Az Audi A7 Sportback fedélzeti rendszere

Megnéztük, hogy mit tud a német gyártó legmodernebb, e-tronban is megtalálható fedélzeti rendszere, ami három kijelzőt is használ.

Hirdetés

Menürendszer, funkciók

A szokásoknak megfelelően MMI (Multi Media Interface) névre hallgató rendszer legújabb verziójának felépítése nagyon logikus. Az infotainment szempontjából elsődlegesnek tekinthető, 10,1 hüvelykes középső kijelző bal oldalán fixen kint van 5 darab ikon, amelyek közül az első a horizontálisan görgethető, nagy ikonokkal dolgozó menübe, a második a rádiós felületre, a harmadik a médialejátszóba, a negyedik a telefonos felületre, az ötödik pedig a navigációra visz. A telefon helyett talán érdemes lett volna ide rakni az Android Auto és az Apple CarPlay ikonját, a rendszer ugyanis kábellel mindkét okostelefonos megoldást támogatja és problémamentesen tudtuk is használni őket. A középső kartámasz alatt van egy méretes telefontartó, amely Qi töltőpad is egyben, emellett helyezkedik el az az USB csatlakozó, amely az Android Auto és a CarPlay megoldásához kell. Maga a tartó elég nagy, 6 hüvelyk feletti telefonok is simán beleférnek, azonban ha 160 milliméternél is magasabb a készülékünk, a kábel csatlakoztatása már probléma lehet, ebben az esetben egy L-csatlakozós kiegészítő használatára lehet szükség, vagy máshova kell rakni az okostelefont, de az lássuk be, egy kicsit idétlen és felesleges, ha már ott van a helye.


[+]

A menürendszerben való bóklászás egy rendkívül gyors és komoly megszokást egyáltalán nem igénylő feladat, a rendszer logikusan van felépítve, nagyon kevés olyan dolog van, amit elsőre tényleg keresni kell, ezek többségét pedig valószínűleg úgysem fogják túl gyakran piszkálni a felhasználók. Ha valaki a gyári navigációt szeretné használni, az mindenképp nyer legalább annyit, hogy a műszeregységnél is fogja látni a térképet, ráadásul ott más zoom-szintet tud beállítani, mint mondjuk a középső megjelenítőn, ami városban hasznos lehet, az egyik kijelzőn látszik a következő kanyar, a másikon meg az azutáni, így a besorolásokra is fel lehet készülni. A térképállomány beszállítóját nem ismerjük, de Google logókat itt-ott lehetett látni, a térkép pedig alapvetően úgy épül fel, hogy a szatellitképre vannak rárajzolva az utcán, ami elsőre furcsa, másodjára viszont egy nagyon is jó megoldás, hiszen így az épületek is tájékozódási pontot nyújthatnak. Ha SIM-kártyát is rakunk az autóba, az egész rendszer online lesz, így forgalmi információk is megjelenhetnek, ha viszont nem rakunk, akkor minden egyes indításkor rá kell nyomnunk, hogy nincs SIM-kártya, ami egy kicsit idegesítő. A multimédiás rész makulátlan, a hangminőség kapcsán mi a 19 hangszórós Bang & Olufsen élményről tudunk beszélni, ami egy nagyon korrekt megoldás, de nem esett tőle le az állunk, főleg, mert az audiobeállítások elég szegényesek ahhoz képest, hogy milyen komoly a hangrendszer, és amúgy mennyibe kerül. A Bluetooth csatlakoztatás során Androidról és iOS-ről is simán áthúzott minden szükséges adatot a rendszer, a névjegy információk és a zenelejátszás egyaránt jól működött.

A műszeregységnek több nézete van, a klasszikus vezetési információs (fogyasztás és társai) felület mellett van egy multimédiás nézet, ahol láthatjuk, hogy épp melyik szám szól mondjuk a telefonunkról, van ugyebár a navigáció, illetve van egy rész a telefonos funkcióknak is, az nagyon hasznos. A tárcsázást akár hangvezérléssel is meg lehet oldani, a magyar nevekkel nyilván gondban van az MMI, illetve összességében amúgy is elmondható, hogy a hangvezérlési lehetőségeket egy digitális személyi asszisztenssel tovább lehetne fokozni. Ennek ellenére összességében elmondható, hogy az Audi A7-ben található infotainment rendszer egy gyors, átgondolt és felhasználóbarát, amely minden tekintetben méltó ahhoz a minőséghez, amit maga az autó is képvisel.

Audi MMI

Bocha

  • Kapcsolódó cégek:
  • Audi

Azóta történt

  • IAA 2019: Különféle e-tron koncepciók az Audi standján

    Az e-tron Quattro már hazánkban is megvásárolható, de az élet itt nem állt meg, a koncepciók alapján sok irányba mehetnek el az elektromos Audik.

  • Audi e-tron menetpróba

    4,9 méter tömény Audi, minden földi jóval, villanyhajtással, ami direkt nincs az előtérbe tolva, mert az e-tron elsősorban Audi, de csak másodsorban elektromos.

  • A VW Golf VIII fedélzeti rendszere

    Mostantól egy hagyományos Golfban sem tekergetjük a klímapanelt, a hangerőt pedig érintőcsúszkával állítjuk: a beltér persze ezzel párhuzamosan letisztult és modern, ráadásul jóval kevesebbet is hibázik az ID.3-nál.

Előzmények

Hirdetés