Hirdetés

ASUS ROG Phone - a játék az nem játék

Külső, kijelző, AirTriggers

Az extrém formatervből aligha tűnik fel valami, mikor a mobil csak kijelzővel felfelé fekszik a hátlapján: egész konkrétan a két darab rézszínű hangszórórács különbözteti meg egy akármilyen, átlagos mobiltól. Az elöl elhelyezett hangszórópár egyébként játékhoz és filmezéshez is praktikus, ráadásul elég erélyesen és jó minőségben is szólal meg a sztereó páros. Nincsen kameralyuk, notch, vagy bármi egyéb trükk, van helyette viszont majdnem 1-1 centi káva, aminek viszont a hangszórókon kívül a csatlakoztatható kiegészítők miatt is van szerepe, így például a kontroller pereme sem takar bele a kijelzőbe.


[+]

Kimondottan szimpatikus, hogy a külső kialakításánál is többszörös figyelmet fordítottak a játékosokra. Jó ötlet például, hogy a töltésre szolgáló USB Type-C csatlakozót nem csak alul, hanem oldalt is bedughatjuk, így álló és fekvő nézetes játékoknál sem lesz zavaró a kábel, és hellyel-közzel ugyanez elmondható a jack csatlakozóról is, annyi különbséggel, hogy abból alapvetően csak a telefon aljára jutott, viszont a külső ventilátorra és a kontrollerre is jutott, tehát némi trükkel akár a telefon oldalán is bedugható.


[+]

A telefon hátlapján jönnek a kiakalításbeli extremitások. Itt aztán nem találkozunk szabályos téglalappal vagy egyéb hasonló „unalommal", mindent szögletesen, de valamilyen formatervi játékkal alkottak meg. Ez nem egy kameramobil, nem fektettek nagy hangsúlyt a szigetére, szerencsére nem is lóg ki érdemben a hátoldal síkjától, nem téved rá a szem. A jobb oldali, rézszínű rács és a körülötte lévő műanyag burkolat már annál feltűnőbb, ami a hőkamrás, egyébként tényleg réz alapanyagú hűtőrendszert jelöli, nagyjából mérethelyesen, de egyébként valós funkció nélkül. Az ujjlenyomat-olvasó magasan van, de gyors és jól kitapintható, és persze nem maradhatott el a világító ROG logo, változtatható színnel.


[+]

6 hüvelykes, 1080 x 2160 pixeles AMOLED panelt kapott a ROG Phone, az elérhető maximális fényerő automatikus módban, közvetlen napfény alatt kiváló, pontszerűen akár 800 nitet közelít, de a teljes kijelzőt is 700 nit feletti fehér felületté tudja változtatni. Kontrasztja értelemszerűen kiváló, a színmódot pedig teljesen manuálisan állíthatjuk, az alapbeállítás maximálisan árulkodik a panelről, nagyon rikító pirosak és persze a tökéletes feketék kerülnek egymás mellé a szoftverben, ráadásul a gyári felület is olyan, hogy igyekszik elmosni a kijelző alsó-felső határait, nehéz megállapítani, hol ér véget a kijelző. Ez a típusú vizuális lenyűgözés pedig jó eséllyel szükséges egy ilyen gamer telefonnál.

Kijelző-teszt (a táblázat szétnyitható)
Mérés ASUS ROG Phone Samsung Galaxy S9+ OnePlus 6T Sony Xperia XZ3 Huawei Mate 20 Pro
Képátló 6,0 hüvelyk 6,2 hüvelyk 6,41 hüvelyk 6,0 hüvelyk 6,39 hüvelyk
Felbontás 1080 x 2340 1440 x 2960 1080 x 2340 1440 x 2880 1440 x 3120
Technológia AMOLED Super AMOLED Optic AMOLED P-OLED Curved 2K OLED
Fehér fényerő 545 / 737 nit 340 / 646 / 1000 nit 430 / 576 nit 403 / 573 / 1275 nit 402 / 601 / 1054 nit
Fehér fényerő (min.) 2,1 nit 1,6 nit 1,9 nit 2,1 nit 1,3 nit
Fekete fényerő 0 nit 0 nit 0 nit 0 nit 0 nit
Kontrasztarány végtelen végtelen végtelen végtelen végtelen
Színhőmérséklet 7725 K + kézi 7592 / 6414 K + kézi 7880 / 6708 K + kézi 7662 / 7781 K + kézi 8254 / 6589 K + kézi

Hogyan mérjük a kijelzőt?

Az alapértelmezett képfrissítési ráta 60 Hz, ami a mai mobilok túlnyomó többségének sajátja, de beállíthatunk 90 Hz-et is, ami még mindig nem a Razer Phone 120 Hz-e, de már így is látható különbséget hoz folyamatosságban, aki nem hiszi, próbálja csak ki! A láthatóan jobb élményért cserébe azonban érezhetően gyorsabb merülést kell elfogadnunk. Van HDR-támogatás, és az Asus szerint a játékoknál van élő SDR-konverzió is. Színtérlefedettség szempontjából 108,6%-os DCI-P3 értékkel büszkélkednek. Hajszálpontos és nagyon gyors az érintésérzékelés, ebben a kategóriában nagyon szomorú is lenne, ha ilyesmibe bele lehetne kötni.


[+]

Ha már vezérlés, mindenképpen említést érdekel az AirTriggers névre hallgató, ultrahangos nyomásérzékeny modultrió. Technológiailag gyakorlatilag ugyanarról van szó, mint amit HTC-nél már próbálhattunk, ám mivel itt nem csak a két oldalon, alul van egy-egy érzékelő, hanem jobb oldalt fent még egy harmadik is, így a korábban megismert, szorítós gesztusok használatán kívül lényegében úgy használhatjuk a mobilt, mintha lenne egy kontrollerünk, bal és jobb elsütőbillentyűvel.


[+]

Minden egyes játéknál beállíthatjuk, hogy pontosan a kijelző melyik pontjának érintését érzékelje a szenzorok megnyomására, így mindenki szabad fantáziájára van bízva, hogy az általa preferált játékokhoz ez mennyi segítséget jelent. Nyilván ahol folyamatos ujjtologatásra van szükség, ott aránylag keveset, de ezzel együtt is sokkal hasznosabbnak találtuk ezt a megoldást itt, mint korábban bárhol. Egyébként a hagyományos, szorítós gesztusok is konfigurálhatóan működnek, állíthatjuk a szükséges nyomás erősségét, hosszát, illetve természetesen azt is, hogy mit reagáljon a bevitelre a mobil.


[+]

Mondhatni szokásos módon, jobb oldalra kerültek a bekapcsoló, illetve hangerőszabályzó gombok, bal oldalról pedig a dupla nanoSIM tálcához férhetünk hozzá. A fém-üveg szendvics készülékház az eddig készült strapatesztek alapján merev és masszív, az előlapon Gorilla Glass 6, a hátlapon pedig Gorilla Glass 5 véd, így a Mohs-skála hatos keménységű vésője valamennyivel mélyebb és feltűnőbb nyomot hagy hátul, mint elöl. Az Asus vízállónak nevezi az eszközt, de IP-védettséggel kapcsolatos információt nem publikáltak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Hirdetés