A Seat Ibiza (2017) fullos infotainment rendszere

Az ötödik generációját élő szériáról talán senkinek sem a luxus jut eszébe, tesztautónk azonban minden földi jóval fel van szerelve. A fedélzeti rendszerét néztük meg alaposabban!

Hirdetés

A kormány elengedése nélkül is van élet!

Nagyon sok autógyártó fókuszálja a központi kezelőrendszerre a funkciók teljes listáját, a VW-csoport azonban – szerencsére – jóval konzervatívabbnak látszik ilyen téren, egyrészt külön kezelőpanelt kapott a kétzónás, digitális klíma, másrészt a két műszeregység közti, aprócska monokróm megjelenítő is nagyon hasznos a nyolc gombot és két tekerőt magában hordozó kormánykerékkel egységben. Három szegmensre oszlik ez a kis megjelenítő, az alsó sávon a napi, illetve összes megtett kilometert mutatja az autó a front assist értesítéseivel és a tempomat állásával együtt, felül pedig a pontos időt, az aktuális (és az ajánlott) sebességfokozatot, illetve az autó orrának égtáj szerinti irányát mutatja meg.

A legfőbb vezetési adatokat jeleníti meg alapértelmezetten
A legfőbb vezetési adatokat jeleníti meg alapértelmezetten

Aki a vezetéshez kapcsolódó legfontosabb adatokra kíváncsi, görgetéssel tudja lapozni a fogyasztásra, hőmérsékletekre, hatótávra, menetidőre és sebességre vonatkozó információkat, illetve ezen a ponton lehet beállítani, hogy bizonyos sebesség fölött figyelmeztessen minket a gyorshajtásra. A sebességhatárokat megjelölő, beépített navigációs rendszerrel ez nem működik együtt, de talán nem is nagy baj, hiszen táblafelismerő rendszer és folyamatos online kommunikációs hiányában ez egyébként sem túl pontos. A tempomat sem tud alkalmazkodni ehhez, és bár távolságérzékelő szenzor a biztonsági funkciókat ellátó Front Assist miatt van, adaptív tempomat a mi példányunkban szintén a hiányosságok listájára írható.

Nagyon sok mindent tudunk a kormányról vezérelni
Nagyon sok mindent tudunk a kormányról vezérelni

Balra-jobbra lapozgathatjuk a főmenüt, a vezetési adatoknál így sokkal érdekesebb funkciókkal is összefuthatunk. Ott van például az audio vezérlés, amihez ugyan nem kell megnyitni ezt az oldalt, hiszen vannak saját, dedikált gombjai erre a célra, ha odalapozunk, láthatjuk, hogy pontosan mit hallgatunk, és a lista gyorsabb lapozását is könnyebb így megoldani. Természetesen nem csak a csatlakoztatott adathordozóról lejátszott tartalmat, hanem a Bluetooth-zenelejátszást is nézhetjük-irányíthatjuk.

Villámgyors innen hívást indítani
Villámgyors innen hívást indítani

Az egyik legpraktikusabb funkció a telefonvezérlés, előzményekből ugyanis egy pillanat alatt, továbbra is a kormány elengedése nélkül tudjuk felhívni azt, akivel halaszthatatlan beszélgetésünk van, a kihangosítás minősége pedig kimondottan jó: akár nyitott panorámatetővel, kicsit magasabb tempónál is tudunk még beszélgetni. Ezen kívül szemmel tarthatjuk a mobil hálózati állapotát is, a GSM-erősítő tényleg rendkívül hasznos, gyenge lefedettségű régióban is volt alkalmam kipróbálni, ahol a mobil általában ötből egy egységnyi térerőt lát, ott ezt háromra tudtam emelni. A vezeték nélküli töltés szintén remek, és bár mostanában nem sok készülék támogatja, talán az üveg hátlapos, feltételezhetően erre a funkcióra felkészített iPhone 8 kiugrasztja a nyulat a bokorból, és végre igazán széleskörűen elterjedhet a technológia.

Az egyik legjobb módszer a navigálásra, egyszerű és hatékony
Az egyik legjobb módszer a navigálásra, egyszerű és hatékony

A műszeregységek közti kedvenc funkcióm a navigációhoz tartozó felület, ami a következő utasítást mutatja, de ha épp céltalanul bolyongunk, akkor is jelzi az irányunkat. Előzményekből itt is egy pillanat alatt állíthatunk be új célt, az egyetlen hátrány, hogy a magyar hangvezérlés hiányzik belőle, még egy utcanevet sem tudunk neki bemondani.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEAT

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés