Audi Q4 Sportback E-Tron menetpróba

Ez a modell csakis elektromos hajtással érhető el, ugyanakkor viszont rengeteg konkurense van, akár házon belül is.

Beltér, kényelem

Az ember azért vesz prémium autót, hogy prémium élmény fogadja belül is. Ebből a szempontból viszont tesztalanyunk elmarad a várakozásoktól. Vannak finom anyagok belül, ellenben sok a kopogós műanyag, vagy éppen a zongoralakk, az összkép tehát minimum vegyes, de inkább zavaró. Az összeszerelési minőség és a szigetelés legalább magas szintű, a közlekedés tényleg olyan ezzel autóval, mintha csak suhannánk a levegőben.


[+]

De térjünk vissza a valóságba. Sugárzik az olcsósítás az ablakemelő kapcsolókról is, mert bár van belőlük négy, nem úgy, mint a volkswagenes testvéreknél, ám ragadnak és nem kattannak szépen, még csak nem is textúrázott a szélük. A kormány is érdekes, a hatszögletű kialakítás bár megosztó, legalább nem átlagos, a rajta lévő gombok viszont fényes felületet kaptak, amik mágnes módjára vonzzák az ujjlenyomatokat, ráadásul nyomásérzékelő van mögöttük, tehát megvan a kattanás élménye, de fura a nyomáspontjuk.


[+]

Prémium viszont a 10,25”-es műszeregység, ami őrült jó képminőséggel és konfigurálhatósággal kényeztet el, de erről a következő oldalon beszélünk majd, csakúgy, mint a 10”-es központi képernyőről, amin az Audi MMI rendszere fut. És amiből a vállalatnál valószínűleg tanultak, hogy nem kell mindennek érintésérzékenynek lennie, a klímapanel így fizikai gombokkal, tehát jó kezelhetőséggel rendelkezik, hihetetlen, de ennek bizony örülni kell manapság.


[+]

Alatta érjük el a lebegő konzolt, ahol a menetválasztó található középen, a jobbján vezérelhetjük a hangerőt, a balján pedig a start/stop gombot nyomkodhatjuk, már ha szeretnénk, mert enélkül is beindul az autó. Lejjebb kutatva férünk hozzá a 12V-os szivargyújtóhoz, valamint a két USB-C csatlakozóhoz (hátul is pont ezek érhetőek el), Qi töltés viszont még ebbe a 20+ millió forintos tesztautóba sem fért bele. Kegyetlen dolgok ezek, de tényleg. Sőt, még elektromos ülésállítás sincs ennyiért, bőrkárpit sem, maximum a combtámasz miatt dobbanhat meg egy kicsit a sofőr szíve. Vannak tehát finom részletek, megvan a kényelem is, de a túlzott konfigurálhatóság itt nem vált a beltér előnyére.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Audi

Azóta történt

  • Cupra Born menetpróba

    A sportosság és az elektromos hajtás abszolút összeegyeztethető: megnéztük, hogy mit hozott ki a Cupra a Volkswagen ID.3-ból

Előzmények

  • Bemutatkozott az Audi e-tron GT és RS e-tron GT

    Nehéz nem a konszerntárs Porsche Taycan formáit látni az Audi új elektromos csúcspárosába, és a technikai fejlettség kapcsán sem lehet okunk panaszra.

  • Audi e-tron menetpróba

    4,9 méter tömény Audi, minden földi jóval, villanyhajtással, ami direkt nincs az előtérbe tolva, mert az e-tron elsősorban Audi, de csak másodsorban elektromos.

Hirdetés