Műszeregység, vezérlők
Akármennyire is hagyományos autó maradt, odabent teljesen megújult az új Golf, és bizony már csak a legalapvetőbb funkciókhoz nem kell a kijelzőn vagy valamilyen érintőfelületen matatnunk. Eltűnt a klímapanel középről, nincsenek funkcióváltó gombok a kijelző mellett, még egy hangerőtekerőt sem látunk a középkonzolon, és a legtöbb gombnak látszó eszköz is kapacitív érintőfelület valójában.
Ez itt hagyományos és modern egyszerre [+]
Hagyományos gombot igazából csak a bajuszkapcsolón, meg a multikormány két oldalán látunk, ez utóbbi egyébként számorma jóval kedvesebb is, mint az ID.3-féle, érintős, de egyszerű rezgőmotorral haptikus visszajelzéseket adó gombhalmaz, ami annak a kormányán van. Itt állíthatjuk egyébként a hangerőt, léptethetünk számot, aktiválhatjuk a hangvezérlést (csak angolul), illetve babrálhatunk a tempomattal és variálhatjuk a műszeregységen megjelenő tartalmat.
Egyértelmű és átlátható, hagyományok gombok a kormány: Golfhoz méltó [+]
A kormány mögött lévő műszeregység természetesen egy nagy és széles kijelző, ami sokkal modernebb hatást kelt az ID.3 egyszerű, már-már régimódi kijelzőjénél. Míg az elektromos újdonság esetén kis túlzással csak a HUD-re is kirakható információk jelennek meg a műszeren, a hagyományosabb Golf 8 rengeteg információt mutat a vezetővel szemben, ráfér egy komplett térkép, továbbá végtelen mennyiségű adat a jármű statisztikáiról, állapotáról és a lejátszott médiáról.
Nagyon jól variálható a megjelenített tartalom, jó ránézni, egyetlen apróságként azt hiányoltam, hogy a modern hatású és informatív, térképes nézet mellé semmiképpen nem fogunk fordulatszámmérőt rakni: azért igazán gond ez, mert a váltásjelző indokolatlanul is mindig felkapcsoltatna velünk, viszont ha épp előzni vagy csak simán haladni akarunk, akkor a kisköbcentis turbómotor aránylag szűkre szabott, optimális fordulatszámtartományát kell használnunk (elég nagy a turbólyuk és hamar ki is fullad egy bizonyos fordulat fölött), ami így nem egyszerű feladat. Automata változatok esetén ez természetesen nem lesz probléma, a gyártó pedig szinte biztosan ezekhez optimalizált már, dízelhez és mild hibridhez például nem is opció a manuális sebességváltó.
Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy a magyar fordítás bizony itt sem sikerült tökéletesre az életszerűséget teljes mértékben nélkülöző rövidítésekkel. Számtalan példát írtunk már le és mosolyogtunk meg együtt mindenféle autókkal, így most alapvetően nem az a célom, hogy mindet ismertessem, de egyet azért itt hagyok: üz. any. tart. felt. szin. Nyilván, ez a benzintank feltöltöttségi szintjét jelzi, ám kérdem én, mi indokolja ezt? Ugyanennyi karakterből kifért volna a benzintank, üzemanyagszint, vagy bármilyen reális szó, ráadásul ez a sokszoros rövidítés még csak azt az elvárást sem teljesíti, hogy terminológiailag 100%-osan pontos lenne, hiszen amire itt üzemanyagként hivatkoznak, az valójában tüzelőanyag, és erősen bogár-rovar kapcsolatban van az üzemanyaggal, ami a járműben található jóval több folyadékot egyesít.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!