó, hogy tudjuk, van-e valami a környezetünkben, amire külön figyelnünk kell a tükörrel vagy a kamerákkal. Sem az első, sem a hátsó kamera nem kapott védett helyet, így az időjárás viszontagságainak ki vannak téve az optikák, ha bekoszolódnak, akkor nyilván nem sok mindent fogunk velük látni, viszont tiszta állapotukban nagyon jó minőségű képet szolgáltatnak. Működik az automatikus parkolás is, nekünk kell nyomva tartani a gombot, hogy csinálja a manővert, de az irányváltás és a kormánytekerés is automatikus, a rendszer pedig viszonylag szűk parkolóhelyekre is megpróbálja leparkolni a kocsit, néha kicsit esetlenül vagy a számára nehezen értelmezhető padkáknál kissé ferdén, de összességében elég jó sikeraránnyal.


[+]

Ahogy az minden új autónál lenni szokott, a végtelenségig el lehet veszni az árazásban a különféle akksi- és motorméretekkel, hajtással, felszereltségekkel, mi most két árra fókuszálunk, a hátsókerekes, kisebb akksis modell 21,3 milliós hivatalos alapárára, és a nálunk járt, nagy akksis, összkerékhajtású, nagyon jól felszerelt változat körülbelül 28 milliós árcímkéjére. Előbbi esetén a Mercedes EQA árkonkurenseként értelmezhetjük ezt az egy számmal nagyobb, sportos, élvezetes, nagyon jó megjelenésű, és minden szempontból tipikusan amerikai specifikációs villanyautót, aminél nem a finom anyagok tökéletes harmóniája és a kidolgozás beleköthetetlen minősége, hanem a belső egyszerűség, használhatóság érint meg minket először, ugyanakkor jópofa extrákkal van ellátva, infotainment rendszere pedig frissebb és modernebb, mint amit ebben az árkategóriában jellemzően elérhetünk. Olcsóbban ott van a Volkswagen ID.4, ami belül szintén nagyon egyszerű kocsi, ráadásul a kevésbé sportos forma miatt a belső tere és a csomagtere jobban ki is használható a Mustanghoz képest, viszont összességében sokkal kevesebb lélek van benne, mint a Mustangban, az imázs- és karaktervesztés mellé pedig jóval gyengébben összerakott kezelőrendszer tartozik.


[+]

Ha a paletta drágább vége felé megyünk, akkor egy jóval minőségibben összerakott, ízlésesebbnek ható belterű nagyon csendes, nagyon kényelmes BMW iX3 bőségesen belefér ebbe az árszintbe, de a Mercedes EQC és a Tesla Model Y is elérhetővé válik, ezekkel szemben pedig már tényleg a Mustang-vágynak kell dönteni a racionalitás helyett, mert objektíven nézve mindhárom konkurens tud magasabb minőségi szintet felmutatni, akár hatékonyságban, akár beltérben, akár méretekben, akár töltőhálózatban. A mentpróba végére már csak egy kérdés maradt: lehet-e majd olyan őszinte rajongással vágyni egy elektromos Mustangra, mint egy V8-asra? Talán nem, de egész biztosan nem is ez lesz a feladata, hanem az, hogy az új világunk számára megörökítsen néhány szemelvényt abból az időszakból, amikor az amerikai álom és a nagy, sokat zabáló belsőégésű izomautók egy cipőben jártak. Ezt pedig a formájával, a hajtáslánc játékosságával, meg persze a szédítő gyorsulással meg is teszi, egyébként pedig egy mindennapi szempontból jól használható, méretes villanyautó.

szentkuti11

  • Kapcsolódó cégek:
  • Ford

Azóta történt

Előzmények

  • Nem készül több Chevy Bolt idén

    A Chevrolet a problémás Bolt és az Opel Ampera-e akkucseréjére fókuszál.

  • 2024-ben érkezik a Xiaomi villanyautója

    Abban az évben indulhat a tömeggyártás, ígéri Lei Jun, ám nincs garancia a sikerre.

  • Volkswagen ID.4 menetpróba

    Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

  • Mercedes EQA menetpróba

    24 milliós árcímkéjét ismerve nyilvánvaló lehet, hogy a csillagos márka is egy nagyon kellemes villanyautót ad, de ezúttal korántsem arról van szó, hogy nagyítóval kéne keresni a kisebb-nagyobb hibákat.

Hirdetés