Asus ROG Phone 6D Ultimate - az első alkalom

Egy kérdés merülhet fel igazából, ha a ROG Phone 6D Ultimate a téma: javít-e a teljesítményen a MediaTek lapka és a hátlapba szerelt hűtőnyílás?

Multimédia, kamerák

Arról, hogy milyen a játék a ROG Phone 6D Ultimate-en, hivatkozom a ROG Phone 6 Pro tesztjére, mivel semmi változást nem hoz benne az újonc. Maradtak az érintőfelületek, melyek programozható ravaszként funkcionálnak — remekül — , maradt a szoftver, maradtak az extrák. De hiába a szuper szoftver és a spéci bika hardver, személy szerint továbbra sem érzem úgy, hogy a mobilos játékok összességében jobb élményt tudnának adni, mint mondjuk egy PS Vita vagy egy Nintendo Switch cím. Persze lehet emulálni is régebbi konzolos címeket, a hardver elég erős, a szoftver pedig szerencsére engedélyezi az érintőravaszok és a hűtőre szerelt fizikai gombok használatát is.

A ventillátoros AeroActive Cooler 6 hűtő, rajta a programozható gombokkal.
A ventillátoros AeroActive Cooler 6 hűtő, rajta a programozható gombokkal. [+]

Multimédiás tartalomfogyasztásra kiváló a telefon, egy kompetens videólejátszót mondjuk érdemes beszerezni, ha nem streamingre hagyatkoznánk. A Widevine L1-es szint megvan, így nagy felbontásban tudunk streamelni, a beépített hangszórók 100%-ra tolt hangerő mellett sem torzítanak zavaróan, a mély hangok a rezgőmotor extra támogatását élvezve szó szerint érezhetők, jó a sztereó szeparáció és állítható EQ-val variálható a hangzásvilág. A 3,5 milliméteres fülhallgató csatlakozón keresztül 24 bites 192 kHz-es hangot tudunk kivinni a telefonból, Bluetooth 5.3-on (A2DP, LE) keresztül pedig SBC, AAC és aptX Adaptive kodekek állnak rendelkezésünkre. Bár ez az a telefon, ahol nem feltétlenül kell fülhallgatót használnunk, ha azt szeretnénk, hogy jól szóljon.

Az Armoury Crate összegyűjti és listázza a nagy képernyőfrissítést támogató játékokat is a felhasználónak.
Az Armoury Crate összegyűjti és listázza a nagy képernyőfrissítést támogató játékokat is a felhasználónak. [+]

Hangok kapcsán tetszett az is, hogy ha csatlakoztatva van a ventillátoros hűtő és egy adott játékban mikrofont használva beszélünk, a mobil automatikusan képes megállítani a ventillátort, hogy ne zavarjon be a játékon belüli csevegésbe. A készüléken három mikrofon van egyébként, ezek közül játék közben automatikusan a hosszanti oldalon található rögzít. A telefonos beszélgetési hangminőség is jó, a Telekom hálózatán nem panaszkodtak a vonal túlsó végén, adott a VoLTE és a VoWiFi is mint lehetőség.

A hátlapi kameratrió.
A hátlapi kameratrió. [+]

Kamerák terén nem történt semmilyen változás a többi ROG Phone 6-hoz képest, 50 megapixeles Sony IMX766 szenzor a főkamera f/1,9-es fényerejű lencséi mögött, amely 1/1,56”-es és 4:1-es pixelösszevonás után 12,5 megapixeles képeket köp ki magából. A másodlagos kamera maradt az Omnivisiontől vett 13 megapixeles ultraszéles (OV13B) 125 fokos látószöggel, harmadik pedig az 5 megapixeles makró (OV8856), utóbbi kettő egységesen f/2.0-ás fényerővel.

50 MP főkamera

12,5 MP főkamera

A Quad-Bayer szűrős főkamera jó képeket készít. Nem csúcsminőség, nem lehet egy lapon említeni az árban ezen a szinten található Samsung Galaxy-kkal, iPhone-okkal, Pixelekkel, de éles, jól szaturált, jó kontraszttal bíró fotókat készít a ROG Phone 6D főkamerája. A színek természetesek, a képeknek általánosságban kicsit sárgás árnyalata van, de nincsenek túlszaturálva és a mesterséges élesítés sem vészes addig, amíg nem kezdünk el durván belenagyítani a képekbe. Az Asus a nagy felbontású módot istenesen eldugta a beállításokban, de a szenzor közepéből kivágott képrészlettel a 2X nagyítást gyorsan elérhetővé tette egy csúszkával. A nagyított képek karakterisztikája nagyon hasonlít a 12,5 megapixeles főkamera képeire, de az élesítés itt már agresszívebb, jobban kivehető. Ugyanakkor arra pont elég, hogy a haveroknak vagy az Instagramra lefotózzunk valamit.

12,5 MP kétszeres nagyítás

Az esti képek már nem annyira jók, a sárgás tónus jobban kivehető és a zaj is több ezeken a fotókon. A dinamika kicsit szűkös, a sötét részek nagyon sötétek, a fényforrások pedig hajlamosak kiégni. A nagy felbontást használva durva zajosodás tapasztalható, ráadásul a szoftveres éjszakai mód sem segít be ilyenkor, ami egyébként automatikusan aktiválja magát és hosszabb záridővel készít képeket, ha úgy ítéli meg, hogy jobb eredményt érhet el vele.

13 MP ultraszéles kamera

Júliusban is gyenge volt az ultraszéles teljesítménye, most is az. Jó fények mellett a képek közepe éles és jó a színkezelés, de a sarkok felé haladva durván elvesznek a részletek és összemosódik minden, túl lágy a rajzolat. Este nem érdemes használni az ultraszélest, sötét, homályos és zajos eredmények születnek, ezt az éjszakai mód sem tudja javítani. Az ultraszéles pozitívuma, hogy autofókuszos, viszont makrókhoz egy dedikált szenzort kapott a telefon. Hogy minek, az jó kérdés.

5 MP makró

A makró egyetlen pozitívuma, hogy nagyon közel van a szenzor a LED villanóhoz, így segítségül hívhatjuk, ha mindenképp szuperközeli képet szeretnénk csinálni. A fotók dinamikája jó, viszont csak a képek közepén látható részek vannak fókuszban, a szélek homályosak és csúnyán elmosottak. A részletesség egyébként is gyenge, a lencserajzolat lágy, érdemesebb a főkamerát használni 2X nagyítással vagy utólagos vágással.

12 MP előlapi kamera

Szelfikhez a Sony IMX663-as, 12 MP-es szenzorát használja a ROG Phone 6D is. Kellően részletes, jól színezett képeket ad vissza a szenzor, viszont nincs autofókusz. A szoftver ugyanakkor rendelkezik arcfelismerővel, amit be is vet, ám kissé alulexponáltak a felvételek, a portré módnál pedig erős szeparációval, de pontosan választja le a hátteret a kép tárgyáról. Az elmosás mértéke állítható, automatikusan a legerősebbre teszi az Asus, illetve vannak különböző szépítő módok is, ezek szerencsére kikapcsolhatók.




Videós téren számokban nagy, teljesítményben közepes a ROG Phone 6D. Az Asus és a MediaTek megoldotta, hogy képes legyen a Dimensity 9000+ az akár 8K-s rögzítésre, ezt kizárólag a főkamerával és 24 fps-sel tudja megoldani a telefon. Nincs OIS, a nagy felbontás mellett az egyébként jó elektronikus stabilizálás sem használható. A hatalmas felbontás egyébként felesleges, a 4K bőven elég részlettel és dinamikával bír, a hang pedig kifejezetten jó minőségű.






A lencsék között valamiért egyik felbontás mellett sem enged váltani a telefon, szóval ha az ultraszélessel akarnánk videózni, akkor külön azzal kell indítanunk. A minősége gyenge, zajos és az ideálisnál sötétebb a végeredmény, esti felvételekhez abszolút nem érdemes használni.




Az előlapi kameránál 4K-ban 30 képkockás másodpercenkénti sebesség az elérhető maximum, a színek rosszul vannak visszaadva, az arc színe vörösebb a valósnál a felvételeken. Az elektronikus stabilizálás ugyanakkor nagyon agresszív és jó 4K-ban is, a dinamika annyira nem. Ahhoz pont elég a minőség, hogy játékokat tudjunk közvetíteni. Ha valamiért még erősebb stabilizálásra lenne szükségünk, akkor a szoftverben találhatunk egy HyperSteady menüpontot, ez viszont 1080p-s felbontásra van korlátozva.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés