Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ktomcat

    senior tag

    válasz ftsaba28 #32006 üzenetére

    Szia! Elvileg ha 3x ugyanazzal a hibával kerül szervizbe akkor kérhető a készülék cseréje (3Ses sztoriból tudom, én már a másodiknál vertem az asztalt, a 3. meg fél évvel gari után történt..), leírás alapján nem a panel hanem az alaplap a hibás, legalábbis nálam ezt mondták rá amikor az 1 napos telefon ezt produkálta, szerencsére cserélték (ha extremdigitalos a budapesti Móriczon lévő üzletet nem ajánlom)

  • Tidzsi1953

    tag

    válasz ftsaba28 #31390 üzenetére

    Régebben volt egy ilyen esetem, az még garancia idős volt. A Budapesti Békéltető testületig elmentem, a vége csere lett (volna) de én már a pénzt kértem vissza, amit meg is kaptam. Született is rá állásfoglalás: http://www.bekeltet.hu/1-Hirek/163-Teves-jogertelmezes-okoz-bosszusagot-a-fogyasztoknak-a-kereskedo-biztos-hogy-JOTall

    Emellett további kifogásolható magatartás is megfigyelhető a jótállási igények teljesítésénél.Gyakran előfordul, hogy egy termék többször is meghibásodik ugyanazzal a hibával, a vállalkozások mégsem akarják a terméket kicserélni, hanem – a fogyasztó kifejezett kérése ellenére – ismételten csak a kijavításra hajlandóak.

    Hibás teljesítés esetén mind a Ptk, mind pedig az ÚPtk. értelmében elsősorban kijavítást vagy kicserélést, másodsorban pedig vételár-leszállítást vagy a teljes ár visszatérítését kérheti a fogyasztó.

    3. A jelenleg még hatályos 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet 4.§ (2) bekezdése szerint a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ugyanilyen rendelkezést tartalmaz a GKM rendelet helyébe lépő, 2014.05.14-én hatályba lépő és csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre alkalmazandó 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet is, melynek 5. §-a szerint a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

    A töretlen bírói gyakorlat szerint a kijavítás és a kicserélés között nincsen rangsor és a kicserélés követelésének nincs a kijavítástól eltérő törvényi feltétele. A jogosult választási jogát e szavatossági jog tekintetében is ugyanazon körülmények – az igény teljesítésének lehetetlensége, illetve a szolgáltatások esetleges aránytalansága – korlátozzák.

    Többszöri javítás utáni újabb meghibásodás esetében pedig a fogyasztóktól már nem várható el az adott készülék ismételt kijavításának elfogadása: mivel a korábbi javítások nem hoztak tartós eredményt, így a jövőben is alappal lehet számolni a készülék ismételt – akár már jótállási időn túli – meghibásodásával. A vállalkozások ilyen esetekben tehát akkor járnak el helyesen, ha kicserélik a terméket vagy visszafizetik annak vételárát. A bírói gyakorlat ugyanis elállási jogot is megalapozó oknak tekinti azt az esetet, amikor egy technikai berendezés üzemeltetése során rendkívül nagyszámú meghibásodás következik be és a jövőben is számolni kell a hibák sorozatos – bár javítható – jelentkezésével.

Új hozzászólás Aktív témák