Bemutatkozott a Mio új navigációs rendszere

Előzmények, az utunk

Szerkesztőségünk képviselete tegnap a Mio sajtótájékoztatóján vett részt, ahol bemutatták a vállalat új, Navman alapú navigációs rendszerét. Úgy éreztük, hogy erről érdemes egy nagyobb lélegzetvételű írást publikálnunk, mivel a cég háza táján nagy változások vannak, amik sajnos a Mio PNA-k tulajdonosait is érintik.

Hirdetés

Mint arról lapunk is beszámolt, a Nav N Go márciusban szerződésszegés miatt megszakította az üzleti kapcsolatot a tajvani székhelyű céggel. A Mio PNA készülékeiben évek óta iGO alapú navigációs rendszer volt, mely hazánkban is nagy népszerűségnek örvendett. Kelet-Európában a Mio jelenleg a vezető pozíciót tudhatja magáének a navigációs eszközök piacán, ami - véleményünk szerint - egyrészt a kiváló minőségű eszközöknek, másrészt a még annál is kiválóbb navigációs szoftvernek és a frissítési lehetőségnek köszönhető. A rendszer lecserélésével azonban lehet, hogy megszakad a sikerszéria, továbbá a változás rosszul érintheti a Mio gépek tulajdonosait is. Többek közt az ezzel kapcsolatban felmerülő kérdésekre kerestünk választ a sajtóeseményen, valamint lehetőségünk volt kipróbálni az új, Navman alapú rendszert is.

Az esemény helyszíne a Hotel Intercontinental volt, a meghívón legalábbis ez állt. Megérkezésünk után azonban kiderült, hogy ez csupán egy ideiglenes állomás, ugyanis egy rögtönzött sorsolást követően a sajtó csapatokba tömörült képviselői kaptak egy-egy slusszkulcsot, valamint - Fortuna kedvétől függően - egy Mio Moov PNA-t vagy egy papír alapú térképet. Ezt követően kaptunk egy címet, ahova a kulcshoz tartozó A osztályú Mercedes gépkocsival minél hamarabb el kellett jutnunk. Át is raktuk magunkat a verdákba, ám épphogy kigurultunk a parkolóból, rendőrök állítottak meg minket, mivel a belváros ezen részét delegációk érkezése miatt lezárták. Így egy rövid várakozás után tudtunk csak elindulni Budakeszire, de közben legalább meg tudtuk nézegetni a Moov 330 típusú PNA-t.

Az eszköznek köszönhetően igen vidám utunk volt. A készülék dolgaiba egyelőre nem mennék bele, de a hatalmas dugó közepette a magyar nyelvű navigációs hang egy-egy beszólásán jókat derültünk. A legnagyobb poénokról sajnos nem tudtunk videót venni, mivel útközben csak egy körforgalomba kellett behajtanunk, ezzel kapcsolatban viszont olyan beszédett tartott a gép, amilyet navigációs eszköztől még sosem hallottunk. Komolyan mondom, ember legyen a talpán, aki elsőre felfogja, hogy hányadik kijáraton kell kihajtani, a fáradt utasoknak viszont kellemes relaxációs gyakorlat lehet az enyhe akcentussal beszélő hölgy hallgatása, akit Polacheck mester enyhén rosszindulatú megjegyzése szerint valami nagyon eldugott településen kérhettek fel a munkára. (Szögezzük le. Nem voltam rosszindulatú, de valljuk be, hogy kissé viccesen hat, amikor egy navinak tájszólása van. - Polacheck)

Gondolom mondanom sem kell, hogy elsőként a papír alapú térképpel navigáló csapat ért be, pedig mi pár helyen a navigációs rendszer határozott utasításai ellenére is rövidítettünk, mindhiába. Csapatunk így utolsóként érkezett a helyszínül szolgáló étterembe, ami egyúttal azt is jelentette, hogy nem kaptunk Mio távirányítós autót, pedig nagyon pöpecnek nézett ki. Öröm az ürömben, hogy a sajtótájékoztatót csak a mi késésünk miatt nem kezdték el a kiírt időpontban, ráadásul az autóból kiszállva - mintegy fontosságunkat jelezve - itallal kínáltak, nem pedig berugdostak a terembe.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Mio

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés