Alapfogalmak
Az Ingress története szerint a Föld megszállás előtt áll, a Shapernek titulált faj a bizonyos pontokon megjelenő portálok segítségével törnek világuralomra. A shaperek céljai nem ismertek, a bolygó lakossága két részre szakadt. Az Enlightened frakció hiszi, hogy a lények megvilágosodást hoznak, a zöld színű tömörülés célja az invázió segítése. Az ellenállás kevésbé örül az idegenek látogatásának, a kék színnel jelölt resistance tehát a behatolás (azaz az ingress) megakadályozását tűzte ki céljául. A frakciót a játék elején, a bemelegítő küldetések után választhatjuk ki. A hadakozó felek feladata egyébként megegyezik, a portálok elfoglalásával és felépítésével, valamint az ellenséges létesítmények lezúzásával a lehető legnagyobb területet kell megszerezni. Nem pusztán a méret számít, az adott zónáért járó mind control pontszám az elfoglalt területen élő lakosság sűrűségével arányos.
A játékost egy kék háromszög reprezentálja a térképen, mely pontos mása a Google Maps-nek, ám az Ingress nem jeleníti meg az utcaneveket. Bizonyos helyeken pulzáló kék bogyókat láthatunk, ez az egzotikus anyag (angolul Exotic Matter, röviden XM), melyet érdemes folyamatosan gyűjtögetni, hiszen ez szükséges az összes tevékenység használatához. Az aktuális XM-mennyiséget a felül középen látható kék csík jelzi. A már említett portálokat világító kristályként jeleníti meg az alkalmazás, ezek jellemzően nevezetes pontokon (szobor, park, múzeum) találhatóak, a színük a tulajdonos csapatának megfelelő (a sehova nem tartozó portál szürke).
A kapuk létrehozásáért a fejlesztőcsapat felel, a játékos tehát nem kreálhat ilyet, javaslatot viszont lehet tenni. A portálok elfoglalásához úgynevezett rezonátorokat kell telepítenünk, szám szerint összesen nyolcat pakolhatunk le egy helyre. Ezek a támadások és az idő múlása során merülnek, így érdemes időnként feltölteni őket. Az ellenséges portál elfoglalásához le kell rombolnunk a rezonátorokat, ehhez az Xmp Burster nevű fegyvert használhatjuk, melyet elsütve bizonyos százalékkal csökken a környező rezonátorok töltöttségi szintje. Ezek egyébként különböző szinttel rendelkeznek, melyek átlaga adja a portál szintjét, ez a támadásokkal szembeni ellenállást, a maximális összeköttetési hosszt és a felhasználható tárgyak szintjét befolyásolja. Utóbbi jelenleg a pajzsra korlátozódik, mely a nevéhez hűen a létesítmény védelmén hivatott javítani. Három portált összekötve egy háromszög alakú területet hozunk létre, melynek területe (pontosabban a méret és a lakosság sűrűségének szorzata) a választott frakció mind control pontszámát növeli. A linkeléshez szükséges a célportál kulcsa, már meglévő összeköttetést nem lehet keresztezni, a maximális távolság a portálok szintjétől függ. A portálok és a foglaltsági szintek globálisan kizárólag a hivatalos oldalon böngészhetők, a telefonon futó kliens pusztán az adott terület kapuit láthatjuk.
A portálokhoz hasonlóan a játékosok is fejlődhetnek, a különféle lehetséges tevékenységekért eltérő mennyiségű akciópont (azaz AP) jár. A játékos szintje határozza meg a felhasználható tárgyakat, a szintünknél fejlettebb eszközt nem vethetünk be. Hatással van továbbá a rezonátorok távoli töltésének (ehhez is portálkulcs szükségeltetik) hatékonyságára is. Jelenleg maximum nyolcas szintig lehet fejlődni, a szintlépések során nő az XM-tartály kapacitása, a fegyverek sebzése és a rezonátorok védelme. Egy viszonylag lassú folyamatról van szó, a legelső szintlépéshez például tízezer akciópontot kell összeszedni, ami nem megy egyik pillanatról a másikra.
Akciópont kisokos | |
---|---|
Rezonátor elhelyezése | 125 pont |
Rezonátor kiiktatása | 75 pont |
Link létrehozása | 313 pont |
Link kiiktatása | 187 pont |
Kontrollmező létrehozása | 1200 pont |
Kontrollmező kiiktatása | 750 pont |
Pajzs elhelyezése | 150 pont |
Az első rezonátor elhelyezése | 500 pont |
A nyolcadik elhelyezése | 250 pont |
Ellenséges portál hackelése | 100 pont |
A már említett tárgyakat a portálok hackelésével szerezhetjük be. A kínálat jelenleg négy lehetőséget takar, a különféle szintű rezonátorok és Xmp bursterek mellett pajzsot és kulcsot is ezzel a módszerrel újíthatunk. A tárgyak különféle előfordulási valószínűséggel rendelkeznek, az egyes szintű rezonátor például nagyon gyakori, a pajzs már jóval ritkább. Összesen legfeljebb 2000 tárgy lehet a játékos tarsolyában, a szükségtelenné vált darabokat egyszerűen ki lehet dobni, ezeket később bárki felveheti. A listázó felületen egy passcode névvel jelölt mező is látszik, ide a Niantic lapján megjelenő rejtvények eredményét lehet bevinni; sikeres megfejtés esetén AP- vagy tárgyjutalomban részesülünk.
Ilyen egy Ingress-nyomozás.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!